Vad vill du se på Playstation 5-eventet i kväll?

Robot
Vad vill du se på Playstation 5-eventet i kväll?
Medlem

Att NAMCO gör en fet comeback och ger mig KLONOA 3 🤙🔥🎩🙃🤗

Ja, man kan ju alltid drömma.
Ge mig upphottade WiiMaken och en remake på 2'an också i samma veva. 🌠

Medlem
Gnällkuk

PlayStation 5?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ett nytt Gran Turismo hade varit skoj!

Medlem

Jag vill att Gabe rullar ut på scen och blir tagen av en flock hästar så hårt att han blåses upp och exploderar över hela publiken.

Det är vad jag kallar för show!

Mic drop.

Medlem

Nytt Silent Hill.

Medlem

En mustig gameplay trailer på nästa god of War med release 2021. Alternativt ett nytt Killzone som lanseringstitel.

Medlem

Hur Horizon Zero Dawn 2 ser ut, vad kan de göra med den världen i next gen.

Sedan oavsett genre hoppas jag på väl dolda hemligheter i plural som man inte såg komma.

Redigt gameplay

...och RPGs

Medlem

God of War 2 helst men nöjer mig med Spiderman 2 alternativt Horizon 2.

Gärna mer från People Can flys nya.

Och något helt nytt. Silent Hill?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Misstänker att vi kommer få se Tales of Arise eller liknande RPGs som har ett icke fastställt release datum detta år. Blir intressant om de kommer stämpla det som en PS4 eller en PS5 titlel i sådana fall.

NuZ
Testpilot

Ett nytt IP och konsolen
Självklart Elden ring också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Ponny

Knack Remastered Reimagined: Definitive Edition.

Förutom det: Horizon 2, God of War 2, Spider-Man 2 känns ju inte helt orimliga. Himla många tvåor. Skulle dö lite om Insomniac också gav Ratchet & Clank lite kärlek igen. Och håller tummar för Silent Hill.

Det är ju dock lätt att låta fantasin skena, så jag försöker inte ha tokhöga förväntningar (även om det går sådär, ärligt talat).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jag vill att Gabe rullar ut på scen och blir tagen av en flock hästar så hårt att han blåses upp och exploderar över hela publiken.

Känns osannolikt med tanke på publik i coronatider.

Medlem

Hårdvaran hur den kommer se ut. Sen Elden Ring mer av den. God of war , Horizon Zero Dawn 2 och hoppas mer utökning på PSNOW


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Misstänker att vi kommer få se Tales of Arise eller liknande RPGs som har ett icke fastställt release datum detta år. Blir intressant om de kommer stämpla det som en PS4 eller en PS5 titlel i sådana fall.

Arise är redan bekräftat till PC, Xbox One och PS4. Det lär säkerligen komma en port till PS5 och Series X men Talesgänget brukar inte direkt hänga på låset med ny teknik eller motorer.

Själv hoppas jag nog mest på nästa God of War. Det är nog det enda spelet just nu som går mig att vilja ha en PS5 över huvud taget.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Knack Remastered Reimagined: Definitive Edition.

Förutom det: Horizon 2, God of War 2, Spider-Man 2 känns ju inte helt orimliga. Himla många tvåor. Skulle dö lite om Insomniac också gav Ratchet & Clank lite kärlek igen. Och håller tummar för Silent Hill.

Det är ju dock lätt att låta fantasin skena, så jag försöker inte ha tokhöga förväntningar (även om det går sådär, ärligt talat).

Om Horizon 2, God of War 2 och Spider-Man 2 skulle släppas samtidigt skulle jag få overload i hjärnan, köpa 3 st PS5or och köra alla samtidigt på nåt vänster.

Medlem

Alla snacka typ crap om Knack, men faktum är att jag och min dotter på 5 äääääääälskade att spela igenom 2an tillsammans. Så ett knack 3 hade vi blitt superhype för!

Men förutom det, souls-älskare som man är vill man se ELDEN RING. Och sedan allt det andra uppenbara som redan nämnts i tråden


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag vill se en trailer till GTA VI, men det lär väl knappast ske... Uncharted 5 vore fräckt också.. Och lite mer info om det kommande Harry Potter-spelet, om det inte är för mycket begärt!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

En fortsättning på Ratchet & Clank: A crack in time!!

Quake-konnässsör

Förutom att se hur kontrollen och själva enheten ser ut, som skulle vara konstigt om de inte avtäckte det nu under eventet.

I spelväg så skulle jag gärna vilja se Elden Ring, Horizon Zero Dawn 2, kanske någon teaser för ett nytt God of War (men högst osannolikt), Ghostwire: Tokyo (gärna lite gameplay)

Medlem

Om de visar riktig gameplay, med riktiga personer, som spelar med den utannonserade PS5-kontrollen i "realtid", i sändningen på en PS5, på ett helt ny PS5-spel, som är inkopplad till en stor skärm, då ligger de helt plötsligt före MS Xbox.

Hoppas mest på:
överraskningar
riktig gameplay av en spelare som man får se, spela på "riktigt"

Annars går detta också bra:
Horizon Zero Dawn 2
God of War 2

Blir en grym kväll!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Arise är redan bekräftat till PC, Xbox One och PS4. Det lär säkerligen komma en port till PS5 och Series X men Talesgänget brukar inte direkt hänga på låset med ny teknik eller motorer.

Själv hoppas jag nog mest på nästa God of War. Det är nog det enda spelet just nu som går mig att vilja ha en PS5 över huvud taget.

Indeed. Problemet som alltid finns när man släpper en ny generation konsoler är att ha spel designade för konsolen färdiga nog mot release. Spel idag tar många år att utveckla, i vissa fall längre tid än det tar att knåpa ihop en ny konsol generation. Så i regel tar man då redan i stort sett färdiga spel och släpper dem mot den nya konsolen. Eftersom många av dem är gjorda i etablerade spelmotorer som tex Unreal Engine så släpper de då på lite mer krut i sagda motor och stämplar spelet med "Enhanced for PS5" eller "Enhanced for Xbox X" eller liknande. Det är dock samma spel som man får på de redan annonserade äldre plattformarna och de är då inte direkt byggda för att nyttja den nya generationens möjligheter.

Det är bland annat detta som gör att den första generationen spel till nya konsoler känns mindre next gen än de som kommer lite senare. Det handlar inte direkt om att devs blir bättre att arbeta mot den nya konsolens hårdvara med tiden, som är en populär teori. Det är i princip PC hårdvara och spelmotorerna är i stort sett samma du hittar i PC spel. Så det är själva utvecklingstiden som är nyckeln.

Vi såg samma mönster när PS4 lanserades. Det som är spännande här är att Sony bossen gått ut och sagt att de inte skall satsa på spel som skall vara bakåtkompatibla/multiplatform till PS4 utan sikta på spel som blir PS5 only "och nyttjar konsolens nya möjligheter". "We believe in generations".

Så om de lyfter in spel som tex Arise så får vi se hur de skall komma runt "We belive in generations" för dessa titlar som ännu inte är släppta.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jozo:

En fortsättning på Ratchet & Clank: A crack in time!!

Preach!!!


signatur

En Bamseponny av folket

Ase
Medlem

Fakta på deras påståenden av ssd prestanda,att de öppnar upp plattformen från att vara låst

Medlem

Resident Evil 8. Silent Hill. Horizon Zero Dawn 2, och PS5 konsolen.

Medlem

En Dark earth remaster vore chockerande, likaså något med tentakelsex inblandat. Hua!

Fragtjuv

Jag tror att det stora dragplåstret blir Horizon Zero Dawn 2. Jag blir heller inte förvånad ifall Resident Evil 8 teasas men det allra roligaste vore förstås något helt nytt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Metal Gear Solid, Resistance 4, God Of War 2 och varför inte ett nytt ratchet & Clank

Medlem

God of War 2, Kingdom hearts, Harry potter, Horizon Zero Dawn 2 samt se hur PS5 konsolen ser ut. 😀

Det blir en bra kväll jag är grymt hypad.

123
Skriv svar