Rykteskarusellen snurrar på: flera spelbara karaktärer i Resident Evil 8

Robot
Rykteskarusellen snurrar på: flera spelbara karaktärer i Resident Evil 8

Var och en med olika spelstilar.

#capcom, #resident-evil-8


Medlem

Ställer mig skeptisk. Inte till att det stämmer, utan för hur jag känner inför det faktum att spelet delas in i olika karaktärer.

För mig är detta oftast skit. Samtidigt finns det flera bra exempel, Last of Us för att nämna ett.

För mig doftar det smått unket av ett påtvingat co-op läge. Blir det så, så blir det flopp. Skräck/atmosfär dör av mänskligt sällskap.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kommer inte köpa RE8 om det blir mer som Revilations med påtvingad co-op, om man spelar solo har AI medhjälpare med sig och inte som RE7 där man spelade solo och hade en isolerande krypande atmosfär.

Vi får se hur det blir. Älskade RE7


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag som dök in på FZ för att läsa nyheter om PlayStation 5 showen som jag trodde skulle gå ikväll kl 22. Snopet.

Angående spelet så låter det intressant. Gillade RE Revelations 2. Gör inget om det känns som ett nytt Revelations spel men helst önskar jag ett vanligt spel med 1 karaktär.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Jag tolkar det mer som att man kommer spela karaktärerna ensamma men att spelet byter mellan dem under storyns gång.

Medlem

Bara de inte blir nå re6 skräp nu! De lyckades starkt med 7an, 2an men 3ans remake var väldigt mkt cash-grab och ingen bad om dess multiplayer.. hoppas inte de börjar falla med serien igen nu.

Medlem

Får man hoppas på en riktig VR titel till PC denna gången ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

gör som resident evil 6 istället, varje karaktär har sin egen kampanj.. spelet sög ju men konceptet var ju intressant..

är ju bara fånigt med nån karaktär som ska ha 10% speltid.. vad är vitsen ??

Medlem

Suck varför 1a persons vy

1
Skriv svar