Är du pacifist men ändå vill lira actionspel? Spana Medic: Pacific Corpsman

Robot
Är du pacifist men ändå vill lira actionspel? Spana Medic: Pacific Corpsman

Med rafflande gameplay som "vem lämnar du att dö?" och mer!

#medic-pacific-corpsman


Medlem

Detta ser ganska kul ut faktiskt! ska testas


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Någon som tittat på Hacksaw Ridge för mycket.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Någon som tittat på Hacksaw Ridge för mycket.

Tänkte också på den direkt.
Fantastiskt bra film för övrigt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Inte för att vara den som är den, men sjukvårdare har väl vapen de också?

Medlem
Medlem
Skrivet av KortTjock:

Inte för att vara den som är den, men sjukvårdare har väl vapen de också?

Jo, vanligtvis.
Om man inte är en vapenvägrare som huvudkaraktären i "Hacksaw Ridge"


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Skribent

Kul med en annan vinkling på saker och ting.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Inte för att vara den som är den, men sjukvårdare har väl vapen de också?

Skulle gissa på att spelet är inspirerat av sjukvårdare Desmond Doss som vapenvägrade i andra världskriget.

Medlem

De som gjort spelet verkar inte ha alltför stor koll på kriget. Uniformerna i klippet är alla av modellen M42 och det är modell som enbart användes av fallskärmsjägarna (till de bytte till M43 i slutet av 1944). Även kängorna är samma modell som fallskärmsjägarna hade (även om vissa infanteriförband i Europa lyckades sno åt sig en del exemplar). Vidare har jag aldrig sett en enda bild på en marinkårssoldat från andra världskriget med kamouflage instoppat i nätet på hjälmen. Över huvud taget så verkar de inte använt nät. Istället hade de ofta (speciellt 1943 och framåt) en bit kamouflagefärgat tyg som kläddes över hjälmen.

Spelskaparna har förmodligen tittat på Band of Brothers och sedan bytt ut omgivningen från Västeuropa till Stilla havet.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Inte för att vara den som är den, men sjukvårdare har väl vapen de också?

Nu för tiden är det oftast så, men under andra världskriget så var de inte sällan obeväpnade. Sjukvårdare är nämligen inte stridande soldater utan får bara använda vapen i självförsvar. Motståndare får inte heller panga på sjukvåradre. Nu följer inte alla stridande förband dessa regler utan skjuter ändå på sjukvårdre och i modern tid så har de flesta sjukvårdare vapen. En sjukvårdare för marinkåren under andra världskriget kunde ha en M1911 pistol, en M1 karbin eller vara obeväpnad.

Medlem
Skrivet av akaLuckyEye:

Skulle gissa på att spelet är inspirerat av sjukvårdare Desmond Doss som vapenvägrade i andra världskriget.

Det är nog en väldigt god gissning, framförallt då en av miljöerna i trailern såg väldigt mycket ut som "Hacksaw Ridge".

Dock väldigt märkligt som Popski skrev att de har helt fel uniformer. Var tanken västfronten först? Har de köpt modellerna färdigt från nån annan källa eller skiter de helt enkelt i det? märkligt!

Medlem

Kul koncept. Tror helt klart att man kan göra något bra med det som grund.

Detta är kanske inte det spelet, men all cred för att de testar något nytt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det är nog en väldigt god gissning, framförallt då en av miljöerna i trailern såg väldigt mycket ut som "Hacksaw Ridge".

Dock väldigt märkligt som Popski skrev att de har helt fel uniformer. Var tanken västfronten först? Har de köpt modellerna färdigt från nån annan källa eller skiter de helt enkelt i det? märkligt!

Inget nytt att spel gör misstag, inte bryr sig eller tar konstnärlig frihet. Är det inte ett av Call of Duty spelen man är i Pakistan men skyltarna är på Arabiska?
Min kunskap om vilka som bar vilka kläder eller vapen under andra världskriget är inget som jag har brytt mig om att lära mig. Jag kan dock förstå om någon som sitter med kunskapen skulle tycka det var störande men it's not the end of the world för mig.

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Jo, vanligtvis.
Om man inte är en vapenvägrare som huvudkaraktären i "Hacksaw Ridge"

Baserad på en person som fanns på riktigt rätt imponerande

Medlem
Skrivet av akaLuckyEye:

Inget nytt att spel gör misstag, inte bryr sig eller tar konstnärlig frihet. Är det inte ett av Call of Duty spelen man är i Pakistan men skyltarna är på Arabiska?
Min kunskap om vilka som bar vilka kläder eller vapen under andra världskriget är inget som jag har brytt mig om att lära mig. Jag kan dock förstå om någon som sitter med kunskapen skulle tycka det var störande men it's not the end of the world för mig.

Alla Call of Duty-spel om andra världskriget har en massa anakronismer. Det kan vara fel datum, uniformsdetaljer eller förband på platser de aldrig var på o.s.v. Jag tror dock inte jag sett något så klantigt som missarna i medic-spelet dock. Det roliga är att det hade varit betydligt öättare att ha marinkårens uniformer då dessa inte har så många fickor och annat lull-lull som ska skapas av utvecklarna. De flesta spelare kommer dock förmodligen inte märka nåt.

Medlem
Skrivet av Popski:

Alla Call of Duty-spel om andra världskriget har en massa anakronismer. Det kan vara fel datum, uniformsdetaljer eller förband på platser de aldrig var på o.s.v. Jag tror dock inte jag sett något så klantigt som missarna i medic-spelet dock. Det roliga är att det hade varit betydligt öättare att ha marinkårens uniformer då dessa inte har så många fickor och annat lull-lull som ska skapas av utvecklarna. De flesta spelare kommer dock förmodligen inte märka nåt.

Jag tycker dock att ha fel språk i ett land är oändligt mycket klantigare.

Medlem
Skrivet av akaLuckyEye:

Jag tycker dock att ha fel språk i ett land är oändligt mycket klantigare.

Jag får nog hålla med. Väldigt dålig/obefintlig research i båda fall.

Edit: Eller nja förresten. Den där skylten var väl något man bara hade i bakgrunden i något/några uppdrag? Uniformerna i detta spel kommer man se hela tiden.

Medlem

Skönt att inse att det var inte bara jag som såg fel uniformer. De behöver fixa det omedelbart annars blir det automatisk 0/10.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Historiskt eller ej. Det ser riktigt tråkigt och dåligt ut.

Inaktiv

Såg inget vidare ut. Gillade inte filmen heller så värst. Den började riktigt bra, men så fort han kom till kriget blev det bara ett enda långt montage av tillsynes slumpmässig action och sen var det som att nån bara stängde av filmen, tyckte jag och tjejpolaren som såg den.

Medlem

@Popski: Oh, tusen tack! Intressant.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Baserad på en person som fanns på riktigt rätt imponerande

Absolut, det håller jag helt med om.
Dock mindre imponerad av vapenvägrare överlag.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

1
Skriv svar