The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

Nja, det beror ju helt på avstånd och övriga förhållanden skulle jag säga. Om fienden till exempel är inom 10 meters avstånd så finns det inget som slår en hagelbrakare i DPS vad gäller handeldvapen. 😉

Bara kolla på SOLIDFPS speedruns med M1A + Crusader sköld. Han rushar fiender med rifle. Han är extremt träffsäker, vilket sannolikt beror på att han har spelat på tävlingsnivå. Nedan är hans senaste från Capitol Building.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Bara kolla på SOLIDFPS speedruns med M1A + Crusader sköld. Han rushar fiender med rifle. Han är extremt träffsäker, vilket sannolikt beror på att han har spelat på tävlingsnivå. Nedan är hans senaste från Capitol Building.

https://www.youtube.com/watch?v=EZ5Y7Cy5lBU

Ingen tvekan om att det finns duktiga spelare. Det finns säkert spelare som kan rusha med pistol, submachine gun eller you name it. 😊

Men tittar man rent siffermässigt så har inget vapen högre DPS än hagelgevär på kortare avstånd. Det är enkelt att konstatera genom att bara att testa på skjutbanan i spelet.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ingen tvekan om att det finns duktiga spelare. Det finns säkert spelare som kan rusha med pistol, submachine gun eller you name it. 😊

Men tittar man rent siffermässigt så har inget vapen högre DPS än hagelgevär på kortare avstånd. Det är enkelt att konstatera genom att bara att testa på skjutbanan i spelet.

Visst, men du bör också tänka på vad frågan var och vad jag skrev i svaret. Det handlar inte om "vad är bästa på kort distans?". Geväret M1A är just nu bäst vapen för pve och "meta" för tillfället. Efter TU10 kan mycket ändras, får se på PTS. Sen finns också andra builds som inte bygger så mycket på vapen, t.ex. skill damage builds.

Medlem

Patch notes för PTS servern som kom upp för ett par timmar sedan. Lite nya Exotics och annat. Det är del 1 av testfasen så det kommer fler ändringar i en senare uppdatering. Många relativt stora höjningar av skada för mindre populära vapen.

https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2228921-Title-Updat...

Medlem
Skrivet av Fulci:

Visst, men du bör också tänka på vad frågan var och vad jag skrev i svaret. Det handlar inte om "vad är bästa på kort distans?". Geväret M1A är just nu bäst vapen för pve och "meta" för tillfället. Efter TU10 kan mycket ändras, får se på PTS. Sen finns också andra builds som inte bygger så mycket på vapen, t.ex. skill damage builds.

Jag håller med att för vissa förhållanden och avstånd så är M1A helt klart bästa alternativet i pve, men för andra förhållanden och avstånd finns det mera effektiva vapenalternativ.

Om vi tittar på gear attributes samt talents och givetvis skills så blir det ännu mera intressant, men det är en annan femma. Väldigt kul spel hur som helst när det finns så mycket varianter på builds. 😊

Medlem

Bra att Season 1 är förlängd 3 veckor så vi som är sena kan köra.

Någon som vill lira ikväll ?,

Medlem

Vem är fortfarande aktiva på PS4?
Ser enbart tre andra spelare, M-Falth, akaSecret och afat-ninia.
Gissar att ni håller till på forumet (?)

Medlem
Skrivet av svartlock:

Vem är fortfarande aktiva på PS4?
Ser enbart tre andra spelare, M-Falth, akaSecret och afat-ninia.
Gissar att ni håller till på forumet (?)

Tja det är afat-ninias just nu är min ps4 på väg till Malmö för lagring och kommer tillbaka om tre veckor. Fan va tråkigt livet är just nu.

Medlem
Skrivet av tarantino:

Tja det är afat-ninias just nu är min ps4 på väg till Malmö för lagring och kommer tillbaka om tre veckor. Fan va tråkigt livet är just nu.

Tre veckor!?
Hade fan köpt en begagnad så länge, hade inte klarat mig så länge utan.
Jag köpte en extra PS4 bara för att jag inte orkade flytta mellan vardagsrum och sovrum beroende på var jag vill spela, höjden av lathet!

Medlem
Medlem

Fan, jag gillade inte den här:

"Incoming Repairs no longer increases the amount of armor repaired by armor kits, talents or gear set effects."

Nu funkar inte Clutch med incoming repair, det var guld värt i pvp.

Medlem
Medlem

En dokumentärfilm på 24 minuter om äldre som spelar spel, bland annat Division 2.

Game of Life

Medlem
Skrivet av Fulci:

En dokumentärfilm på 24 minuter om äldre som spelar spel, bland annat Division 2.

Game of Life
https://vimeo.com/425608234

Faen, nu hackar grannen lök igen !
En riktigt fin och sevärd film, hoppas att du tipsat FZ redaktionen om den för den förtjänar att uppmärksammas.
Jag länkar upp den i Geeks Division kanalen om du inte redan gjort det.

Tänker inte spoila men det äts en pizza i filmen med ett lustigt namn, jag var tvungen att googla upp den och den verkar riktigt smarrig.

Medlem

Någon mer här som är hemsökt av Chameleon?
Har fått 4st bara idag, förr blev man helt till sig när man såg exotic-drop, nu känns det bara "meh, antagligen en till Chameleon"
Fördelen är att man samlar på sig många exotics components om man får nåt användbart som behöver reconfigure.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Någon mer här som är hemsökt av Chameleon?
Har fått 4st bara idag, förr blev man helt till sig när man såg exotic-drop, nu känns det bara "meh, antagligen en till Chameleon"
Fördelen är att man samlar på sig många exotics components om man får nåt användbart som behöver reconfigure.

Ja Chameleon och Acosta droppade för mig en hel del förut, men nu känns det som det lugnat ner sig. Men har lyckats lägga på mig 180 exotics + 20 exotic components och 3 exotics caches. Men inväntar TU10 innan jag trashar och rerollar alla.

Medlem

Titel Update 10 har nu ett release datum. 16 juni kommer uppdateringen och veckan efter så börjar säsong 2. Raiden ska tydligen komma snart efter.

https://ubi.li/lRTmp


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Sticky emp som man fick i slutet av Manhunten i season 1 kommer gå att få på något sätt i S2. lol

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Sticky emp som man fick i slutet av Manhunten i season 1 kommer gå att få på något sätt i S2. lol

De vill väl inte lägga sådana items i tillfälliga event. Får hoppas det är en del av eventkedjan i season 2, jag menar att man inte bara går till en vendor och får den.

Medlem
Skrivet av Fulci:

De vill väl inte lägga sådana items i tillfälliga event. Får hoppas det är en del av eventkedjan i season 2, jag menar att man inte bara går till en vendor och får den.

Nä, men man tar bort hela värdet av att köra season. Varför bemöda sig köra season 2 om man lika gärna kan vänta på season 3, 4, 5 för att få samma item. Tydligen kommer även manhunten i s2 vara exakt samma missions som i S1. Kul?

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Nä, men man tar bort hela värdet av att köra season.

Både Ja och nej. Jag tycker en del av säsongen också är att köra events och får en Exotic cache Chameleon med hög chans på bra roll.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Både Ja och nej. Jag tycker en del av säsongen också är att köra events och får en Exotic cache Chameleon med hög chans på bra roll.

Som sagt, syftade enbart på Manhunt delen. Precis lagt ner mer än 2 veckor på att få sticky emp och så får jag reda på att den går att få i S2 som drar igång om bara 1,5 vecka. Hade kunnat vänta och lägga ner samma tid på att köra s2 och få den plus ett nytt item i samma season. Inte bara jag som är irriterad.

Medlem

Title Update 10 patch notes
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2236578-Title-Updat...
Uppdateringen släpps imorgon.

Keener's Legacy - säsong 2 börjar 23 juni.

Medlem

Teaser trailer inför Raid 2 - Iron Horse

Medlem

Säsong 2 implementeras idag. Servrar nere 9:30-12:30 (cirka).
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2238736-SCHEDULED-M...

Medlem

Tja. Gammal lurkare på forumet sedan rtcw och framförallt rtcw:ET. Men me med nytt namn. Jag har spelat hela division 2 solo. Men gått på pumpen mot keener i sista uppdraget på expansionen. Jagr ingen helfärsking på Fps men inte orkat sätta mig in i olika builds. Der har gått bra för mig hittills. Men keener är seg som fan o börjar tröttna på att inte komma tillbaka till Washington. Jag spelar en ganska high health lmg/marks an med turret och revive. Finns det några vänliga själar som kan hjälpa mig med keener? Eller hjälpa mig på vägen med builds.

Medlem
Skrivet av mondobiz:

Tja. Gammal lurkare på forumet sedan rtcw och framförallt rtcw:ET. Men me med nytt namn. Jag har spelat hela division 2 solo. Men gått på pumpen mot keener i sista uppdraget på expansionen. Jagr ingen helfärsking på Fps men inte orkat sätta mig in i olika builds. Der har gått bra för mig hittills. Men keener är seg som fan o börjar tröttna på att inte komma tillbaka till Washington. Jag spelar en ganska high health lmg/marks an med turret och revive. Finns det några vänliga själar som kan hjälpa mig med keener? Eller hjälpa mig på vägen med builds.

Om du känner för det så finns det en länk längst ned i första inlägget till Geeks discord där Geeks-klanen huserar.
Ser du att någon sitter i The Division 2 kanalerna så tror jag att det är lättast om du hoppar in i en kanal och ber om ett handtag där, det finns säkert någon som kan göra en avstickare till Libery Island.

Medlem
Skrivet av mondobiz:

Tja. Gammal lurkare på forumet sedan rtcw och framförallt rtcw:ET. Men me med nytt namn. Jag har spelat hela division 2 solo. Men gått på pumpen mot keener i sista uppdraget på expansionen. Jagr ingen helfärsking på Fps men inte orkat sätta mig in i olika builds. Der har gått bra för mig hittills. Men keener är seg som fan o börjar tröttna på att inte komma tillbaka till Washington. Jag spelar en ganska high health lmg/marks an med turret och revive. Finns det några vänliga själar som kan hjälpa mig med keener? Eller hjälpa mig på vägen med builds.

Jammer Pulse är din bästa kompis mot Keener för att ta ner hans skills snabbt och enkelt.

Medlem

@svartlock: det ska jag definitivt prova. Sjukt frustrerande att inte komma tillbaka till Washington.

Skriv svar