"Om detta inte är året då familjen beslutar att köpa en ny Xbox, så är det okej"

Medlem
Skrivet av lampis:

än så länge har Microsofts studior inte övertygat överhuvudtaget.

Senua's Saga: Hellblade II


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Arzei:

Och det är du nog långt ifrån ensam om. Eftersom konsolhårdvara inte brukar vara en kassako så vill tro att Microsofts mål är att få in så många användare som möjligt i GamePass. Huruvida dessa användare sitter på Xbox One, Series X eller PC spelar nog mindre roll.

Sedan om det faktiskt går att tjäna pengar på GamePass som studio vettefasen.

De uppger att de har tio miljoner användare i Game Pass nu, okänt hur många som är fullprisbetalande. Så visst ger det lite klirr i kassan, men de måste ju även få in pengar på sålda spel. Och då behöver fler köpa Xbox-konsoler, PC räcker inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Dex
Medlem
Skrivet av Ruffles:

De uppger att de har tio miljoner användare i Game Pass nu, okänt hur många som är fullprisbetalande. Så visst ger det lite klirr i kassan, men de måste ju även få in pengar på sålda spel. Och då behöver fler köpa Xbox-konsoler, PC räcker inte.

10 miljoner användare är faktiskt väldigt imponerande och tjänsten har än så länge varit helt suverän (även om jag bara har testat den lite själv), men den är ju samtidigt också väldigt billig så frågan är hur mycket dom tjänar på det i slutändan. Många av dom 10 miljoner användarna har ju säkert kört den kampanjen då det bara kostade 10kr / månad. Dom borde ju förlora mycket på ren spelförsäljning samtidigt också.

Men naturligtvis har dom ju personer som har räknat på det detta så tror ju inte dom går back direkt, men ändå lite förvånande om dom tjänar mycket på detta. Det är ju inte direkt billigt att drifta en tjänst som GamePass

Medlem

I år blir det PS5 sen får jag se längre fram om Series X och MS speltudios lyckas övertyga mig till ett köp.

Medlem

Inte speciellt övertygande, även om föregångaren var snygg.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av dex20:

10 miljoner användare är faktiskt väldigt imponerande och tjänsten har än så länge varit helt suverän (även om jag bara har testat den lite själv), men den är ju samtidigt också väldigt billig så frågan är hur mycket dom tjänar på det i slutändan. Många av dom 10 miljoner användarna har ju säkert kört den kampanjen då det bara kostade 10kr / månad. Dom borde ju förlora mycket på ren spelförsäljning samtidigt också.

Men naturligtvis har dom ju personer som har räknat på det detta så tror ju inte dom går back direkt, men ändå lite förvånande om dom tjänar mycket på detta. Det är ju inte direkt billigt att drifta en tjänst som GamePass

Det var faktiskt väldig generöst med 10kr för gamepass så länge man hade kvar av sitt Xbox live. Var det julen 2018 de hade den dealen och mitt går ut sommaren 2021 så bra investerade 10kr. Dock irriterande att det inte står hur länge spelen är kvar..... eller står det någonstans och jag bara har missat det? Sen bra att den fungerar på PC men där känns det som att utbudet är lite sämre.

Xbox series X ser otroligt kompetent ut och tycker att sedan Xbox one har de verkligen hittat rätt med byggandet av konsoler. Hör knappt min XboxOX medan min PS4Pro låter som en mindre orkan. Dock har Sony lyckats bättre med mjukvaran då Xboxen har ett otroligt rörigt system.

Medlem
Skrivet av lampis:

Inte speciellt övertygande, även om föregångaren var snygg.

Jag får hålla med tyvärr. Ett väldigt överskattat spel i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ser dock inte hur argumentet " Förr oss som vill ha bästa konsol grafiken " håller här, låt oss vara ärliga, kommer inte skiljas ett snyft på grafiken på konsoler, har aldrig gjort kommer aldrig att göra heller.

Och ett spel blir inte bättre av några procents högre upplösning, något högre detaljnivå eller ett par fps mer.

Exempelvis Bloodborne. Hackigt och långa laddningstider, ändå älskat av miljoner.

Här har MS enormt mycket att lära av både Sony och Nintendo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Var nära på att köpa en xbox denna generation men sen kom phil spencer, klarar inte av att köpa något som en sån glättig person tjänar på. Han är ju en stereotyp säljare ussch

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Var nära på att köpa en xbox denna generation men sen kom phil spencer, klarar inte av att köpa något som en sån glättig person tjänar på. Han är ju en stereotyp säljare ussch

https://www.youtube.com/watch?v=EMqJWo1XMAs&t=0m25s

Medlem

@DarkSvenn1002: Du kan inte köpa mycket grejer du, sånna säljare finns givetvis i ledet i samtliga kategorier av produkter. xD

Medlem
Skrivet av Freakon:

Och ett spel blir inte bättre av några procents högre upplösning, något högre detaljnivå eller ett par fps mer.

Exempelvis Bloodborne. Hackigt och långa laddningstider, ändå älskat av miljoner.

Här har MS enormt mycket att lära av både Sony och Nintendo.

Håller med, MS ligger efter för det enda som lockar är exklusiva titlar, vilket boxen aldrig kommer ha, eller få som det verkar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar