EA crossplay-debuterar med Need for Speed Heat

Robot
EA crossplay-debuterar med Need for Speed Heat
Medlem

Får väl testas när det nu kommer till Basic. Jäkla prisvärt abonnemang iaf.

Gnällkuk

Togs inte upp i nyheten av någon anledning, men svenska Ghost Games har alltså tillslut tappat förtroendet hos EA. Man verkar inte vilja flytta något rampljus på det hela, Ghost nämns inte ens i nyheten från Critertion.

Kikar man på Ghosts hemsida så är den borttagen, den pekar istället till en generisk EA Studios-sida som listar de olika, där saknas Ghost Games helt numer. Man får väl anta att den helt enkelt lösts upp, vet att den del erbjudits jobb hos Criterion och Ghost har jobbat med en rätt mycket mindre del personer under ett tag så det var väl bara en tidsfråga.

Personligen tycker jag det är ett bra val, att Ghost ens fick fortsätta så länge var ett mysterium för min egen del. De kämpade hårt med att försöka hitta någon slags identitet och var fast besluten om att göra sin egen grej, att ta in feedback var inte riktigt deras signum.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Togs inte upp i nyheten av någon anledning, men svenska Ghost Games har alltså tillslut tappat förtroendet hos EA. Man verkar inte vilja flytta något rampljus på det hela, Ghost nämns inte ens i nyheten från Critertion.

Kikar man på Ghosts hemsida så är den borttagen, den pekar istället till en generisk EA Studios-sida som listar de olika, där saknas Ghost Games helt numer. Man får väl anta att den helt enkelt lösts upp, vet att den del erbjudits jobb hos Criterion och Ghost har jobbat med en rätt mycket mindre del personer under ett tag så det var väl bara en tidsfråga.

Personligen tycker jag det är ett bra val, att Ghost ens fick fortsätta så länge var ett mysterium för min egen del. De kämpade hårt med att försöka hitta någon slags identitet och var fast besluten om att göra sin egen grej, att ta in feedback var inte riktigt deras signum.

För en som inte är så insatt, vad har Ghost Games med detta att göra? Har de varit med och utvecklat Heat?

Och en till fråga. Är Heat bra? Inte spelat NFS sen Underground 2.

Medlem

@trickeh2k: Ghost games finns inte mer, delar av den är EA Gothenburg igen https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-02-12-ea-will-mov...

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

För en som inte är så insatt, vad har Ghost Games med detta att göra? Har de varit med och utvecklat Heat?

Och en till fråga. Är Heat bra? Inte spelat NFS sen Underground 2.

Ghost games var de enda utvecklarna av Heat, Criterion tog över efter launch. 6,4 på Metacritic tycker jag är ett rättvist betyg för spelet. Gillar (gillade) NFS men orkade inte spela klart.

@trickeh2k: Är ju dock en gammal nyhet som FZ bl a. skrivit om https://www.fz.se/nyhet/282268-need-for-speed-atervander-till...

OT: Nu vet jag inte hur spelarbasen ser ut för Need for speed online, men vet några bilspel som helt klart hade gynnats av crossplay så mer sånt tack!

Gnällkuk

@hoppalängdhopp: ah, du ser! minnet sviker tack!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av GreveGroggula:

För en som inte är så insatt, vad har Ghost Games med detta att göra? Har de varit med och utvecklat Heat?

Och en till fråga. Är Heat bra? Inte spelat NFS sen Underground 2.

Ghost har utvecklat följande;
Need for Speed Rivals (2013)
Need for Speed (2015)
Need for Speed Payback (2017)
Need for Speed Heat (2019)

Njae, skulle inte säga att Heat är speciellt bra. Inget av de spelen de utvecklat är speciellt bra, bäst lyckades de med 2015 om du frågar mig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Togs inte upp i nyheten av någon anledning, men svenska Ghost Games har alltså tillslut tappat förtroendet hos EA. Man verkar inte vilja flytta något rampljus på det hela, Ghost nämns inte ens i nyheten från Critertion.

Kikar man på Ghosts hemsida så är den borttagen, den pekar istället till en generisk EA Studios-sida som listar de olika, där saknas Ghost Games helt numer. Man får väl anta att den helt enkelt lösts upp, vet att den del erbjudits jobb hos Criterion och Ghost har jobbat med en rätt mycket mindre del personer under ett tag så det var väl bara en tidsfråga.

Personligen tycker jag det är ett bra val, att Ghost ens fick fortsätta så länge var ett mysterium för min egen del. De kämpade hårt med att försöka hitta någon slags identitet och var fast besluten om att göra sin egen grej, att ta in feedback var inte riktigt deras signum.

Det är ingen direkt nyhet, vi skrev om det i februari.

https://www.fz.se/nyhet/282268-need-for-speed-atervander-till...

Men du har rätt i att jag missade att nämna Ghost Games, jag tänkte att Criterion gjorde Heat, men så är det ju inte.

Edit: jaha, det här inlägget var inte heller nån nyhet.


signatur
Skrivet av trickeh2k:

@hoppalängdhopp: ah, du ser! minnet sviker tack!

Hehe, been there Tiden går fort och mycket nyheter på löpande band.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ingen direkt nyhet, vi skrev om det i februari.

https://www.fz.se/nyhet/282268-need-for-speed-atervander-till...

Men du har rätt i att jag missade att nämna Ghost Games, jag tänkte att Criterion gjorde Heat, men så är det ju inte.

Edit: jaha, det här inlägget var inte heller nån nyhet.

Vi är så inaktuella att vi uppdaterar varandra med gammal information.

Fear us, the Redundant Squad!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ghost har utvecklat följande;
Need for Speed Rivals (2013)
Need for Speed (2015)
Need for Speed Payback (2017)
Need for Speed Heat (2019)

Njae, skulle inte säga att Heat är speciellt bra. Inget av de spelen de utvecklat är speciellt bra, bäst lyckades de med 2015 om du frågar mig.

Ah där ser man, tack! Synd att man aldrig lyckas få till ett bra NFS. Fast när man tänker tillbaka på Underground så var väl inte de spelen så himla bra heller. Det var nog mest för att man var tonåring då och sett Fast and the Furious och tyckte det var asballt med neon och tunade bilar haha.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ghost har utvecklat följande;
Need for Speed Rivals (2013)
Need for Speed (2015)
Need for Speed Payback (2017)
Need for Speed Heat (2019)

Njae, skulle inte säga att Heat är speciellt bra. Inget av de spelen de utvecklat är speciellt bra, bäst lyckades de med 2015 om du frågar mig.

De sämsta NFS som gjorts!
Jag ångrar de köpen.
Men "Heat" köpte jag inte. Då hade jag lärt mig att "Ghost" som spelutvecklare av NFS var skit.


signatur

autograph

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

De sämsta NFS som gjorts!
Jag ångrar de köpen.
Men "Heat" köpte jag inte. Då hade jag lärt mig att "Ghost" som spelutvecklare av NFS var skit.

Fullkomligt enig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar