Rykte: Far Cry 6 visas i juli

Robot
Rykte: Far Cry 6 visas i juli
Geeks Gaming

Ska bli intressant om man gör något nytt eller om det är ett nytt far cry 4/5 nya banor till far cry 4/5

Far Cry: Wild Wild West

Självklart med mekaniska spindlar och målsökande sågblad.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Får se om de lyckas toppa far cry 3 då

Är new dawn värt för runt 80 kr?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det kan bli nice det Hoppas då att release ligger fram i 2021 så att man hinner spelar klart Valhalla och få en pause mellan det och detta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Fragtjuv

Härliga nyheter. Jag har haft förbannat trevligt med samtligt spel i serien och måste nog säga att femman är min favorit.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av magma:

Får se om de lyckas toppa far cry 3 då

Är new dawn värt för runt 80 kr?

Sålde nyss mitt ex för 159 kr, vilket det är värt. Hittar du det för 80 så är det ren stöld.

Inget mästerverk men klart underhållande utöver astöntiga antagonister som når sitt klimax i mycket dåliga bosstrider.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Härliga nyheter. Jag har haft förbannat trevligt med samtligt spel i serien och måste nog säga att femman är min favorit.

Vill också säga att femman är min favorit. Är dock tveksam, hade väldigt kul med fyran. Femman dras ner kraftigt av att man inte kan skippa filmsekvenser,en mardröm att spela om. Annars gillar jag prepper stash och utforskningen av världen skarpt. Kul strider men de blir enformiga rätt snabbt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Jag har inte spelat ett enda även fast det är Ubisoft och dom gör alltid bra spel. Kanske måste testa 5:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har endast spelat Farcry 3, tyckte det var ganska meh. har läst att fyran är snarlik så skippade den, blev dock lite sugen på femman då så många sa att de förnyat sig. Kan tilläggas att jag har gillat flera andra open world-spel, men FC3 kändes som sagt som mycket "praise" för ett medelmåttigt spel. Är jag en udda fågel eller är FC3 överskattat?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Sålde nyss mitt ex för 159 kr, vilket det är värt. Hittar du det för 80 så är det ren stöld.

Inget mästerverk men klart underhållande utöver astöntiga antagonister som når sitt klimax i mycket dåliga bosstrider.

Tack för ditt svar, då får jag överväga lite


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WargH:

Har endast spelat Farcry 3, tyckte det var ganska meh. har läst att fyran är snarlik så skippade den, blev dock lite sugen på femman då så många sa att de förnyat sig. Kan tilläggas att jag har gillat flera andra open world-spel, men FC3 kändes som sagt som mycket "praise" för ett medelmåttigt spel. Är jag en udda fågel eller är FC3 överskattat?

Jag är nog också en udda fågel i så fall. Visst, Michael Mando är en duktig skådis och gjorde mycket för att höja antagonisten i Far Cry 3, men utöver det så vet jag inte om det är så mycket som sticker ut i det spelet. Ett open world-spel i Ubisoft-modell, med allt vad det innebär.

Medlem

Fyran är nog min favorit, pga miljöerna (även om det i övrigt är väldigt likt trean)

Medlem
Skrivet av magma:

Får se om de lyckas toppa far cry 3 då

Är new dawn värt för runt 80 kr?

Jo, det är det, även om jag tyckte det var mer av ett stort dlc till Far Cry 5 än ett eget spel, och jag hade förväntat mig mer av temat. Förmodligen började det som ett dlc till FC5, men växte sig för stort. Far Cry 5 var också det buggigaste Far Cry jag spelat (dvs alla), New Dawn var inte riktigt lika buggigt som tur var.

Man bör ha spelat Far Cry 5 innan för att full behållning av spelets handling och miljöer. Det tar inte så lång tid, vilket är bra, eftersom det annars kan bli tjatigt; spelet baseras mer än vanligt på utökad speltid genom upprepning, som att t ex erövra samma baser flera gånger om.

Förutom huvudhandlingen i det öppna landskapet, finns det också ett antal banor, sk Expeditions på helt andra platser. Om man som jag var ute efter alla Uplay-poäng, som för "Dra din färde"-utmaningen innebar att spela alla Expeditions 3 ggr om i ökande svårighetsgrad, blev det väldigt repetitivt. När jag avinstallerade var jag rejält trött på det.

Geeks Gaming

Tycker dom kan ta tillbaka mekaniker från tvåan istället.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Fyran är nog min favorit, pga miljöerna (även om det i övrigt är väldigt likt trean)

Håller med! Hoppas dom nu inte gör samma misstag i 6an som i 5an(aka tvingade main missions)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Håller med! Hoppas dom nu inte gör samma misstag i 6an som i 5an(aka tvingade main missions)

Usch ja, att man typ blev kidnappad när man nått en viss rep..

Sen hoppas jag verkligen att vi slipper levelsystemet från New Dawn.

Medlem

Tycker att Far Cry 1 och 3 är dom bästa, sen gick det nedför.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Far Cry: Wild Wild West

Självklart med mekaniska spindlar och målsökande sågblad.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

När jag köpte mitt ps4 efter några års paus av gaming fick jag far cry 4 på köpet. Hade nog aldrig kört ett open world spel innan dess så jag fattade ingenting.

Men jäklar vad jag fastnade och verkligen älskade spelet. Sen kom Far Cry Primal och sen kom femman som jag såg fram emot. Men när sexan kommer förväntar jag mig något väldigt nytt, annars kommer jag helt klart hoppa den.

New Dawn körde jag inte ens klart.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tycker dom kan ta tillbaka mekaniker från tvåan istället.
https://youtu.be/FCeEvQ68jY8

Ja tvåan hade potential. Men jävligt drygt med alla ställen man rensade ur som magiskt fick nytt folk så fort man vände ryggen till. Vapen och fordon degrationen var också väldigt ensidig, där ens eget vapen och fordon gick sönder hela tiden, medans motståndaren aldrig fick en feltändning eller gick sönder.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag är nog också en udda fågel i så fall. Visst, Michael Mando är en duktig skådis och gjorde mycket för att höja antagonisten i Far Cry 3, men utöver det så vet jag inte om det är så mycket som sticker ut i det spelet. Ett open world-spel i Ubisoft-modell, med allt vad det innebär.

Jag tyckte det mest kändes "cringe" och barnsligt, men snarare manus fel än personen som gör sitt bästa för att vara en bra röstskådis. Tror jag nog hade tyckt mer om spelet med en bättre story.

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Ja tvåan hade potential. Men jävligt drygt med alla ställen man rensade ur som magiskt fick nytt folk så fort man vände ryggen till. Vapen och fordon degrationen var också väldigt ensidig, där ens eget vapen och fordon gick sönder hela tiden, medans motståndaren aldrig fick en feltändning eller gick sönder.

Mja 2an hade en del saker som va kast. Typ vapen och bilar som går sönder bara man tittar på dom xD

Mekanikerna från 2an som jag länka.
Gunplay och poleringen från 5an
Story från 3an.

Då hade jag nog testat de xD

21 år sedan. Jisses...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av bopp:

Jo, det är det, även om jag tyckte det var mer av ett stort dlc till Far Cry 5 än ett eget spel, och jag hade förväntat mig mer av temat. Förmodligen började det som ett dlc till FC5, men växte sig för stort. Far Cry 5 var också det buggigaste Far Cry jag spelat (dvs alla), New Dawn var inte riktigt lika buggigt som tur var.

Man bör ha spelat Far Cry 5 innan för att full behållning av spelets handling och miljöer. Det tar inte så lång tid, vilket är bra, eftersom det annars kan bli tjatigt; spelet baseras mer än vanligt på utökad speltid genom upprepning, som att t ex erövra samma baser flera gånger om.

Förutom huvudhandlingen i det öppna landskapet, finns det också ett antal banor, sk Expeditions på helt andra platser. Om man som jag var ute efter alla Uplay-poäng, som för "Dra din färde"-utmaningen innebar att spela alla Expeditions 3 ggr om i ökande svårighetsgrad, blev det väldigt repetitivt. När jag avinstallerade var jag rejält trött på det.

Har kört klart Far cry 5, vilket var helt ok. Gillade karaktärerna, men tycker det räckte med att köra det en gång.
4:an kör jag nu, känns som far cry 3, fast med mycket mer att göra. Nästan intill för mycket innehåll. Haft en relativt buggfri upplevelse i far cry 5, hängde sig bara en gång.

Verkar som ett ok spel för 80 kr i alla fall


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

FarCry 3 gjorde dom unikt och komplett, resten har blivit tråkigt. Deras open-world system är så förutsägbar och grindig.

Medlem

Det är ju hela 16 månader sedan de släppte ett Far Cry senast. Jag är förvånad att de inte har hunnit släppa 2-3 stycken redan.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av Metroid:

Det är ju hela 16 månader sedan de släppte ett Far Cry senast. Jag är förvånad att de inte har hunnit släppa 2-3 stycken redan.

Den numrerande serien har ändå haft ganska långt håll mellan varandra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag blandar ihop Far Cry och Just Cause.
Har tröttnat på båda.


signatur

autograph

12
Skriv svar