Digital Foundry håller med, remastern av Command & Conquer är fantastisk

Robot
Digital Foundry håller med, remastern av Command & Conquer är fantastisk
Medlem

Det är en del features som man saknar från nyare spel, men inte många. Sedan så är ju AI:n och speciellt path finding inte asbra. Men annars så hade jag roligare med denna än med nyare RTS när jag spelade ett par timmar i helgen. Synd bara att så många spelutvecklare fortfarande tror att den typen av RTS-spel är död.... men ingen har försökt på sistone. Varken CoH2 eller DoW3 var ju klassiska RTS, även om dom var bra. T ex Bannermen, som trots att dom påstod det, var ju inte heller det då dom hade både hjältar och var typisk fast paced, med moba-stuk i spelandet med mobs o skit.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ganska dålig video, rekommenderar den inte till någon. Bara dom första minuterna så pratar dom om saker som inte är "lösta" som att dom är lösta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Japp, köpte igår på Komplett, bara 2 Kaffe latte eller 99 kr.

Bättre remaster än Resident Evil 2! Ja, ja, tekniskt sätt så är RE2 remake men C&C Remaster är bättre. Otroligt bra!

Medlem
Skrivet av conthox:

Synd bara att så många spelutvecklare fortfarande tror att den typen av RTS-spel är död.... men ingen har försökt på sistone. Varken CoH2 eller DoW3 var ju klassiska RTS, även om dom var bra.

Jag håller med, jag saknar verkligen RTS av den äldre skolan. Framförallt har jag svårt för det höga tempot i nyare spel och jag tror inte det enbart beror på att jag är 25 år äldre nu än jag var när det begav sig med Red Alert...

Finns det verkligen inga bra alternativ alls?

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är en del features som man saknar från nyare spel, men inte många. Sedan så är ju AI:n och speciellt path finding inte asbra. Men annars så hade jag roligare med denna än med nyare RTS när jag spelade ett par timmar i helgen. Synd bara att så många spelutvecklare fortfarande tror att den typen av RTS-spel är död.... men ingen har försökt på sistone. Varken CoH2 eller DoW3 var ju klassiska RTS, även om dom var bra. T ex Bannermen, som trots att dom påstod det, var ju inte heller det då dom hade både hjältar och var typisk fast paced, med moba-stuk i spelandet med mobs o skit.

Sa de inte i en intervju att just lite wacky AI och knäppa path finding bland andra knasiga saker (harvester som åker tvärs över kartan) var saker de medvetet behöll just för att ha kvar känslan av det gamla.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Sa de inte i en intervju att just lite wacky AI och knäppa path finding bland andra knasiga saker (harvester som åker tvärs över kartan) var saker de medvetet behöll just för att ha kvar känslan av det gamla.

Japp så är det. Dock är mods som skall förbättra detta i full gång, så för dem som vill ha bättre ai/pathfinding finns det snart en lösning.

Medlem
Skrivet av conthox:

Varken CoH2 eller DoW3 var ju klassiska RTS, även om dom var bra.

Var någonstans var DoW3 ett bra spel? (46% positiva användarrecensioner på Steam jämfört med 87% för DoW2 och 95% för DoW1)
I övrigt håller jag med, den "tyngre" och lite trögare (i brist på bättre ord) RTS-känslan är något som tyvärr verkar ha rationaliserats bort till förmån för APM-race i bästa Starcraft-anda.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag håller med, jag saknar verkligen RTS av den äldre skolan. Framförallt har jag svårt för det höga tempot i nyare spel och jag tror inte det enbart beror på att jag är 25 år äldre nu än jag var när det begav sig med Red Alert...

Finns det verkligen inga bra alternativ alls?

Petroglyph släppte Grey Goo för några år sedan som var helt ok.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag håller med, jag saknar verkligen RTS av den äldre skolan. Framförallt har jag svårt för det höga tempot i nyare spel och jag tror inte det enbart beror på att jag är 25 år äldre nu än jag var när det begav sig med Red Alert...

Finns det verkligen inga bra alternativ alls?

Inte vad jag vet i alla fall. Någon annan får gärna tipsa.

Skrivet av absimilard:

Sa de inte i en intervju att just lite wacky AI och knäppa path finding bland andra knasiga saker (harvester som åker tvärs över kartan) var saker de medvetet behöll just för att ha kvar känslan av det gamla.

Skrivet av erson:

Japp så är det. Dock är mods som skall förbättra detta i full gång, så för dem som vill ha bättre ai/pathfinding finns det snart en lösning.

Det hade varit nice om dom hade haft det som ett alternativ i inställningarna, men om det kommer mod så är ju det bra. (Även om det inte fungerar med mod i MP.)

Skrivet av PeTTs0n:

Var någonstans var DoW3 ett bra spel? (46% positiva användarrecensioner på Steam jämfört med 87% för DoW2 och 95% för DoW1)
I övrigt håller jag med, den "tyngre" och lite trögare (i brist på bättre ord) RTS-känslan är något som tyvärr verkar ha rationaliserats bort till förmån för APM-race i bästa Starcraft-anda.

Det var väl mestadels min personliga åsikt. Även om det inte levde upp till förväntningarna så var det ändå i mitt tycke ett bra spel. Inte mycket bra, men värt att skaffa på rean. Typ en svag 3/5 om skall skall använda FZs skala. (Ända tills det där förbaskade eskort-uppdraget som gjorde att jag slutade spela... )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tycker det lever upp till förväntningarna, men menyerna kan va lite buggiga ibland.

Medlem

Kan tycka det dom är bra för vad dom är, men personligen väntar jag på en remaster av Red Alert 2. Enligt mig är det det bästa i hela CnC serien

Skrivet av bluebird:

Jag håller med, jag saknar verkligen RTS av den äldre skolan. Framförallt har jag svårt för det höga tempot i nyare spel och jag tror inte det enbart beror på att jag är 25 år äldre nu än jag var när det begav sig med Red Alert...

Finns det verkligen inga bra alternativ alls?

Det kanske inte klassas som RTS då man kan pausa, men We are Billions är ett mycket bra "RTS"

Har bara kört några uppdrag i Red Alert än så länge men jag kan bara instämma i kören, mycket bra remaster!

Medlem
Skrivet av Jag tar livet med ett lol:

Det kanske inte klassas som RTS då man kan pausa, men We are Billions är ett mycket bra "RTS"

Har bara kört några uppdrag i Red Alert än så länge men jag kan bara instämma i kören, mycket bra remaster!

Jag antar att du menar "They are billions"? Men är det basbyggarspel i samma anda eller är det med stadsbyggarspel? Jag kollade på en del gameplay och det verkar fokusera på en stad som man bygger ut, som man sedan försvarar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av absimilard:

Sa de inte i en intervju att just lite wacky AI och knäppa path finding bland andra knasiga saker (harvester som åker tvärs över kartan) var saker de medvetet behöll just för att ha kvar känslan av det gamla.

Fast jag tycker personligen det är en liten dåligt ursäkt för att inte fixa saker. Känslan av gamla spelet försvinner inte om du förbättrar så AI:n inte beter sig som idioter. För mig känns spelet bara gammalt. Däremot har de fixat de mesta av problemen C&C hade i RA1 som gör att det spelet åldras mycket bättre. Det är inte perfekt i AI eller pathfinding, men känns inte hopplöst förlegat som C&C gör idag. RA är ju också lite av ett C&C 1.5.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast jag tycker personligen det är en liten dåligt ursäkt för att inte fixa saker. Känslan av gamla spelet försvinner inte om du förbättrar så AI:n inte beter sig som idioter. För mig känns spelet bara gammalt. Däremot har de fixat de mesta av problemen C&C hade i RA1 som gör att det spelet åldras mycket bättre. Det är inte perfekt i AI eller pathfinding, men känns inte hopplöst förlegat som C&C gör idag. RA är ju också lite av ett C&C 1.5.

Ja och nej skulle jag säga, det borde däremot har gjort som Age Of Empires remaken gjorde, att ha kvar den gamla AI:n MEN också ha möjligheten att välja en ny version som är avsevärt mycket smartare.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag antar att du menar "They are billions"? Men är det basbyggarspel i samma anda eller är det med stadsbyggarspel? Jag kollade på en del gameplay och det verkar fokusera på en stad som man bygger ut, som man sedan försvarar.

Det är till stor del som ett traditionellt RTS med basbygge, det är vansinnigt svårt däremot. Sen är det inte exakt som de gamla sortens spel som CC och Star/warcraft. Lite mera modernt med andra uppdrag precis som starcraft hade där du ska in i en liten bas med en handfull units och göra ett uppdrag.

Medlem

Hur/var får man tag på detta?

Medlem

EVAs röst är den vackraste jag nånsin hört och sitter fortfarande inprintad från vintern 95/96


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Skribent
Skrivet av Esri:

Ja och nej skulle jag säga, det borde däremot har gjort som Age Of Empires remaken gjorde, att ha kvar den gamla AI:n MEN också ha möjligheten att välja en ny version som är avsevärt mycket smartare.

Det är väl mer pathfindingen som jag kanske stör mig som satan på i C&C. Är som att styra ett gäng blinda får när man ska anfalla. De tar världens mest ologiska omvägar...vänder helt om när de stöter i varandra etc. Är smått frustrerande när halva armén är på sitesing på andra sidan kartan när man ska göra ett anfall. Fiendes AI:n är inte lika störande, men som sagt det mesta fixades till till en dräglig nivå i RA.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar