EA Sports sätter in åtgärder mot rasism i communityn

Robot
EA Sports sätter in åtgärder mot rasism i communityn

Ökar ansträngningarna för att få ett bättre klimat.

#ea-sports, #fifa, #madden, #nba, #nhl


FM-guru
F.d. Sisyr

Ja det känns ju onekligen mer sannolikt att rasism på internet försvinner innan buggarna i EA Sports spel gör det.

Medlem

https://www.ea.com/amp/news/ea-actions-against-racial-injusti...

Finns mer information här.

De väljer bl.a att donera $1 miljon till olika organisationer. Dessutom får de anställda 1 betald dag varje år som de kan använda till volontärarbete.

Inaktiv

Vilken masshysteri detta är. Påminner om klimathysterin som föregick denna hysteri. Undrar vad nästa grej blir.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Vilken masshysteri detta är. Påminner om klimathysterin som föregick denna hysteri. Undrar vad nästa grej blir.

En bättre värld?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En bättre värld?

Utopi, så länge som människor existerar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Vilken masshysteri detta är. Påminner om klimathysterin som föregick denna hysteri. Undrar vad nästa grej blir.

Ja, det är ju helt sjukt att dem försöker se till så att folk inte behöver stå ut med rasism konstant. Vilken sjuk, helt mindblowing jävla grej alltså.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Utopi, så länge som människor existerar.

Så då är det lika bra att inte ens försöka göra de delar av världen man kan påverka bättre? Vi nöjer oss helt enkelt här. Det blev inte bättre än så.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En bättre värld?

Visst men jag tror tyvärr inte det är så enkelt. Klimatutsikterna har knappast blivit bättre men folk har slutat bry sig om det nu.
Och angående detta är jag rädd för att det ger motsatt effekt och de rasliga motsättningarna bara ökar med tanke på hur demonstrationerna sett ut. Risken finns att man genom "antirasism" av denna typ skapar mer och starkare rasism genom att man hela tiden förtydligar indelningen i olika folkgrupper baserat på hudfärg.

Redaktör
Skrivet av anon_306295:

Vilken masshysteri detta är. Påminner om klimathysterin som föregick denna hysteri. Undrar vad nästa grej blir.

Tänk dig att du går på bio. Där blir du skitdåligt behandlad av vissa andra som är där, av ren jävla elakhet. Samma sak händer din familj och vänner när de går på bio. Biografkedjan säger "Det här är inte okej" och sätter in åtgärder för att minska problemet.

Är det också masshysteri?


signatur
Medlem

Språkfiltren har dem en del kvar att jobba på om det är samma som i BFV
För bara någon vecka sedan så bestämde sig filtret för att censurera en massa vanliga ord.
Ett exempel som jag försökte skriva var "Spaces" som censurerades, var nästan lika illa som i betan igen.

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Utopi, så länge som människor existerar.

Så fan heller, klart världen kan bli bättre. Se bara på de senaste århundradena. Däremot kommer den aldrig bli perfekt eller fri från rasism. Men det är det inte frågan om heller här, utan att göra spelkulturen bättre. Vilket är fullt möjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Visst men jag tror tyvärr inte det är så enkelt. Klimatutsikterna har knappast blivit bättre men folk har slutat bry sig om det nu.
Och angående detta är jag rädd för att det ger motsatt effekt och de rasliga motsättningarna bara ökar med tanke på hur demonstrationerna sett ut. Risken finns att man genom "antirasism" av denna typ skapar mer och starkare rasism genom att man hela tiden förtydligar indelningen i olika folkgrupper baserat på hudfärg.

Det där låter mest som tunna ursäkter för att inte göra det som är rätt, och inte behöva vara en hygglig empatisk medmänniska.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Visst men jag tror tyvärr inte det är så enkelt. Klimatutsikterna har knappast blivit bättre men folk har slutat bry sig om det nu.
Och angående detta är jag rädd för att det ger motsatt effekt och de rasliga motsättningarna bara ökar med tanke på hur demonstrationerna sett ut. Risken finns att man genom "antirasism" av denna typ skapar mer och starkare rasism genom att man hela tiden förtydligar indelningen i olika folkgrupper baserat på hudfärg.

Klart det inte är enkelt. Det har nog ingen påstått. Men varför gå då in i en tråd som handlar om ett försök att göra en aspekt bättre med taggarna utåt. Och kalla det masshysteri. Det bidrar inte till något positivt.


signatur

Bra. Inte bara rasism utan generellt så är ju väldigt mycket hat på internet idag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så då är det lika bra att inte ens försöka göra de delar av världen man kan påverka bättre? Vi nöjer oss helt enkelt här. Det blev inte bättre än så.

Alltså, folk är välkomna att försöka, men svinen får alltid sin vilja genom i slutändan. :/ Världen överlag har inte blivit bättre, vår lilla oas i västvärlden har. Jag betvivlar gemene man i Ryssland, Syrien eller Brasilien säger saker blivit bättre.


signatur

I drank what?

Medlem

Positivt med åtgärder mot rasism! Inget snack om saken!
Får bara hoppas att det inte spårar och blir samma cirkus som i sociala medier t ex där rasistkortet används i tid och otid på saker som är långt ifrån rasism.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Klart det inte är enkelt. Det har nog ingen påstått. Men varför gå då in i en tråd som handlar om ett försök att göra en aspekt bättre med taggarna utåt. Och kalla det masshysteri. Det bidrar inte till något positivt.

Vi kanske har olika syn på vad som är positivt.
Enligt mig kanske det bidrar till något positivt om jag får någon enstaka människa att ifrågasätta om historien de får berättad för sig faktiskt är sann.
Visst är det bra att EA tar itu med toxiskt beteende och rasism i sina spel, även om jag tror de alltid satsat hårt på detta. Det är själva grejen att koppla det till protesterna och att donera en stor summa pengar till en politisk organisation som jag ser som den masshysteriska delen.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det är själva grejen att koppla det till protesterna och att donera en stor summa pengar till en politisk organisation som jag ser som den masshysteriska delen.

Håller med till 100%!

Avstängd

Virtue signaling!
Nu så, köp deras grejer!!!

Skribent
Skrivet av Mirage:

Alltså, folk är välkomna att försöka, men svinen får alltid sin vilja genom i slutändan. :/ Världen överlag har inte blivit bättre, vår lilla oas i västvärlden har. Jag betvivlar gemene man i Ryssland, Syrien eller Brasilien säger saker blivit bättre.

Å andra sidan, om vi inte gör något eller ens försöker kommer det garanterat bli ännu sämre. Om det jag gör här kan bidra till att en delfin överlever, eller att en familj i tredjevärlden får äta sig mätta en dag i månaden. Jag personligen anser det är bättre än inget. Att göra gott innebär ju inte alltid att förändra hela världen, men göra det man kan. Sen kanske du har rätt i att vi är på väg mot stupet allihopa ändå, men jag tänker i alla fall inte bara lägga mig ned och ge upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Ett bra jobb intiativ i min mening. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Ett extra tack till alla som inte räds att ventilera era ståndpunkter. Modigt och visar på att det fungerar att lyfta problematiken till ytan.
Att erkänna är första steget mot förändring 🙂

Medlem
Skrivet av Mirage:

Alltså, folk är välkomna att försöka, men svinen får alltid sin vilja genom i slutändan. :/ Världen överlag har inte blivit bättre, vår lilla oas i västvärlden har. Jag betvivlar gemene man i Ryssland, Syrien eller Brasilien säger saker blivit bättre.

Skulle säga att världen överlag helt klart har blivit bättre

Edit:
Källa : https://ourworldindata.org/extreme-poverty
https://ourworldindata.org/ har väldigt mycket intressant data för den som är intresserad av siffror

Geeks Gaming
Skrivet av breathe:

Häromdagen gick Reddit ut med att en styrelsemedlem lämnar för att ersättas med någon med rätt hudfärg.

Var det inte så att styrelsemedlemen som lämnade önskade att hen skulle efterträdas av en färgad person?

Medlem

Jag har lite svårt att fatta varför att så fort någon gör något mot rasism, diskriminering eller miljöförstöring så dyker det upp personer som försöker få det att se ut som att det som görs är dåligt?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Visst men jag tror tyvärr inte det är så enkelt. Klimatutsikterna har knappast blivit bättre men folk har slutat bry sig om det nu.
Och angående detta är jag rädd för att det ger motsatt effekt och de rasliga motsättningarna bara ökar med tanke på hur demonstrationerna sett ut. Risken finns att man genom "antirasism" av denna typ skapar mer och starkare rasism genom att man hela tiden förtydligar indelningen i olika folkgrupper baserat på hudfärg.

Det ligger nånting i det. Om man vill uppnå faktisk skillnad så tror jag det är helt fel väg att gå att spela med i kulturkriget, motsättningarna mellan "pk" och "anti-pk". Det behövs rimliga, sansade, mogna röster och goda exempel. Folk är redan som spända fjädrar gentemot allt som påminner om pk, identitetspolitik osv, så av bara farten eller för att hävda sin grupptillhörighet så kommer folk börja sätta sig emot grejer som i grunden är en god sak.

Jag tror man uppnår allra bäst resultat genom att helt lösgöra sin fråga från GAL-TAN-skalan så att säga, och få det till en fråga som är mer universell. Hur nu det ska gå till.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag har lite svårt att fatta varför att så fort någon gör något mot rasism, diskriminering eller miljöförstöring så dyker det upp personer som försöker få det att se ut som att det som görs är dåligt?

Det är för att de flesta begrepp har urvattnats; begrepp som rasism, sexism osv används för att pusha mer radikala idéer och då blir motreaktionen ibland på nåt sätt instinktiv även mot sånt som är rimligt.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag har lite svårt att fatta varför att så fort någon gör något mot rasism, diskriminering eller miljöförstöring så dyker det upp personer som försöker få det att se ut som att det som görs är dåligt?

Ja. Nyheter om att EA tar krafttag för att stoppa fusk eller annat oönskat beteende leder aldrig till inlägg som att det inte är nån idé, osv.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Margy:

Jag har lite svårt att fatta varför att så fort någon gör något mot rasism, diskriminering eller miljöförstöring så dyker det upp personer som försöker få det att se ut som att det som görs är dåligt?

Folk har olika åsikter om saker.

Jag tror inte dessa protester leder till något bra och jag köper heller inte verklighetsbeskrivningen att polisen i USA dödar svarta på löpande band. Visst är det fler svarta som dör av polis per capita(totalt sett är det fler vita) men svarta begår också betydligt fler grova brott per capita så då ökar också sannolikheten att de hamnar i kläm med polisen.
Det man enligt mig istället bör titta på är varför betydligt fler svarta i USA är fattiga vilket förmodligen är en stor orsak till att de begår fler brott.

Jag är mer konspiratoriskt lagt än de flesta, men skulle mer kalla mig en skeptiker. Enligt mig är det vi ser söndra och härska-tekniker som man använder på befolkningen för att avancera sina mer gömda politiska agendor(exempelvis är det valår i USA).

Inaktiv

@Witchfinder: Oftast är det tyvärr människor som tappat grepp om verkligheten, och tycker att avpixlat etc är det enda sanna, som inte gillar bra saker.

Skriv svar