Crucible slopar två av tre spellägen. Det går bra nu?

Robot
Crucible slopar två av tre spellägen. Det går bra nu?

Amazon-titeln släpptes för några veckor sedan.

#amazon, #crucible, #relentless-studios


Skägg.
10 Chambers

Det är inte alls ett grepp med alldeles för få spelare kör med... inte alls. 840 pers peakade som mest senaste dygnet.


signatur
Medlem

Lustigt att man ska lägga fokus på att få igång grundläggande funktioner som bör finnas vid release, efter release.

Medlem

Trist när det går så här - men något rejält måste de gjort fel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelat några timmar och tyckte det var roligt men då inga av mina vänner var intresserade av spelet har jag inte rört det på några dagar men kommer med största sannolikhet att spela mer i framtiden

Men när jag spelade hade jag inte känslan att detta kommer att bli "the next big thing". Tror detta kommer att bli mer ett spel som folk kommer spela men aldrig bli riktigt stort. Men jag kan ha fel också.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Spelat några timmar och tyckte det var roligt men då inga av mina vänner var intresserade av spelet har jag inte rört det på några dagar men kommer med största sannolikhet att spela mer i framtiden

Men när jag spelade hade jag inte känslan att detta kommer att bli "the next big thing". Tror detta kommer att bli mer ett spel som folk kommer spela men aldrig bli riktigt stort. Men jag kan ha fel också.

Det är en av riskerna med spel som är fokuserade på Multiplayer. Om det inte slår igenom får det en liten spelarbas, och om det har en liten spelarbas skrämmer det bort nya spelare eftersom man är rädd att köpa ett spel för att sedan inte kunna hitta några att spela med.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Baronova:

Det är en av riskerna med spel som är fokuserade på Multiplayer. Om det inte slår igenom får det en liten spelarbas, och om det har en liten spelarbas skrämmer det bort nya spelare eftersom man är rädd att köpa ett spel för att sedan inte kunna hitta några att spela med.

Tur spelet är gratis då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tur spelet är gratis då.

Ja, verkligen. Men så långt hade jag ju inte tänkt - särskilt inte före morgonkaffet. 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Ingen är väl förvånad? Såg en person jag följer på YT som recensionsspelade och han påpekade precis detta. Spelet har ingen identitet och vet inte vad de vill. Han sa att Heart-läget var det bästa och att de andra bara kändes sjukt märkliga då inget av spellägena fungerade med kartan och eftersom spellägena skiljde sig så mycket så hade de gjort balansändringar för karaktärer har det i princip bara funkat i ett spelläge och pajat de andra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Baronova:

Ja, verkligen. Men så långt hade jag ju inte tänkt - särskilt inte före morgonkaffet. 🤔

Haha!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har spelat närmare 20 timmar och det är i grunden ett roligt spel men mycket är tvektsamt. Många av karaktärerna är antingen obalanserade eller riktigt tråkiga att spela, hur man alltid spawnar med en loadingscreen är irriterande, mappen är ganska dåligt optimerad och spelet är väldigt simpelt.

Spelet hade varit mycket roligare om de gjorde ett CTF läge där båda lagen ska sno varandras hjärtan och ökade till 5v5 så att en kan försvara, DET hade varit roligt!

Crucible känns som ett spel som borde vara i alpha eller closed beta stadiet för att inget är grundligt färdigutvecklat, allt känns som ett experiment.

1
Skriv svar