Stötta välgörenhet, betala 46 spänn för 742 spel värda över 31 000 kr

Medlem

Backlog starter pack.

Medlem

Nej 99% skräpspel, sen finns det bättre organisationer för mig att stötta som svensk.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Nej 99% skräpspel, sen finns det bättre organisationer för mig att stötta som svensk.

Det finns det säkert, men det är att se väldigt trångsynt på saken. USA som stormakt påverkar alla länder i världen, på olika sätt. Sverige inkluderat. Vare sig du väljer att se det eller inte så är det i allas intresse att USA är ett så bra och rättvist land som möjligt. Vi lever trots allt i en globaliserad värld, vilket betyder att den viktigaste ändringen ibland är den måste ske på en annan kontinent.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag förstår att vissa tycker att bakgrunden till denna bundle behöver diskuteras men egentligen är det enkelt: antingen så vill man ha dessa spel och tycker att välgörenheten är sund, eller så tycker man inte att välgörenheten är sund och behöver då inte köpa bundlen. Inlägg som försöker dra detta till sin politiska spets eller använder ord som "påhitt", "programmering", "masspsykos" och liknande kommer konsekvent att raderas.

Intressant modell ni arbetar efter här på FZ.

Steg 1: starta en topic med ett laddat ämne för att säkra livad diskussion. (Ämnet ska helst vara politiskt korrekt så att all negativ kritik kan rationaliseras bort som troll/hatspråk)

Steg 2: varna folk att om de diskuterar ämnet fel och säger saker som går emot moderatorernas åsikter då blir det borttaget för det är

Steg 3: låt all diskussion om ämnet från användare som håller med trådskaparen fortsätta utan moderering. De diskuterar ju trots allt på rätt sätt!

Steg 4: ???

Steg 5: Profit!

Bara jag som märkt denna modell/strategi?

Inaktiv

Tycker det är trist att indiespel så ofta är storybaserade och typ utan gameplay.
Förstår inte hur det är menat att vara roligt eller ens värt att öppna ett spel som går ut på att trycka på saker och läsa lite text.
Vet inte när det blev så men förr i tiden var sådana "småspel" mer fokuserade på roligt gameplay. Förmodligen för att den genomsnittlige spelmakaren var 10 gånger bättre på programmering på den tiden.
Saknar spel som Ganja Farmer, Liero, Achtung Die Kurve och Supaplex.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jiminy:

Intressant modell ni arbetar efter här på FZ.

Steg 1: starta en topic med ett laddat ämne för att säkra livad diskussion. (Ämnet ska helst vara politiskt korrekt så att all negativ kritik kan rationaliseras bort som troll/hatspråk)

Steg 2: varna folk att om de diskuterar ämnet fel och säger saker som går emot moderatorernas åsikter då blir det borttaget för det är

Steg 3: låt all diskussion om ämnet från användare som håller med trådskaparen fortsätta utan moderering. De diskuterar ju trots allt på rätt sätt!

Steg 4: ???

Steg 5: Profit!

Bara jag som märkt denna modell/strategi?

Du har genomskådat oss!

Jag skrev så här i ett PM med en annan användare, men det förklarar lite varför vi tar bort vissa inlägg med låter andra vara kvar.

Citat:

Ja, det är hyfs mot resten av de som är intresserade av att prata om saken utan att bli kallade får av andra. Så ja, det är hyfs. Och som du ser i tråden nu går det att diskutera kring ämnet utan att ställa sig på yttersta kanten och kasta in brandfacklor. Vilket dina inlägg var.

Vi har rapporterat kring detta i den mån det rör spelvärlden, och detta var absolut en gränsfall som jag visste skulle kunna bli inflammerat. Det jag, genom att radera kommentarer som dina, försöker undvika är en polariserad debatt där människor, som du, endast sitter och levererar polariserade "sanningar". Det leder ingenvart.

Och det är just de polariserade sanningarna som tas bort, inte de som lyckas hålla en god ton och faktiskt föra argument som inte bygger på att andra är hjärntvättade/empatilösa. Se hur det till exempel diskuterats i tråden om valen av välgörenhetsorganisationer samt hur pass viktigt det är med nationella kontra internationella perspektiv.


signatur
Medlem

Synd att dem var DRM fria, hade det varit steam keys hade jag lätt kunna skyffla ännu per pengar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du har genomskådat oss!

Jag skrev så här i ett PM med en annan användare, men det förklarar lite varför vi tar bort vissa inlägg med låter andra vara kvar.

Och det är just de polariserade sanningarna som tas bort, inte de som lyckas hålla en god ton och faktiskt föra argument som inte bygger på att andra är hjärntvättade/empatilösa. Se hur det till exempel diskuterats i tråden om valen av välgörenhetsorganisationer samt hur pass viktigt det är med nationella kontra internationella perspektiv.

Snyggt svarat

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Sådant här hjälper människan bara fokusera på ”det goda”.
Och jag gillar inte det.

Man får lov att se god ut på någon annans bekostnad.
Men jag undrar om man gör det bara med goda intentioner.
Och det är där jag tvekar.

Varför ser jag aldrig min lokala pizza bagare göra något sådant?
20 pizza köp dem betala för en.
Det lönar sig inte med sådana priser för pizza bagaren.

Jag är ganska säker på att dem har något annat i kikaren samtidigt.
Och jag är okej med att bli någorlunda hatad för att jag vågar se en del av agendan bakom.

Och vill man tro att dem bara gör det med god agenda så får man väl tro det.

Notis:
Fz om ni tar bort detta spar då ett exemplar.

Jag förstår verkligen inte ditt resonemang...alls. Med din egen logik så kunde jag ju ifrågasätta din egen agenda och vad du vinner på att skapa paranoia och rädsla

Ingen kommer döma dig för att du inte hoppar på erbjudandet, och ingen kommer döma dig för att du gör det heller. Jag själv kan vara skeptisk till människor som säger sig arbeta för folks väl ifall de bara vill ha pengar utan något i utbyte, men här får du ju faktiskt något för det du betalar, så jag har svårt att se vilken "dold agenda" du tycker dig ana.

Ibland hjälper jag någon utan att ta betalt...helt enkelt för att det känns bra att kunna göra något för en annan. Varför skulle det inte kunna vara likadant för indiespelsutvecklarna?

Medlem
Skrivet av cyprus:

Nej 99% skräpspel, sen finns det bättre organisationer för mig att stötta som svensk.

Har du några förslag?
Själv kan jag varmt rekommendera Läkare utan gränser och Wikipedia.

Avstängd
Skrivet av Ender:

Jag förstår verkligen inte ditt resonemang...alls. Med din egen logik så kunde jag ju ifrågasätta din egen agenda och vad du vinner på att skapa paranoia och rädsla

Ingen kommer döma dig för att du inte hoppar på erbjudandet, och ingen kommer döma dig för att du gör det heller. Jag själv kan vara skeptisk till människor som säger sig arbeta för folks väl ifall de bara vill ha pengar utan något i utbyte, men här får du ju faktiskt något för det du betalar, så jag har svårt att se vilken "dold agenda" du tycker dig ana.

Ibland hjälper jag någon utan att ta betalt...helt enkelt för att det känns bra att kunna göra något för en annan. Varför skulle det inte kunna vara likadant för indiespelsutvecklarna?

Alla människor använder begrepp utifrån hur det gynnar dem.
Sprida medvetenhet är jag väldigt okej med.

Sedan att du använder begrepp som är väldigt, väldigt överdrivna.
Är dit sätt att beskriva din verklighet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Synd att dem var DRM fria, hade det varit steam keys hade jag lätt kunna skyffla ännu per pengar.

Det är faktiskt en fördel! Annars får man en oöverskådlig lista i Steam. Mig veterligen går det inte att ta bort ett spel ur Steam listan när man väl har reggat nyckeln. Samma i Epic store och även GOG launcher om jag minns rätt.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Det är faktiskt en fördel! Annars får man en oöverskådlig lista i Steam. Mig veterligen går det inte att ta bort ett spel ur Steam listan när man väl har reggat nyckeln. Samma i Epic store och även GOG launcher om jag minns rätt.

Vet inte om det går att ta bort en titel ur Steam listan, men det går att dölja dem, vilket trots allt ger samma effekt. (Man slipper se skiten.)

Edit: Det gick åtminstone förr, innan de gjorde om GUI:t, har inte testat sedan dess.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Geeks Gaming
Skrivet av Akronym:

Vet inte om det går att ta bort en titel ur Steam listan, men det går att dölja dem, vilket trots allt ger samma effekt. (Man slipper se skiten.)

Edit: Det gick åtminstone förr, innan de gjorde om GUI:t, har inte testat sedan dess.

Jodå, du kan välja ”tar bort permanent från det här konto”

För övrigt är detta en löjligt bra bundle. 5$ för de ”stora” titlarna är i sig sjukt bra pris, sen har du 730 titlar till att roa dig med.
Att det sen går till en god sak (och att detta svider rejält i ögonen på andra) gör det hela löjligt kul ❤️

”This bundle is funded through the sweet tears of haters” 😉

Medlem

Jag är inte för polisvåld, men stöttar inte våld mot poliser heller. Kanske 50/50 split så kan polisen köpa nya backspeglar och de andra kan hyra lokaler där de kan planera åtgärder som de kan gå med till staten så blir det ett lugnare samhälle.

Medlem

@trickeh2k:
Att säga åt andra som gör något för att göra saker bättre, att de dom gör är fel och kunde gjort det bättre... den handlingen du gör nu gör absolut ingenting bättre, det enda det gör är att det sprider dålig stämning i världen.
Sura tankar kan man ha för sig själv och behöver inte spridas bara för att man kan.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag är ganska säker på att dem har något annat i kikaren samtidigt.
Och jag är okej med att bli någorlunda hatad för att jag vågar se en del av agendan bakom.

Tror du missförstått vad det innebär att våga något betyder. Men absolut, jätte-modigt av dig att se något som absolut inte alls behöver existera, men som du övertygat dig själv om.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Man får lov att se god ut på någon annans bekostnad.

På vems bekostnad menar du att man ser god ut här?

Gnällkuk

@Johnhedlund: ...va?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Även om jag kanske bara spelar ett ända spel så har köpt för att stödja något som jag ser som positivt, både till mig själv och min dotter som gärna ville stödja detta.

Medlem

@Konstig Inombords: Klart min kunskap är begränsad, jag skulle aldrig påstå någonting annat.

För att göra det enkelt så tycker jag att det är ett bra erbjudande för en billig peng, där en väldig massa utvecklare gått samman för att göra en fin sak. Ifall du har någon egentlig kunskap om varför det skulle vara någonting dåligt, annat än: "jag tror" så får du väldigt gärna dela med dig av den.

Avstängd
Skrivet av Scream112:

Tror du missförstått vad det innebär att våga något betyder. Men absolut, jätte-modigt av dig att se något som absolut inte alls behöver existera, men som du övertygat dig själv om.

Jätte modig anser jag inte vara en del av min egenskap.
Men, för att göra det tydligt.
Så missar jag inte din dåliga sarkasm.

Om du verkligen tror att dem gör det bara med god agenda.
Coolt. Naiva människor behövs.
Men jag däremot kan anta att det agerandet är inte bara insyltad med god dåd.

Medlem

Det fanns inte speciellt många till mobilen? Hittade 7-8 tror jag. Hade gärna hittat lite bra mobilspel till barnen som inte innehåller annonser för allt som händer. Man skulle ju kunna tänka sig att några av de 742 var utvecklade för android?

eld
Medlem

Bundlen är uppe i 1429 spel och diverse just nu!

12
Skriv svar