Det blir Playstation 5-visning denna vecka!

Robot
Det blir Playstation 5-visning denna vecka!

På torsdag vankas det uppesittarkväll - äntligen.

#nyhetstips, #playstation-5, #ps5


Medlem

Om det blir ett ps5 event hoppas jag på ett nytt Ape Escape

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Skulle precis kolla deras Twitter, korrigerar!


signatur
Medlem

Lite konstigt att först announca det i god tid o sen när de ska köra det igen så ryktas det om eventet 3 dagar innan det ska gå av stapeln ist för att vara tydliga med när det händer

Medlem

Blir spännande att se vad Sony visar. Microsofts första event i maj var väl lite sisådär.

Medlem

Just give me!

Medlem

Fasiken va najs!

Medlem

Lite töntigt det här med Prisjakten mellan Sony och MS... Jag mena, skiljer det typ en 500-1000kr mellan dom konsollerna? inte så att man väljer den billigare då, utan man köper den ena eller andra av en anledning... Inte att Xbox blir lite billigare?

OT: Innebär det här att vi äntligen får se hur PS5-konsollen ser ut?

Medlem

Deja vu!

Känns som Groundhog day!

Vi kan sluta iterera veckorna nu tycker jag.

Ge mig 5!

Medlem

Kommer bli en PS5 vilket som, Sony har bättre exclusives än Microsoft imo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rewoX:

Lite töntigt det här med Prisjakten mellan Sony och MS... Jag mena, skiljer det typ en 500-1000kr mellan dom konsollerna? inte så att man väljer den billigare då, utan man köper den ena eller andra av en anledning... Inte att Xbox blir lite billigare?

Jag tror att 500-1000kr kan vara avgörande för ganska många människor i världen för vilken konsol de kommer välja. Att MS kan locka med en kraftfullare och billigare konsol än Sony tror jag kommer jämna ut försäljningssiffrorna lite grann.

OT: Ps5 är bokad sedan länge så det hade varit fantastiskt kul om vi får se vilka spel som kommer till launch! Horizon Zero Dawn 2 hade varit grymt!

Medlem
Skrivet av Leinad:

Jag tror att 500-1000kr kan vara avgörande för ganska många människor i världen för vilken konsol de kommer välja. Att MS kan locka med en kraftfullare och billigare konsol än Sony tror jag kommer jämna ut försäljningssiffrorna lite grann.

OT: Ps5 är bokad sedan länge så det hade varit fantastiskt kul om vi får se vilka spel som kommer till launch! Horizon Zero Dawn 2 hade varit grymt!

Har också bokat sedan länge! Tur att man har fredag redan på torsdag så öl och nötter till detta!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Och medan man väntar in detta event


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Blir intressant att få se ett PS5-exklusivt spel då det är det enda som kan utnyttja lagringssystemet fullt ut.

Medlem

Äntligen. Ingen förstör det här nu...

Medlem

Spelen avgör för mig, inte priset på konsolen. Så om inte Microsoft snäpper upp sig så kommer de i alla fall inte återta denna marknadsandel.

Medlem

Jag kommer köpa både Playstation 5 och nya Xbox. Jag vill ha allt! 😄😄

Medlem

Jag köper den som är tystas min ps4 låter högre än min dammsugare och det förtar hela upplevelsen.

Medlem

Yes! Fast jag kommer vänta ca 1 år innan jag köper det. För stor backlogg.

Medlem
Skrivet av Sigge28:

Jag köper den som är tystas min ps4 låter högre än min dammsugare och det förtar hela upplevelsen.

Köp då en stationär PC med mycket kylning och koppla till tv'n. Då kommer du kunna få en knäpptyst maskin där du dessutom kan spela alla Microsofts titlar. Du missar förvisso alla PS5-exklusiva topplir, men spelen var ju ändå sekundärt för dig.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

@Sigge28: Vet du varför Sigge? FÖr att SpaceX ELon Musk har installerat två jetengines i din PS4, jag tror det är det som är problemet. Har du känt nån gång att den svävar över golvet?:)

Man kan ha en ljudämpare på femman. Jag tyckte jag såg reklam för det i Hitman 2.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Backloggens befriare

Är inte superpepp på själv eventet, men ser fram emot en uppesittarkväll tillsammans med FZ!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av rewoX:

Lite töntigt det här med Prisjakten mellan Sony och MS... Jag mena, skiljer det typ en 500-1000kr mellan dom konsollerna? inte så att man väljer den billigare då, utan man köper den ena eller andra av en anledning... Inte att Xbox blir lite billigare?

OT: Innebär det här att vi äntligen får se hur PS5-konsollen ser ut?

Det är nog många föräldrar som bara tittar på prislappen. Jag, självhushållande sedan 20+ år är inte säker vilken jag vill köpa.

Om jag köper.

Jag föredrar MS handkontroll väldigt, men jag tycker Sony har haft bättre spel under ps4/xbo perioden. Priset kan absolut bli en faktor för mig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Kommer bli en PS5 vilket som, Sony har bättre exclusives än Microsoft imo.

Vad jag vet så är det väl bara Godfall som är annonserat som exclusive ps5? Du kanske menar Sonys IP’n di gillar bäst? Tror MS kommer visa rätt bra spel på sina inhouse titlar nästa gång de har en show också. Om man föredrar konsol så är det nog bäst att ha båda konsolerna i vinter sen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av NuZ:

Vad jag vet så är det väl bara Godfall som är annonserat som exclusive ps5? Du kanske menar Sonys IP’n di gillar bäst? Tror MS kommer visa rätt bra spel på sina inhouse titlar nästa gång de har en show också. Om man föredrar konsol så är det nog bäst att ha båda konsolerna i vinter sen

Även om bara Godfall utannonserats så vet vi ju bland annat att HZD 2, Spider-Man 2 och God of War 2 (5) är under utveckling och i och med att Sony tror på exklusiva titlar skulle jag rätt säkert skulle säga att dessa släpps som exklusiva på PS5, även om de kanske kommer till PC efter några år.

Titlarna jag räknade upp är anledningen till varför jag kommer köpa en Pś5 i alla fall.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad jag vet så är det väl bara Godfall som är annonserat som exclusive ps5? Du kanske menar Sonys IP’n di gillar bäst? Tror MS kommer visa rätt bra spel på sina inhouse titlar nästa gång de har en show också. Om man föredrar konsol så är det nog bäst att ha båda konsolerna i vinter sen

Det bästa med den nya generation är ju att du behöver inte köpa båda konsolerna för att få båda "världarna" alla Xbox spel kommer ju även till PC, så har du en PC och en PS5 så kommer du kunna spela alla spelen som kommer.

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Även om bara Godfall utannonserats så vet vi ju bland annat att HZD 2, Spider-Man 2 och God of War 2 (5) är under utveckling och i och med att Sony tror på exklusiva titlar skulle jag rätt säkert skulle säga att dessa släpps som exklusiva på PS5, även om de kanske kommer till PC efter några år.

Titlarna jag räknade upp är anledningen till varför jag kommer köpa en Pś5 i alla fall.

Det verkar som ms kommer leverera en del denna kommande generation.
Föregående har du rätt om. Ms va vag med sina exklusiviteter.
Men denna generation vill jag inte tro att Sony har bara försprång.

Vi får se hur det utvecklas helt enkelt.

Medlem

Hur långt är eventet? Jag sover hellre än att sitta uppe halva natten när jag jobbar dagen eftet.

Quake-konnässsör

Dags och köpa lite chips, kanske några stout, men INGET surdegsbröd, det förstör magen, på många vis och grader....

123
Skriv svar