Medlem
Skrivet av piddau:

Intressant, sneglat på den varje gång jag haft SideQuest uppe, men bestämt mig att det kanske inte var något för mig varje gång. Får väll nästan ta och testa.

Uppskattar verkligen att så många spel som dessa har cross-play, ökar spelbarheten så mycket.

Gameplay så känns spelet ganska bra faktiskt.
Men det märks att det är alpha då banorna till stor del saknar texturer, det mesta av alla väggar inspelet består bara av röda, blå, orange rutor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj vad mycket VR det blev i helgen. Det var underhållande för sambon också, hon skrattade gott åt mitt hoppande, snurrande och viftande... Fick VR-ben snabbare än väntat och efter att jag satte fast en gammal powerbank i baksidan så har headsetet blivit väldigt bekvämt.

Testade HyperDash och tyckte att det hade väldigt kul gameplay. Men jag blev helt ägd av andra spelare för att mitt aim sög ordentligt. Kändes lite som när man spelade Quake online för första gången. Men jag gillade det mer än Pavlov som mest kändes som ett otympligt sätt att spela CS på. Hade nog behövt en stor lagerlokal eller liknande för att kunna njuta av det, de fysiska gränserna blir lite för uppenbara och distraherande.

Men ingen av de kommer i närheten av Echo - oj vilken upplevelse! Det är nog det coolaste jag har spelat hittils. Hann bara lira 2-3 matcher men ser fram emot att lira mer.

Men det jag spenderade överlägset mest tid på var Beat Saber. Om jag ska vara ärlig blev jag väldigt besviken på utbudet av musik till en början, men när jag satte upp BMBF och fixade lite custom maps så blev jag helt fast. Får flashbacks till när jag blev hooked till Guitar Hero för första gången. Också kul att varva med Pistol Whip som blir bättre varje gång man spelar det.

Testade också Virtual Desktop och blev helt förundrad över hur bra det fungerade. Det enda jag behövde göra för att uppnå <40ms var att slänga ut alla andra enheter och ändra till 40mhz-kanalen på min nuvarande router. Ska testa att ta bort WPA2 och köra MAC filtering, kanske går ännu snabbare?

Men oj vilken skillnad det var att köra via PC. Såg helt fantastiskt ut när jag testade i Valve's Lab, även om jag kör på mitt skrotiga gamla GTX 770. Så det enda negativa med det hela är att jag känner att jag måste uppdatera datorn nu också... Tur att det inte blir någon utlandssemester i år

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Oj vad mycket VR det blev i helgen. Det var underhållande för sambon också, hon skrattade gott åt mitt hoppande, snurrande och viftande... Fick VR-ben snabbare än väntat och efter att jag satte fast en gammal powerbank i baksidan så har headsetet blivit väldigt bekvämt.

Testade HyperDash och tyckte att det hade väldigt kul gameplay. Men jag blev helt ägd av andra spelare för att mitt aim sög ordentligt. Kändes lite som när man spelade Quake online för första gången. Men jag gillade det mer än Pavlov som mest kändes som ett otympligt sätt att spela CS på. Hade nog behövt en stor lagerlokal eller liknande för att kunna njuta av det, de fysiska gränserna blir lite för uppenbara och distraherande.

Men ingen av de kommer i närheten av Echo - oj vilken upplevelse! Det är nog det coolaste jag har spelat hittils. Hann bara lira 2-3 matcher men ser fram emot att lira mer.

Men det jag spenderade överlägset mest tid på var Beat Saber. Om jag ska vara ärlig blev jag väldigt besviken på utbudet av musik till en början, men när jag satte upp BMBF och fixade lite custom maps så blev jag helt fast. Får flashbacks till när jag blev hooked till Guitar Hero för första gången. Också kul att varva med Pistol Whip som blir bättre varje gång man spelar det.

Testade också Virtual Desktop och blev helt förundrad över hur bra det fungerade. Det enda jag behövde göra för att uppnå <40ms var att slänga ut alla andra enheter och ändra till 40mhz-kanalen på min nuvarande router. Ska testa att ta bort WPA2 och köra MAC filtering, kanske går ännu snabbare?

Men oj vilken skillnad det var att köra via PC. Såg helt fantastiskt ut när jag testade i Valve's Lab, även om jag kör på mitt skrotiga gamla GTX 770. Så det enda negativa med det hela är att jag känner att jag måste uppdatera datorn nu också... Tur att det inte blir någon utlandssemester i år

Kollade du genom inställningarna i hyper dash där du kan ändra pistol vinkeln?
Det är väldigt viktigt att du ställer in så när du har din arm och hand rakt att även vapnet pekar rakt och inte upp eller ner.
Det gör det mycket enklare att snabbt få in siktet.
Det gör större skillnad än man tror. Det är inte alla spel som ger en möjlighet till såna här inställningar.

Echo Arena är ett av mina favoritspel just nu. Han med att spela lite idag på FM innan jobbet.
Tyvärr märktes det vid den tiden att spelarantalet var lågt (som ville spela).
Då jag fick vänta 3-5min på att en match skulle börja.
Fast det var fullt med folk i lobbyn så blev det ingen match och när det väl blev var det med helt annat folk.
Vet inte riktigt hur det fungerar när det väljer spelare till en match.
Hojta till och lägg till mig som vän om du känner för att köra lite Echo tillsammans. Skulle vara kul att kunna köra en full privatmatch med folk från sin vänlista nån gång, då måste man ha fler vänner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har fått Virtual desktop att fungera och kan styra datorn osv. Däremot är det omöjligt för mig att installera Oculus software på min win10 dator, och kan därför inte starta SteamVR. I slutet av varje installationsförsök av Oculus Software får jag ett felmeddelande som hänvisar mig till att starta om datorn. Söker runt på internet och många verkar ha liknande fel, vissa har lyckats avhjälpa det genom att stänga av brandväggen, antivirus eller inte ha questen inkopplad mot PC:n. Men inget har fungerat för mig än.

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Medlem
Skrivet av Tage:

Jag har fått Virtual desktop att fungera och kan styra datorn osv. Däremot är det omöjligt för mig att installera Oculus software på min win10 dator, och kan därför inte starta SteamVR. I slutet av varje installationsförsök av Oculus Software får jag ett felmeddelande som hänvisar mig till att starta om datorn. Söker runt på internet och många verkar ha liknande fel, vissa har lyckats avhjälpa det genom att stänga av brandväggen, antivirus eller inte ha questen inkopplad mot PC:n. Men inget har fungerat för mig än.

Någon som har tips på vad jag kan göra?

För att använda SteamVR behövs inte Oculus software, ska du spela PCVR spel från Oculus behövs det däremot.
Jag vill inte minnas att jag hade några problem med Oculus software förrutom att den inte ville byta installations väg förrutom den förutbestämda.

Annars ska du spela SteamVR med Virtual Desktop så installera du spelen som vanligt i steam, sen syns dom i menyn under Games i virtual desktop.
Du kan även längst ner i Virtual desktop välja att starta SteamVR, det är dock inte rekomenderat att starta spel i SteamVR utan att gå direkt i Games i Virtual Desktop.

Se till också att det är Virtual Desktop från SideQuest du använder och inte Quest-store versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: I Questen stod Virtual Desktop som sideloaded så borde vara rätt version. Dock vill jag senare spela Rift-spel så därför jag behöver Oculus-programvaran.

I steam har jag bara ett spel som är VR och det är Obduction, men spelet startas i 2D och inte VR-versionen. Har startat spelet från GAMES i Virtual desktop. Missar jag något för hur man aktiverar VR?

När jag avslutar spelet får jag upp SteamVR-felmeddelanden angående oculus, men kan nog vara en misslyckad installation som ligger och spökar. För Oculusinstallationen så laddar hem allt och påbörjar installationen, men i slutet av varje installation får jag felmeddelandet:

Restart Computer
Sorry, we encountered an error during installation. Please restart your computer and try running oculus Setup again. If you still experience issues, contact Oculus support.

Medlem

Jag fick också ett felmeddelande när jag försökte installera Oculus på min C-disk. Du kan testa att installera från en annan om du har flera. Det kan du göra genom att köra kommandot nedan i kommandotolken som admin:

C:\Users\USERNAME\Downloads\OculusSetup.exe /drive=D

Justera sökvägen så den passar hur det ser ut hos dig.

Medlem

@Zulthar: Har bara en C-disk, men kan ju alltid skapa en virtuell? Kanske värt att prova?

Medlem
Skrivet av Tage:

@Molotov: I Questen stod Virtual Desktop som sideloaded så borde vara rätt version. Dock vill jag senare spela Rift-spel så därför jag behöver Oculus-programvaran.

I steam har jag bara ett spel som är VR och det är Obduction, men spelet startas i 2D och inte VR-versionen. Har startat spelet från GAMES i Virtual desktop. Missar jag något för hur man aktiverar VR?

När jag avslutar spelet får jag upp SteamVR-felmeddelanden angående oculus, men kan nog vara en misslyckad installation som ligger och spökar. För Oculusinstallationen så laddar hem allt och påbörjar installationen, men i slutet av varje installation får jag felmeddelandet:

Restart Computer
Sorry, we encountered an error during installation. Please restart your computer and try running oculus Setup again. If you still experience issues, contact Oculus support.

Ok installerade du Virtual Desktop via sidequest och inte alls rört Quest-store versionen så borde det vara rätt.
Verkar onekligen som det är nått som ligger och spökar i bakgrunden om spel inte ens startar i VR.
Kanske borde installera om steam + steamvr ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev för min del Rift S eftersom min plan bara är/var PCVR.
Beställde hem via Oculus hemsida och tog en dryg vecka att få hem. Finns en bra Discord där de "pingar" när de olika är i lager för beställning.

Har ett fönster i närheten och var tvungen att testa hur det påverkar. Det kan påverka en hel del märker jag så får dra ner gardinen för att spela.
Märker också av att för vissa spel så räcker inte 2x1,9 meter om man står i mitten och svingar sin hand utåt, då man slår i "väggen" man satt upp. Är 189cm lång så man behöver mer än sin egen längd i bredd när man lutar sig och svingar .

Är sjukt imponerad av hur bra det är, dock tar det några minuter att "bli varmt" vilket behövs annars immar de igen direkt. Blir också(själv) väldigt varm av att använda dem redan vid 10-15 min.
Men har precis fått det, även beställt ett VRCover till den.
Frugan hade riktigt kul och tyckte både "introt" där man lär sig allt samt Beat Saber var ruskigt bra gjort.

Blir nog många roliga timmar med detta framöver.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Blev för min del Rift S eftersom min plan bara är/var PCVR.
Beställde hem via Oculus hemsida och tog en dryg vecka att få hem. Finns en bra Discord där de "pingar" när de olika är i lager för beställning.

Har ett fönster i närheten och var tvungen att testa hur det påverkar. Det kan påverka en hel del märker jag så får dra ner gardinen för att spela.
Märker också av att för vissa spel så räcker inte 2x1,9 meter om man står i mitten och svingar sin hand utåt, då man slår i "väggen" man satt upp. Är 189cm lång så man behöver mer än sin egen längd i bredd när man lutar sig och svingar .

Är sjukt imponerad av hur bra det är, dock tar det några minuter att "bli varmt" vilket behövs annars immar de igen direkt. Blir också(själv) väldigt varm av att använda dem redan vid 10-15 min.
Men har precis fått det, även beställt ett VRCover till den.
Frugan hade riktigt kul och tyckte både "introt" där man lär sig allt samt Beat Saber var ruskigt bra gjort.

Blir nog många roliga timmar med detta framöver.

Grattulerar till ett bra och roligt köp
Undvik tidiga fallgropar med "åksjuka" mm om ni inte har tidigare erfarenheter så "VR-Benen" växa ut sakta med säkert

Man ska inte underskatta ett stort spelutrymme, även fast man kan spela stillastående osv blir man ofta så inne i det man gör att man tänker inte på gränserna
Jag spelar på ca 4*3 meter och är själv ut ibland och träffar väggar

Det där med imma känner jag igen när jag hade ett Lenovo headset men problemet har aldrig uppstått med Quest, kanske den aktiva kylningen eller att Questen fortare blir varm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade problem med imma på mitt PSVR headset också, men har inte det på Questen precis som Molotov

Medlem

Nu har man beställt en ny dator så man kan klara PCVR hyffsat bra. Virtual Desktop funkade ju otroligt bra och jag hade sjukt kul i Valve's Lab trots extremt ojämn prestanda på mitt uråldriga GTX 770. Så det var den sista motiveringen jag behövde för att uppgradera!

Sambon gillar mitt VR:ande också. För det första har kaggen redan hunnit bli nämnvärt mindre för jag rör på mig så mycket mer på kvällarna. Men också för att det har fått mig att gå med på att vi ska köpa en ny soffa som hon har tjatat om ett tag. Detta innebär minst två-tre ytterligare kvadratmeter VR-area till för mig!

Är så taggad på att lira Half Life:Alyx och Boneworks att jag hade glömt bort att Last of Us 2 släpps nu till helgen. Får försöka spela genom det fort så jag kan lämna pannkaksspelen bakom mig...

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Nu har man beställt en ny dator så man kan klara PCVR hyffsat bra. Virtual Desktop funkade ju otroligt bra och jag hade sjukt kul i Valve's Lab trots extremt ojämn prestanda på mitt uråldriga GTX 770. Så det var den sista motiveringen jag behövde för att uppgradera!

Sambon gillar mitt VR:ande också. För det första har kaggen redan hunnit bli nämnvärt mindre för jag rör på mig så mycket mer på kvällarna. Men också för att det har fått mig att gå med på att vi ska köpa en ny soffa som hon har tjatat om ett tag. Detta innebär minst två-tre ytterligare kvadratmeter VR-area till för mig!

Är så taggad på att lira Half Life:Alyx och Boneworks att jag hade glömt bort att Last of Us 2 släpps nu till helgen. Får försöka spela genom det fort så jag kan lämna pannkaksspelen bakom mig...

Jag har också minskat mitt midjemått av VR.
ett tag spelade jag thrill of the fight, pistol whip och Beat saber varje dag och svettades rejält. Annars ingen mer motion ön vanligt så ja, VR bränner kalorier

Grattis till nya datorköpet, Half life alyx och Boneworks är 2 av mina topp favoritspel för VR och har haft väldigt kul när jag spelat dom.
Boneworks kommer snart med en ny patch 1.5 som ska lägga till ett "zombie läge".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har också minskat mitt midjemått av VR.
ett tag spelade jag thrill of the fight, pistol whip och Beat saber varje dag och svettades rejält. Annars ingen mer motion ön vanligt så ja, VR bränner kalorier

Grattis till nya datorköpet, Half life alyx och Boneworks är 2 av mina topp favoritspel för VR och har haft väldigt kul när jag spelat dom.
Boneworks kommer snart med en ny patch 1.5 som ska lägga till ett "zombie läge".

Det är precis de spelen jag lirar, varvar också med Crisis VRigade och Eleven Table tennis som är lite mindre intensiva. Men samtliga drar ju upp pulsen rejält jämfört med vanliga gamla spel! Det är nog det jag tyckte var märkligast med VR i början, att känna fysisk trötthet av att spela.

Thrill of the fight är verkligen galet intensivt! Blir extremt svettig av det. Trodde att det skulle bli konstigt utan fysiskt motstånd, men det är inget man tänker på efter ett tag. Blir verkligen sjukt kul när man fokuserar på sin form. Har funderat på att sätta upp en kamera så man kan se vilka misstag man gör i sina rörelser.

Men hur gör du för att hantera all svett? Jag skaffade ett silikon-skydd men tycker att det fungerar sådär. Det är ju enkelt att torka, men jag känner nästan att jag börjar hinna svettas innan jag har hunnit bli varm. Så det känns som att man står och torkar hela tiden. Tror det beror på att det blir så mycket mindre luft i headsetet. Sen är det ju inte lika bekvämt som standard heller. Den vanliga ansiktsdelen fungerar ju utmärkt men jag är rädd för att den ska börja stinka ordentligt i längden. Funderar på att köpa en extra ansiktsdel så att man orkar tvätta dem ofta, ska ju gå bra med att bara köra tvål+vatten och torka ordentligt.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Det är precis de spelen jag lirar, varvar också med Crisis VRigade och Eleven Table tennis som är lite mindre intensiva. Men samtliga drar ju upp pulsen rejält jämfört med vanliga gamla spel! Det är nog det jag tyckte var märkligast med VR i början, att känna fysisk trötthet av att spela.

Thrill of the fight är verkligen galet intensivt! Blir extremt svettig av det. Trodde att det skulle bli konstigt utan fysiskt motstånd, men det är inget man tänker på efter ett tag. Blir verkligen sjukt kul när man fokuserar på sin form. Har funderat på att sätta upp en kamera så man kan se vilka misstag man gör i sina rörelser.

Men hur gör du för att hantera all svett? Jag skaffade ett silikon-skydd men tycker att det fungerar sådär. Det är ju enkelt att torka, men jag känner nästan att jag börjar hinna svettas innan jag har hunnit bli varm. Så det känns som att man står och torkar hela tiden. Tror det beror på att det blir så mycket mindre luft i headsetet. Sen är det ju inte lika bekvämt som standard heller. Den vanliga ansiktsdelen fungerar ju utmärkt men jag är rädd för att den ska börja stinka ordentligt i längden. Funderar på att köpa en extra ansiktsdel så att man orkar tvätta dem ofta, ska ju gå bra med att bara köra tvål+vatten och torka ordentligt.

Jag har bara silicon skyddet i h tycker det funkar bra.
Originaltyget funkar ju också men det suger svett som en svamp så ska du bara köra med det så låter det som en bra idé att ha en extra.
Siliconskyddet gör för mig också att punktlasten blir mindre, blir ett jämnare tryck för mig i ansiktet än utan då jag får rejäla röda märken på kindbenen utan.

Men som sagt svetten får jag torka mellan varje rond i thrill of the fight.
Torkar inte själva headsetet varje rond men ansiktet, du får prova sänka tempen när du spelar eller sätta en fläkt blåsandes mot dig

Efter varje spelomgång torkar jag siliconskyddet, det är lätt att torka av med en microfibertrasa, behöver inte ta lös det eller nått.
Det kan se ganska äckligt/flottigt ut om man bara lämnar annars


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mycket nyheter idag! Upload VR hade showcase - https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/ha81d5/upload_v...

Contractors finns som öppen beta på Sidequest. Spelade tre-fyra rundor och tyckte att det var skitkul, bättre än Pavlov som jag tyckte hade helt värdelöst ljud.

Ska ha kommit en ny bana/låt till Pistol Whip tillsammans med lite andra coola grejer, men jag har inte fått uppdateringen ännu.

Ser att Death Horizon: Reloaded är på rea också. Någon som har lirat det? Värt att skaffa för 140 kr? Eller ska man kanske skippa det om jag ändå ska sitta med HL:Alyx och annat på PCVR från nästa vecka?

@Molotov: Testade med siliconskyddet+fläkt idag. Mycket behagligt! Fläkten torkade svettet som rann ner från skyddet omedelbart.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Mycket nyheter idag! Upload VR hade showcase - https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/ha81d5/upload_v...

Contractors finns som öppen beta på Sidequest. Spelade tre-fyra rundor och tyckte att det var skitkul, bättre än Pavlov som jag tyckte hade helt värdelöst ljud.

Ska ha kommit en ny bana/låt till Pistol Whip tillsammans med lite andra coola grejer, men jag har inte fått uppdateringen ännu.

Ser att Death Horizon: Reloaded är på rea också. Någon som har lirat det? Värt att skaffa för 140 kr? Eller ska man kanske skippa det om jag ändå ska sitta med HL:Alyx och annat på PCVR från nästa vecka?

@Molotov: Testade med siliconskyddet+fläkt idag. Mycket behagligt! Fläkten torkade svettet som rann ner från skyddet omedelbart.

Contractors ska jag se till att testa har varit sugen på det men tyckt det sett väldigt "beta" ut tidigare.

Uppdateringar till pistol whip är alltid välkommet

Death Horizon har jag inga erfarenheter av men haft det ett tag på min wishlist. det blev för nån månad sen uppdaterad med free locomotion och snyggare grafik.
Ett spel som blivigt uppmärksammat pga utvecklarna har fortsatt jobba mycket med spelet efter släpp och utan att ta betalt.
Enda anledningen varför jag inte köpt spelet är för att jag prioriterat andra spel.

Jag tror att bara du startar Half life alyx så kommer alla andra spel få ta en paus


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För mindre än två månader sedan köpte jag Virtual Desktop i Oculus Store, och installerade det sedan från SideQuest.
Igår när jag startade Virtual Desktop fick jag i headsetet en fråga om jag ville uppdatera till ny version. Då gick jag till SideQuest igen. Där fick jag ett felmeddelande när jag klickade på "Install latest". Då såg jag att versionen i SideQuest numera heter Virtual Desktop VR Patch, där står också specifikt att man ska installera Oculus Store versionen först. Så då gick jag dit, och jag är ganska säker på att det tidigare stått att appen är owned/ägd/köpt men nu står där istället ett pris. Någon som varit med längre vet kanske om det varit så tidigare också att man måste köpa Virtual Desktop på nytt för att få senaste versionen?
Är det någon som har uppdaterat och vet mer?

Medlem
Skrivet av El Visp:

För mindre än två månader sedan köpte jag Virtual Desktop i Oculus Store, och installerade det sedan från SideQuest.
Igår när jag startade Virtual Desktop fick jag i headsetet en fråga om jag ville uppdatera till ny version. Då gick jag till SideQuest igen. Där fick jag ett felmeddelande när jag klickade på "Install latest". Då såg jag att versionen i SideQuest numera heter Virtual Desktop VR Patch, där står också specifikt att man ska installera Oculus Store versionen först. Så då gick jag dit, och jag är ganska säker på att det tidigare stått att appen är owned/ägd/köpt men nu står där istället ett pris. Någon som varit med längre vet kanske om det varit så tidigare också att man måste köpa Virtual Desktop på nytt för att få senaste versionen?
Är det någon som har uppdaterat och vet mer?

Ska prova uppdatera senare idag eller i veckan.
Men har man problem att installera/uppdatera i SideQuest så kan man prova att "avinstallera" tidigare versioner via SideQuest. Det har iaf hjälp mig med andra spel/program när det inte bara gått att uppdatera.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av El Visp:

För mindre än två månader sedan köpte jag Virtual Desktop i Oculus Store, och installerade det sedan från SideQuest.
Igår när jag startade Virtual Desktop fick jag i headsetet en fråga om jag ville uppdatera till ny version. Då gick jag till SideQuest igen. Där fick jag ett felmeddelande när jag klickade på "Install latest". Då såg jag att versionen i SideQuest numera heter Virtual Desktop VR Patch, där står också specifikt att man ska installera Oculus Store versionen först. Så då gick jag dit, och jag är ganska säker på att det tidigare stått att appen är owned/ägd/köpt men nu står där istället ett pris. Någon som varit med längre vet kanske om det varit så tidigare också att man måste köpa Virtual Desktop på nytt för att få senaste versionen?
Är det någon som har uppdaterat och vet mer?

Jag spelade så sent som igår och fick ingen notis om detta. Kan ta en titt efter jobb idag om jag får nått liknande. Då jag köpt det via Oculus Store via questen så borde jag ha det som owned iallafall.

Medlem

Såg precis att jag hade fått $10 på Quest store?
Dök bara upp helt plötsligt när jag kollade med mobil appen?
Inte startat headsetet på några dagar så vet inte om det varit nån gåvor kampanj eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg precis att jag hade fått $10 på Quest store?
Dök bara upp helt plötsligt när jag kollade med mobil appen?
Inte startat headsetet på några dagar så vet inte om det varit nån gåvor kampanj eller nått

Om man köpt 2 spel värda minst 12 dollar den senaste tiden får man en sån

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Om man köpt 2 spel värda minst 12 dollar den senaste tiden får man en sån

Se där.
Men det är ganska länge sen jag köpte senast men det då gällde det enda.
Passade på att köpa lies Beneath


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nån gång 2021 kommer Oculus lägga till en ny kanal "typ SideQuest" så utvecklare och creatörer som inte uppfyller kraven för Oculus store lättare når ut till fler användare mm.
Det är Oculus och SideQuest som samarbetar vad jag förstått.

Oavsett goda nyheter

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/helfml/the_new_...


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Phantom: Covert Ops är nu släppt både på Quest och Rift plattformen.
Spelet är ett stealth spel.
Spelet har fått en del hype tidigare bla på att man spelar sittandes i en kajak.
Dvs så spelar man detta bekvämt sittandes i en stol bäst
Jag vet inte om spelet stödjer cross buy.

UploadVR har en recension ute + en jämförelse video om man vill se skillnaden PC / Quest som verkar endast vara grafiken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Phantom: Covert Ops är nu släppt både på Quest och Rift plattformen.
Spelet är ett stealth spel.
Spelet har fått en del hype tidigare bla på att man spelar sittandes i en kajak.
Dvs så spelar man detta bekvämt sittandes i en stol bäst
Jag vet inte om spelet stödjer cross buy.

UploadVR har en recension ute + en jämförelse video om man vill se skillnaden PC / Quest som verkar endast vara grafiken.

https://youtu.be/tBHI_b_d6Pg

https://youtu.be/jfA-EdjlCVg

Utvecklaren har bekräftat att det är cross buy på Quests subreddit. Det ska tydligen också ha cross-save! Ser ganska coolt ut, gillar idén med kajaken skarpt. Det verkar dock som att man kan bli lite sjösjuk vid vissa delar, vilket är lite kul

Såg förresten att Half-Life: Alyx och Boneworks har rea på Steam (25% och 20%), så jag tänkte passa på att köpa dem. Några andra tips? Finns det kanske någon sorts lista på spel som funkar bra/dåligt med Virtual Desktop som man kan referera till?

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Utvecklaren har bekräftat att det är cross buy på Quests subreddit. Det ska tydligen också ha cross-save! Ser ganska coolt ut, gillar idén med kajaken skarpt. Det verkar dock som att man kan bli lite sjösjuk vid vissa delar, vilket är lite kul

Såg förresten att Half-Life: Alyx och Boneworks har rea på Steam (25% och 20%), så jag tänkte passa på att köpa dem. Några andra tips? Finns det kanske någon sorts lista på spel som funkar bra/dåligt med Virtual Desktop som man kan referera till?

Jag vet inte nån lista.
Men jag brukar googla, söka på Youtube eller kolla spelets forum på Steam.
Då brukar man få reda på hur spelen fungerar med virtual desktop.
Jag har aldrig iaf på dom senare versionerna av VD upplevt att spel inte fungerar bra.
Däremot tidigare kunde spel fungera dåligt med VD


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte nån lista.
Men jag brukar googla, söka på Youtube eller kolla spelets forum på Steam.
Då brukar man få reda på hur spelen fungerar med virtual desktop.
Jag har aldrig iaf på dom senare versionerna av VD upplevt att spel inte fungerar bra.
Däremot tidigare kunde spel fungera dåligt med VD

Låter bra! Blev ett köp av HL:A, Boneworks och Gorn. Har inte ens hunnit bygga ihop den nya datorn för att testa PCVR än, för jag har varit distraherad av TLoU2 och det fina vädret. "Tur" att det ska bli regn till helgen så man hinner spela...

Medlem

Hej!

Jag har Oculus Quest och kör både trådlöst och via link. Men då jag mest varit ute efter flightsim, ex IL2 & DCS, så är upplösningen på Quest en inte tillräckligt bra.

Köpte därför även ett HP Reverb med 2x 2160 x 2160 i upplösning och wow, vilken skillnad! Screen Door effekten helt borta och jag kan i stort sett lira lika bra i multiplayer som med skärm & TrackIR (dvs spotting). Enda synpunkterna jag har på headsetet är den ngt tunga kabeln (om än att jag inte tänker på den efter en liten stund) samt att synfältet bara är 114 grader. Men helt klart oslagbart när det gäller upplösning på VR marknaden idag.

Kräver dock duktig PC för att driva. GTX1080TI rekommenderas minst. Själv kör jag det på en Ryzen 9 3900X med ett RTX 2080TI och det går bra i DCS med medel nivå på grafik, 8xAA och ligger på ca 60-75 fps beroende på situation.

Skriv svar