Just köpt Nanoleaf Canvas. Tips?

Skribent
Just köpt Nanoleaf Canvas. Tips?

Jag är nybörjare på hela den här smarta hem grejen och tänkte mjukstarta med lite belysning. Nanoleaf har jag varit fascinerad av ett tag och nu när INET har rea så slog jag till på två startpaket.

Har någon annan på forumet likadana och kanske något tips till en n00b?

För den som inte vet vad det är så kommer här lite YouTube länkar.
https://www.youtube.com/results?search_query=nanoleaf+canvas

Medlem

Ser jäkligt coolt ut. Måste läsa på mer om det.

Tack för tips.


signatur

"High life on low budget"

jbx
Medlem

Har aldrig sett, fasen vad coolt. Bara kreativiteten som sätter gränserna.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Har aldrig sett, fasen vad coolt. Bara kreativiteten som sätter gränserna.

..attans


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Missat helt att någon svarat i tråden

En uppdatering från mitt hem är att jag endast har satt upp 3/18 plattor (eftersom jag köpte 2 set så fick jag två strömkällor, och kan dela på dem hur jag vill). Lite beslutsångest på formen på de 15 plattorna som jag ska sätta på väggen i vardagsrummet. Håller på och gör om lite här och var och vill få det rätt första gången så funderar hellre en omgång extra än att gör om hela montaget.

De tre plattor jag har satt upp sitter ovanför sänggaveln i sovalkoven, istället för sänglampan jag hade där. Det blev riktigt snyggt och även funktionellt med att programmera plattorna att gradvis gå igång på morgonen, precis som en "wake-up light". Stänger av och sätter på dem genom att dubbelknacka på plattorna (fungerar sådär måste jag säga, har antingen inte fått in snitsen i knackningarna eller så är funktionen dåligt programmerad).

Skribent

Är det värt att skriva en recension på dessa? Finns det några som är intresserade?

Medlem

Du kan göra en 8-bits super mario!
eller Goomba

Du kanske vill posta en bild på hur det blev.

Den här videon gör annars ett bra jobb på att recensera,
så sparar du 3-4 timmar av ditt liv att skriva en ifrån scratch.

Du kan ju skriva lite om din erfarenhet ändå, om du känner för det.
https://m.youtube.com/watch?v=0GDpv1kICjQ


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

@hanzo Haha, ja hade man haft många plattor hade det varit roligt att göra något sånt mönster

Mina sitter uppe. Jag köpte två startpaket så fick två kontrollplattor så delade upp dem i två olika. 3 plattor ovanför sängen som en "sänglampa" och 15 st på väggen ovanför TVn i ett mönster som jag i efterhand insåg liknande ett älghuvud framifrån.

1
Skriv svar