Spela PUBG gratis i helgen

Robot
Spela PUBG gratis i helgen
Medlem

Detta kommer ju inte alls att attrahera fler cheaters...


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Detta kommer ju inte alls att attrahera fler cheaters...

Jag trodde alla var där redan?


signatur

I drank what?

Medlem

De måste bli bättre med att få bort alla fuskare från landet bortom fjärran...kan väl inte vara så svårt?!

Medlem

Aldrig spelat ett battle royal spel. Är detta ett bra spel för en nybörjare som mig?

Medlem
Skrivet av JackFlack:

De måste bli bättre med att få bort alla fuskare från landet bortom fjärran...kan väl inte vara så svårt?!

Låter man kineser och ryssar spela på egna servrar kommer 99% av fuskarna att försvinna


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Aldrig spelat ett battle royal spel. Är detta ett bra spel för en nybörjare som mig?

Verkligen inte, man känner sig (och är) 100% förlorare ända tills den enstaka gång man vinner

Det finns inget mellanting direkt

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag trodde alla var där redan?

Inte de fattiga, men de spenderar garanterat sin helg där nu... Om de inte är ute och bränner upp polisbilar då!!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av totte1015:

Verkligen inte, man känner sig (och är) 100% förlorare ända tills den enstaka gång man vinner

Det finns inget mellanting direkt

Första gången man vinner är för jäkla fin dock. Till och med första gången man tar sig till topp tio. Tyvärr precis som med de flesta droger blir man avtrubbad efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Aldrig spelat ett battle royal spel. Är detta ett bra spel för en nybörjare som mig?

Senaste patchen delade upp PUBG i nybörjare och erfarna.
Du kan med fördel börja spela normal mode och testa dig fram.
Det kommer vara en del bots som sägs bli färre ju högre rank du får.
Angående fuskare så känns det som ranked har mindre fuskare än vad man varit van vid tidigare eftersom man nuförtiden måste regga sitt mobilnummer.
Det avskräcker såklart inte alla men alla bäckar små som man säger...

Hur normal ser ut med fusk vet jag dock inte.
Antagligen en hel del som vanligt.

Vad gäller spelet i sig så är det imo det överlägset bästa BR när allt är optimalt.
Dvs inga fuskare och inget tekniskt krångel.

Tyvärr är det sällan optimalt nuförtiden.
Dock spelar jag hellre ett kass PUBG än något av de andra BR-spelen så det säger ju en hel del om hur mycket bättre det är i grunden imo.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Aldrig spelat ett battle royal spel. Är detta ett bra spel för en nybörjare som mig?

Jajjamän. Lite tips bara.

Börja inte med solo. Du kommer få mycket väntetid mellan rundorna (eftersom du dör helt och måste vänta på planet igen). Börja med squads, om du blir skjuten (knockad) så kan de andra hjälpa dig så att du är med i spelet igen.

Public squads (spela med okända) ger dock en väldigt varierande spelupplevelse. PUBG är ett teamspel, springer du iväg själv är det väldigt svårt, eftersom du kan möte en annan squad själv då. Så om du då spelar med folk som inte samarbetar så blir det rätt tråkigt. Ett tips är att trycka "T" när ni står och väntar på flyget. Säg hej och att du är ny så brukar de flesta hjälpa till. Kan rentav bli lite bättre teamspel då också Be dem hoppa på ett lugnt ställe.

I början är det inte så viktigt vad du hittar för vapen. Skaffa bara något som går att skjuta med (förutom hagelbössor), skaffa en väska, en väst och en hjälm.

För din hälsa finns det bandage, first aid, med kit och boosters (det senare är pillerburkar och burkläsk). Kan vara bra att ta upp om du kan. Bandage och first aid kan bara återställa runt 80% av din hälsa. För resten behöver du boosters.

Till vapnen finns det massa olika tillsatser som gör att du får större mag och stadigare vapen. Kanon om du plockar upp och sätter på, men inte jätteviktigt innan du lärt dig lite taktik.

När du har hittat vapen så gå till de andra. Gå alltid lite efter de andra så att du ser hur de rör sig. Det är också en fördel när ni stöder på andra squads eftersom du får lite andrum.

Lycka till!


signatur

Spelat sedan q2 :)

1
Skriv svar