Speldagbok: Calle spelar The Witcher 3

Skägg.
10 Chambers

Precis avslutat slaget vid Kaer Morhen. Inte så episkt som jag hade tänkt mig men helt klart en brytpunkt i storyn. Jag trodde att tillbringat typ 40 timmar i The Witcher 3 men det visade sig vara över 80. Oops! Och för att fira det slog jag till på expansionerna, var 60 % rea på Xbox Store, så båda för 99 pix. Fick dock tipset från Emil att lira Heart & Stone innan grundspelet är slut, och Blood & Wine efter. Så Jay, typ halvvägs nu? På fyra månader.


signatur
Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har också nyligen klarat slaget vid Kaer Moren efter att ha ägt spelet sedan ca ett år efter release men knappt spelat. Satsar på att klara ut Main Story ikväll. Har dock spelat hela Blood & Wine av någon anledning men inget Heart of Stone

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick dock tipset från Emil att lira Heart & Stone innan grundspelet är slut, och Blood & Wine efter. Så Jay, typ halvvägs nu? På fyra månader.

Personligen tycker jag att Hearts of Stone fungerar lika bra efter spelets slut som under tiden men båda funkar nog bra. Blood and Wine ska dock spelas sist, känns i mångt och mycket lite som en epilog. Fantastiska jävla superexpansioner båda två. Hearts of Stone har sån underbart midsommarfolklore-stämning att jag blir sugen på att spela om det varje gång jag tänker på det. Underbart. Finns en fantastisk fest där som man verkligen bör avnjuta, göra alla aktiviteter etc. (Förövrigt så gillar jag att Geralt tvingas gå på kalas så ofta, alltid mysigt med dessa uppdrag)

Skägg.
10 Chambers

Kul, andra buggade Treasure Hunt-uppdraget. Det första var ett level 4, borta vid kvarnen där man mötte sin första Gryffin. Det här var i Heart of Stone-expansionen där man ska hjälpa handlaren bredvid runewright-snubben att få tillbaka sina grejer (From Ofier's Distant Shores). Buggen är erkänd sedan 2015 men inte fixad, det går helt enkelt inte att hitta ett brev i en grotta som ska leda vidare uppdraget.

Sånt kan man ju lacka ordentligt på.


signatur
Medlem

där har du nåt att se framemot Blood And Wine... då vill man att det aldrig tar slut eller en expansion till.. Blood And Wine 2
ja det finns lite buggar man stör sig på... ett frågetecken i grundspelet jag inte klurade ut att komma in till under jorden och ett annat uppdrag som inte blev avklarat men i det stora hela... Wow vilket spel Jag är på min andra omgång nu, spelar på PC med mods

once you try mods you'll never go back

FM-guru
F.d. Sisyr

Hearts of Stone är nog det mest välskrivna CD Projekt har spottat ur sig någonsin, önskar jag också kunde spela den expansionen för första gången nu.

Skägg.
10 Chambers

Ja, hade inte spelet varit så bra hade man ju blivit argare på två quest-breaking bugs.


signatur
Medlem

Det blev cirka 5 uppdrag som jag ej kunde slutföra och då har jag inte utforskat alla uppdrag ännu. Har mest kört på main story.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Det blev cirka 5 uppdrag som jag ej kunde slutföra och då har jag inte utforskat alla uppdrag ännu. Har mest kört på main story.

Kör i princip allt som inte är Gwent/Races


signatur
Medlem

Precis avslutat Hearts of stone DLCt, dra åt fanders vilken jäkla resa! haha

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kör i princip allt som inte är Gwent/Races

Gwent som är så kul
Races e sådär men kortspelen.... när du väl får en fin hand som krossar motståndaren..mmm
så ljuvligt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dragonflame:

Gwent som är så kul
Races e sådär men kortspelen.... när du väl får en fin hand som krossar motståndaren..mmm
så ljuvligt

Nej tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej tack!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

Fasiken, har nog hittat den stiligaste kostymen i Geralts heist-paltor.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fasiken, har nog hittat den stiligaste kostymen i Geralts heist-paltor.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1421875?key=c5ee3cb83e8e6a6d5f6...

Jag har varit dålig på att läsa i tråden. Har du klarat mainstoryn innan du gick över till Heart of Stone?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Jag har varit dålig på att läsa i tråden. Har du klarat mainstoryn innan du gick över till Heart of Stone?

Nej, är efter slaget om Kaern Moern och ska typ samla ihop häxorna från Lodgen för att spöa frostfolket. Folk menade att man kunde köra denna expansion nu och gå på den andra efter grundspelet.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, är efter slaget om Kaern Moern och ska typ samla ihop häxorna från Lodgen för att spöa frostfolket. Folk menade att man kunde köra denna expansion nu och gå på den andra efter grundspelet.

Det är helt rätt! Jag tror jag skulle rekommendera det för nya spelare.

Ser fram emot att höra vad du tycker om Heart of Stone när du är klar med det!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fasiken, har nog hittat den stiligaste kostymen i Geralts heist-paltor.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1421875?key=c5ee3cb83e8e6a6d5f6...

Går att hitta en "riktig" version av den också någonstans uppe i norr (minns inte exakt) , heter New Moon Armor. Favoriten för mig. (fast jag har moddat den så att de där axelpuffarna är lite mindre... petig..). Älskar hur stilrent det är. Den i kombination med lite wolf-armorhandskar och byxor etc. är fint!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Det är helt rätt! Jag tror jag skulle rekommendera det för nya spelare.

Ser fram emot att höra vad du tycker om Heart of Stone när du är klar med det!

Gillar det! Även om man börjar se receptet för CDPR:s manusförfattare med alla sina twists and turns. Gillade heisten dock, är på bröppet nu och det vet jag att många gillar. Fyndigt!

Skrivet av Ftmch:

Går att hitta en "riktig" version av den också någonstans uppe i norr (minns inte exakt) , heter New Moon Armor. Favoriten för mig. (fast jag har moddat den så att de där axelpuffarna är lite mindre... petig..). Älskar hur stilrent det är. Den i kombination med lite wolf-armorhandskar och byxor etc. är fint!

Blev förvånad över att det faktiskt var bättre än det Witcher-gear jag hade på mig, i alla fall i rena armor-proäng. Sedan hade det såklart inte lika många buffs.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Blev förvånad över att det faktiskt var bättre än det Witcher-gear jag hade på mig, i alla fall i rena armor-proäng. Sedan hade det såklart inte lika många buffs.

Går ju att buffa lite hos runsmeden om inte annat!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, är efter slaget om Kaern Moern och ska typ samla ihop häxorna från Lodgen för att spöa frostfolket. Folk menade att man kunde köra denna expansion nu och gå på den andra efter grundspelet.

Skulle nog själv har gjort så med facit i hand. Klarade ut huvudspelet först innan Heats of Stone.
Inget fel i det kanske, stirrade mig blind på vilken level "questen/questerna"(?!) var på.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

När man läser den här tråden blir man nästan sugen på att spela The Witcher 3 igen, det var länge sen sist.
Men har inte tid med att spela om såna här stora spel fler ggr, om jag börjar spela tror jag inte hinner bli färdig till Cyberpunk släpps, om jag inte lägger ner alla andra spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Castor.T:

Skulle nog själv har gjort så med facit i hand. Klarade ut huvudspelet först innan Heats of Stone.
Inget fel i det kanske, stirrade mig blind på vilken level "questen/questerna"(?!) var på.

Jag hoppade på Hearts of Stone när jag var precis i rätt level, har kört så mycket sidouppdrag


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hoppade på Hearts of Stone när jag var precis i rätt level, har kört så mycket sidouppdrag

Vill minnas att jag klarade ut allt jag kunde innan, så borde också varit kring 35. Risken är att du blir överlevlad gentemot huvudstoryn om du gör expansionen före kanske?

Det är förmodligen mer känslan av att ha kvar trådarna med Ciri osv som jag reflekterar över, att återgå till efter Hearts of Stone. Kanske new game + nästa gång för mig hursomhelst, hur det nu är upplagt..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare

Har ju för någon vecka sedan bestämt mig för att dra bort den sista biten av plåstret... Blood and Wine... Har spelat grundspelet 2 gånger och Hearts of Stone en gång, men inte riktigt velat köra igenom Blood and Wine, för att det inte ska få ta slut... Men nu är det alltså dags, börjar närma mig slutet.

Vet ni vad jag då inser?
Att jag måste spela spelet igen.
Gah. Jag har redan närmare 900h spelade... Det är så här man får en alldeles för stor backlog folk! Se och lär, och gör inte som jag...

(Har liksom redan börjat skissa på min nästa genomspelning, vad för skills jag ska köra på, hur Geralt ska bete sig och sådär... Har försökt övertala mig själv att det inte behövs, men det behövs... Är ju i alla fall ett bra spel!)


signatur

Ad hoc addendum

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Castor.T:

Vill minnas att jag klarade ut allt jag kunde innan, så borde också varit kring 35. Risken är att du blir överlevlad gentemot huvudstoryn om du gör expansionen före kanske?

Det är förmodligen mer känslan av att ha kvar trådarna med Ciri osv som jag reflekterar över, att återgå till efter Hearts of Stone. Kanske new game + nästa gång för mig hursomhelst, hur det nu är upplagt..

Det känns som jag varit lite överlevlad hela tiden faktiskt, så det gör mig inget


signatur

Jag köpte det till PS4:an eftersom jag tyckte det var lite bökigt på PC:n. Än så länge tycker jag det är riktigt bra. Har typ spelat 5 - 6 timmar bara.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det känns som jag varit lite överlevlad hela tiden faktiskt, så det gör mig inget

Läser tråden sporadiskt, men antar du kör med inställningen att fienden anpassar sig efter din level?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Avedagreat:

Läser tråden sporadiskt, men antar du kör med inställningen att fienden anpassar sig efter din level?

Kör standard, så vet inte vad det innebär. Tror de stannar på rekommendationen.


signatur
Medlem

Nädu Calle, nu har det gått över en månad sedan senaste uppdateringen. Det är läge för en ny uppdatering för du har väl inte gjort en Jocke och lagt ned utan att spela klart?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skriv svar