Kingdoms of Amalur remastras som Re-Reckoning

Robot
Kingdoms of Amalur remastras som Re-Reckoning

Remaster-trenden rullar vidare.

#kingdoms-of-amalur


Medlem

Jag körde igenom och uppskattade Kingdoms of Amalur: Reckoning. Det hade brister men gjorde många saker helt rätt också.

Moderator | Testpilot

Rätt så kul spel på PC om man moddar och gör det lite svårare.

Spelet hade stor potential med tanke på vissa som arbetade med det men föll tyvärr ganska platt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Detta har jag väntat på ända sedan de köpte rättigheterna, så till rätt pris blir det ett köp, det förtjänar en andra chans! (Varför blev det ingen hit direkt när det kom? Samtidiga andra titlar som släpptes eller tyckte folk bara inte att det var bra?)

Medlem

Han tyvärr aldrig köra det riktigt, då det spelet brände min ps3:a (första modellen med bakåtkompatitet). Knäckte skivan och svor att aldrig lira det😢

NuZ
Testpilot

Sjukt bra spel. Spelat många timmar totalt och lirade igenom det för något år sedan sist. Håller än!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Likt Dragons Dogma (inte samma typ av spel då..) så är det ett av spelen som förtjänar mer uppmärksamhet än det fick. Hade gärna sett en uppföljare då det är ett av de få spelen där spelet byggdes runt världen, och inte en värld som byggdes runt spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag sökte upp denna som svar på min fråga. Wha happun?
https://www.youtube.com/watch?v=cOywJPI9uTU

Medlem

Gillade Amalur väldigt mycket och tycker det ett väldigt underskattat spel som flög under radarn för många. Var dock en del krångel för att få widescreen och högre upplösningar att fungera så beroende på exakt vad som ändras i remastern samt pris så kommer jag köpa det (såvida inte det blir exklusivt för windows store, då får det vara)

Medlem

Underbart spel Givet köp

Medlem

Jag trodde jag var ensam om att tycka om detta spel. Gillade det skarpt!

Medlem

Sällar mig till skaran som verkligen tyckte om KoA:R, ska bli riktigt spännande att se vad de gör med det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Riktigt mysigt lir med en klassisk hero's journey.
Kul att der får en remaster

Medlem

Haft det i min Steam Wishlist sedan 2012. Alltså, faktumet att jag har bidat min tid visade sig vara helt rätt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag har aldrig spelat det, men det dyker upp i diverse referenser då och då, ska bli intressant med en remaster och ge det en chans.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Bra spel överlag men blev alldeles för enkelt för snabbt, levelskalningen funkade inte alls bra.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag har varit sugen på det enda sedan det släpptes, men blev aldrig av att skaffa. Då jag gillar Grant Kirkhope så ska det bli kul att uppleva ett av hans soundtrack som inte är Nintendo-peppigt! Även om jag älskar det också 😃


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Ett bra spel, särskilt när man som konsolspelare endast testat World of Warcraft sedan innan. Tycker det var tragiskt med vad som hände med studion, mycket politik som låg bakom.

Ser fram emot remaster, men köper nog på en rea.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bra spel överlag men blev alldeles för enkelt för snabbt, levelskalningen funkade inte alls bra.

Det är en sak som är viktig för dem att fixa i remastern, balansering och svårighetsgrad. Får se vad THQ säger när de gör en officiell pressrelease.

Medlem

THQ-remasters har varit rätt ojämna tycker jag, hoppas på en bra i det här fallet. Spelet är inte perfekt men det är riktigt trevligt ändå på något sätt. Det märks att RA Salvatore var involverad, om man läst hans böcker. Inte mina favoriter heller, men de är småmysiga på det där färgglada fantasyvärldssättet.

Sedan måste jag säga att jag verkligen önskar att fler spel inkluderade chakram som vapen, eller iaf hur man slåss med den. Underhållande spelstil.

Medlem

Nice, har man en anledning att återbesöka det.

Medlem

Detta har inte släppts som bakåtkompatibelt spel på Xbox One då antar jag?

Vill minnas att det här hade väldigt mysiga miljöer

Medlem

Underskattat spel som fick ganska mycket kritik när det släpptes men jag gillade det även om det som Single player-MMO var lite underligt ibland.

Medlem

@Arcadia: Jo det finns bakåtkompatibelt på xbone

Medlem

kom just ihåg, hoppas dom fixar buggen som gjorde att quest texten ibland blev osynlig och ibland bara visade typ dom 3 första orden. det var den mest irriterande buggen

Medlem

Riktigt skitspel, som ett MMO fast solo. Fetch quest hit och dit. Fyfan.

Medlem

Spelet hade sina stunder. Mycket vackert spel och otroligt mycket dialog med ganska kvalitativa röster. Det som dock irriterade mig var hur mycket man återanvände inomhusmiljöer och fiender genom spelet. Att kötta igenom identiska grottor med samma fiender igen och igen sänkte verkligen min uppfattning. Dessutom som nämts ovan så är balansen inte riktigt hundra. Man blir snabbt för stark för fienderna och ens egenskaper/magi är för enformig/saknar riktigt djup.

Medlem

Enda problemet jag hade med spelet var UI, inventory och menyerna som var helt hopplösa.

1
Skriv svar