Vilka spelkaraktärers egenskaper skulle du vilja ha i det verkliga livet?

Medlem
Vilka spelkaraktärers egenskaper skulle du vilja ha i det verkliga livet?

Tänk er att du hoppar från hustak till hustak med era ass creed skills , springer svinfort som Sonic,manipullerar tiden som Jack i quantum break eller varför inte flyga rymdskepp som Fox Mccould. Tänk bara vad ni kan göra för att t ex hinna med bussen när ni har ont om tid...klättra som Nathan Drake i berg, Svinga er överallt som Spiderman, springa uppför skyskrapor som i prototype. Det finns ju mer experiment som att överleva i zombieapokalypsen som Frank i Dead rising,Skjuta huve av aliens i halo/destiny m.m

(Jo visst finns det gravitations lagar men strunta i dom tack(tänk att detta är spel som inte har nån gravitation eller åtminstone så lite gravitation som möjligt))

@Uberpwnge 2.0 TA INTE BORT DENNA TRÅD och säg inte att det redan finns en tråd som denna (alla ni andra)

Moderator | Testpilot

@Isak19: Vi gör ju bara det om det redan finns en större diskussionstråd om det, exempelvis "Nyhetstråden" eller en "Stora Asscred". Bättre att hålla allt sådant på ett ställe.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Kratos.
Tänk dig att ta ner hela olympen och sedan bara kunna sträcka på benen i en öde ö.
Och kommer det sedan mer bekymmer så kan du handskas med det.

Edit:
Eller menade du ha karaktärernas egenskap i våran tråkiga verklighet.
Så hade jag fortfarande valt Kratos.
Men hur det skulle komma till användning i verkligheten vet jag inte?
Men det kan väl aldrig vara fel att kunna svinga med Blade of Olympus.

Medlem

Gravity gloves från Half life alyx.
Ingen egenskap utan "verktyg" men vad praktisk det skulle vara.
Märkte mig själv försöka dra till mig saker i verkligheten nästan efter att spelade i början


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Kratos.
Tänk dig att ta ner hela olympen och sedan bara kunna sträcka på benen i en öde ö.
Och kommer det sedan mer bekymmer så kan du handskas med det.

Edit:
Eller menade du ha karaktärernas egenskap i våran tråkiga verklighet.
Så hade jag fortfarande valt Kratos.
Men hur det skulle komma till användning i verkligheten vet jag inte?
Men det kan väl aldrig vara fel att kunna svinga med Blade of Olympus.

Ja det menade jag

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gravity gloves från Half life alyx.
Ingen egenskap utan "verktyg" men vad praktisk det skulle vara.
Märkte mig själv försöka dra till mig saker i verkligheten nästan efter att spelade i början

Har hört flera säga samma sak😉

Medlem

Själv hade jag valt Sonic's super hastighet för att kunna ta mig till bussen på 2min ist för 10

Moderator | Testpilot
Skrivet av Isak19:

Själv hade jag valt Sonic's super hastighet för att kunna ta mig till bussen på 2min ist för 10

Med tanke på hur snabbt han springer skulle du nog vara framme på under en sekund.

Ännu bättre!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jag skulle vilja ha samma krafter som Superman i den fantastiska AAA-titeln Superman 64.

Geeks Gaming

Valfritt äventyrsspel spel från lucasarts, kunna få plats med i princip allt i fickorna utan att det blir för tungt eller obekvämt med en stege, 4 bowlingklot och en elefant i bakfickan.

Jag hade startat ett fraktbolag

Medlem

Det beror lite på hur verklighetstroget det skall vara och om man fick välja bara 1 egenskap eller flera. Att flyga som Stålmannen vore nice. Att man sedan var stark som honom vore också trevligt, men fick jag välja bara 1 egenskap så blir det att kunna flyga.

Annars vore det random spelkaraktär som av någon anledning är bra på att reparera eller skapa nya verktyg/fordon med (relativt) simpla verktyg. IRL-jag har ju tummen mitt i handen...

Skrivet av Isak19:

Själv hade jag valt Sonic's super hastighet för att kunna ta mig till bussen på 2min ist för 10

Det hade nog gått ännu snabbare om du skippade bussen och sprang hela vägen i så fall


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade gärna haft en infinity gauntlet. Tänk vad gött att kunna knäppa bort all huvudvärk runt om i världen 🤣

Sen är alla andra effekter ganska praktiska också!

Medlem
Skrivet av conthox:

Det beror lite på hur verklighetstroget det skall vara och om man fick välja bara 1 egenskap eller flera. Att flyga som Stålmannen vore nice. Att man sedan var stark som honom vore också trevligt, men fick jag välja bara 1 egenskap så blir det att kunna flyga.

Annars vore det random spelkaraktär som av någon anledning är bra på att reparera eller skapa nya verktyg/fordon med (relativt) simpla verktyg. IRL-jag har ju tummen mitt i handen...

Det hade nog gått ännu snabbare om du skippade bussen och sprang hela vägen i så fall

Ja man kanske ska fråga Arkane om man kan få Dishonored blink grejen

Medlem

Att hela skador genom att ta det lugnt några sekunder bakom ett hörn, som i typ alla singleplayer CoD grejer och liknande.
Skulle också lösa sjukdomar, bakfylla osv.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Ja man kanske ska fråga Arkane om man kan få Dishonored blink grejen

Det räcker ju med Sonic-farten, han kan ju springa länge också

Skrivet av newlaseridea:

Att hela skador genom att ta det lugnt några sekunder bakom ett hörn, som i typ alla singleplayer CoD grejer och liknande.
Skulle också lösa sjukdomar, bakfylla osv.

Fast frågan är då om förmågan kommer ta bort effekter av gift o dyl, för då ryker ju fyllan också som är just en effekt av alkoholförgiftning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Att hela skador genom att ta det lugnt några sekunder bakom ett hörn, som i typ alla singleplayer CoD grejer och liknande.
Skulle också lösa sjukdomar, bakfylla osv.

You are hangover. Take cover 😄

Redaktör

Jag har anammat idén att vara FZ-redaktionens Wheatley, en intelligensdämpande sfär som levererar en oändlig ström förfärliga idéer. Är ganska bra på det, om jag får säga det själv.


signatur
Medlem
Skrivet av conthox:

Det räcker ju med Sonic-farten, han kan ju springa länge också

Fast frågan är då om förmågan kommer ta bort effekter av gift o dyl, för då ryker ju fyllan också som är just en effekt av alkoholförgiftning.

Fast det finns väl ingen sätt att bromsa va + så åker man nog i finkan ganska dirr för Sonic kan till och med slå Usain Bolt

Medlem

Gerald of rivias självkontroll.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Backloggens befriare

Väldigt enkelt. Super Mario, varje gång jag äter en svamp får jag ett extra liv.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har anammat idén att vara FZ-redaktionens Wheatley, en intelligensdämpande sfär som levererar en oändlig ström förfärliga idéer. Är ganska bra på det, om jag får säga det själv.

Ajdå finns det inga bär idéer

Medlem

Jag hade velat ha Trevors charm

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Väldigt enkelt. Super Mario, varje gång jag äter en svamp får jag ett extra liv.

Det vore bra

Medlem

@Isak19: Varför inte bara köra Diablo-grejen i så fall. Varje gång man dör så respawnar man i närmaste stad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Shaman från WoW Bfa. Kunna bota min jäv.a öroninflammation nu med en gång..

Fragtjuv

Larry Laffer!!!

Eller, förresten så vore nog Geralt coolare.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem

Att kunna spola tillbaka tiden som i Sands of Time vore användbart.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med tanke på hur snabbt han springer skulle du nog vara framme på under en sekund.

Ännu bättre!

Slipper ju ta bussen över huvudtaget då!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Lätt, ett rött skal att skjuta på bilar som kör farligt, typ bränner förbi en i 190 km/h på 120 väg. Skjuta iväg det så de snurrar runt, men inte skadar sig själva eller någon annan. Bara så de hamnar sist igen och lär sig.

123
Skriv svar