Project Cars 3 avtäckt – seriös racing för en bredare publik

Robot
Project Cars 3 avtäckt – seriös racing för en bredare publik

Slightly Mad vill göra en simulator för alla.

#project-cars-3, #sligthly-mad-studios


Medlem

Kul!
Undrar om VR-stöd inkluderar PSVR?

Medlem

Bilspel och då speciellt sim-racing har aldrig varit min kopp te men när jag läser "en bredare publik" blir jag lite ledsen i ögat. Det är väl just att det är lite smalare som gör det så uppskattat?

Medlem

Sommaren 2020? Det är ju väldigt snart. Och ändå vet vi inte vilken platform spelet kommer säljas från till PC.

Spontant känns det som att det släpps till Epic Games Store, men att de håller sig lite innan de avslöjar den detaljen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kanske kan detta bli spelet som till sist får mig att köpa en ny ratt.

Är försiktigt hypad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Exklusivt till The Mad Box.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Bilspel och då speciellt sim-racing har aldrig varit min kopp te men när jag läser "en bredare publik" blir jag lite ledsen i ögat. Det är väl just att det är lite smalare som gör det så uppskattat?

Ja, man blir alltid lite misstänksam när det sägs att ett spel som detta ska nå en bredare publik. Hoppas förstås på ett bra spel men första tanken är onekligen att det inte kommer vara något för personer som mig som är mer intresserade av "seriösa" racingsimulatorer.

Medlem

@Enorus: Det beror väl på hur de implementerar det hela.

Kan tänka mig att det finns assists som ger en arkadigare (kan man säga så) upplevelse, som förhoppningsvis går att stänga av.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Känns inte som ”sim” och ”bredare publik” är två koncept som passar så bra ihop. Men pCars2 var riktigt kul och bra VR. Kan inte annat än se fram emot detta men har ingen ratt längre så kan bli ett återfallsköp till vintern då.
Om jag kan slita mig från 2077 XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Usch... direkt i trailern krockar den ena bilen bort den andra. Det är just deg här som är det största problemet med sim racing tycker jag, att många spelare kör på varandra. Hade inte hoppats på att det skulle uppmuntras i trailern.
Trevligt med release redan i sommar. Hoppas att det är finslipat.

Medlem

VR handhjärta.png

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Bilspel och då speciellt sim-racing har aldrig varit min kopp te men när jag läser "en bredare publik" blir jag lite ledsen i ögat. Det är väl just att det är lite smalare som gör det så uppskattat?

Både gott och ont. Det viktiga är att man får till en hyffsad feeling så det inte känns som om det går på räls för mycket. Ser man på forza horizon så är "bred" bra på sitt sätt, men tittar man på assetto corsa så är "small" bra.

Hoppas man kan köra drifting, brukar bli en bra community med det. Tycker det är gött att hoppa mellan det och GT3 så man inte tröttnar

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Usch... direkt i trailern krockar den ena bilen bort den andra. Det är just deg här som är det största problemet med sim racing tycker jag, att många spelare kör på varandra. Hade inte hoppats på att det skulle uppmuntras i trailern.
Trevligt med release redan i sommar. Hoppas att det är finslipat.

Hata turn 1 om man kvalar i toppen av mitten.

Medlem

Hela spelserien PC har ju alltid legat mer åt sim-cade hållet med ganska halv-ärlig force-feedback implementering till ratt.
Att nu dessutom gå ännu mer mot arkadracing skrämmer nog enbart bort alla simulator entusiaster.
Jag är några år in i simulatorträsket och föredrar starkt multiplayer med bestraffningssystem som faktiskt betyder någonting. Har man pallat äpplen i fürherns trädgård så ska man givetvis bli av med mer än bara äpplena när Gestapo tar en.

PC3 vill nog slåss mer med Forza och grand Turismo hellre än Assetto corsa, ACC, automobilista, i-racing och R-factor.

Redaktör

Jag tycker det låter mycket Forza Motorsport: måla och uppgradera bilar, och ett brett tilltal. De låg på hårt med att det är en sim, och framförallt körkänslan kan förstås vara det, men XP-siffror och levlande som syns i bild, customization m.m. är ju knappast för hardcore-förarna. Blir intressant hursomhelst, kanske Forza i kringgrejerna och lite åt Assetto Corsa i känslan.

Båda Project Cars har varit väldigt ojämna tycker jag. Vissa bilar har svinbra känsla, andra helt kass och oförutsägbar. Hoppas de får ordning på det, och på AI:n.


signatur
Medlem

Va mycket glans de satt på bilarna.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Sommaren 2020? Det är ju väldigt snart. Och ändå vet vi inte vilken platform spelet kommer säljas från till PC.

Oh no! Måste ju förboka ASAP! PANIIIIK

Skojjja

Som någon nämnde hade det varit kul att se detta dyka upp till PSVR för PS5.

Medlem

Blir ett givet köp, kör fortfarande Project Cars 2 nästan dagligen.

Tycker dock det är för mycket "motion blur" i nya versionen och påminner lite för mycket om Forza, jag vill helst att dom går mer åt simulatorhållet.

Tycker Project Cars ska försöka sikta på att vara bästa alternativet efter iracing. Potentialen finns där.

1
Skriv svar