Sälja begagnad Xbox One inkl digitala spel

Medlem
Sälja begagnad Xbox One inkl digitala spel

Hej,

Ursäkta om jag återupprepar någon tidigare tråd, länka mig gärna i så fall, för gissar att det här borde vara en vanlig fråga.
Jag har aldrig själv riktigt förstått mig på Xbox konceptet med digitala köp (eller digitala köp överhuvudtaget).

Svärsonen vill sälja sin Xbox One med 70 digitala spel (och två fysiska). Går det att överföra spelen till något annat konto eller är det kört? Dvs att det är endast dom fysiska spelen som har ett visst värde?

I en perfekt värld så tänker jag mig att man skulle överföra ägarskapet av spelen till ett annat konto och sen göra en rensning av disken. När väl nya användaren loggar in har dom spelen i sitt bibliotek för nedladdning.

Det är min sambo som är ägare av kontot så den är inte till salu.


signatur

thank you, come again

Backloggens befriare

Det går inte att överföra ägandeskapet för spelen, utan i sådana fall måste kontot säljas, huruvida det är tillåtet, vet jag inte, men eftersom du säger att det inte är aktuellt att sälja kontot så spelar det ju ingen roll. Då är det bara de fysiska varorna som ni kan sälja.


signatur

Ad hoc addendum

Skribent

Det är det som är medaljens baksida med digitala spel. Det finns inget andrahandsvärde, förutsatt att du inte är villig att sälja hela kontot och det är i bästa fall en grå marknad.

Medlem

Sälja spelen går inte,
Men säljer man till en nära vän eller gör en 'gentleman' agreement kan man låta kontot vara aktiverat på xboxen som homekonto.
Då kommer alla andra som använder just den konsollen kunna spela dina spel...

Inget hindrar kontoägaren att flytta home till en annan konsol dock, så det är mest en vänlig gest. Jag tror också man får svårt att lista spelen man faktiskt har tillgång till.

Kanske känner ni någon med xbox i vänkretsen som har mer nytta av ett sånt arrangemang med kontot...

Medlem

Är Xbox kontot samma som Microsoft kontot?
Dvs säljer man kontot så säljer man sin microsoft-mail och alla andra ms-licenser också?

Som sagt medaljens baksida med digitala köp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar