Sega 60 år, släpper Game Gear Micro

Robot
Sega 60 år, släpper Game Gear Micro

Glöm inte förstoringsglaset.

#game-gear-micro, #sega


Gnällkuk

Så har alltså idiotin nått fysiska produkter. Tidigare har vi varit vana att se spel som introducerar saker som upplevs som ett problem eller är tråkiga där de säljer "lösningen" i form av MTX. Här har vi alltså något som ur användarsynpunkt måste uppfattas som helt värdelös, där SEGA erbjuder "lösningen" med förstoringsglaset, om du köper alla fyra varianterna.

Vad fan hände, SEGA?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Varför gör dem aldrig rätt?

Medlem

Var detta nyheten som enligt läcka skulle vara lika stor som när Mark Cerny pratade om PS5 i The Verge? Om ja, vilket skämt.

Medlem

Det klingar ju lite illa när de som var i rätt ålder när Game Gear kom ut börjar bli så passa gamla att gubb-synen börjar komma smygande. Mig inkluderad.. så storleken är inget som fungerar för min del.

Medlem

Alltså, nej. Hade den haft ett mindre format med samma storlek på skärmen som originalet, och alla spel samlade på en och samma enhet så hade den kanske varit intressant. Men att betala 1700 spänn (om man vill ha alla spel) för något som kräver förstoringsglas är ju ett skämt. Värdelöst sätt att fira 60 år på.

Medlem

Var tvungen att kolla vilken månad det var i kalendern så att detta inte var ett aprilskämt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Var detta nyheten som enligt läcka skulle vara lika stor som när Mark Cerny pratade om PS5 i The Verge? Om ja, vilket skämt.

Haha nej, de bygger väl upp spänning inför deras nästa next generation console eller nått, men endå kul att de släpper dessa små game gears ^^

Medlem
Skrivet av mack1zz:

Haha nej, de bygger väl upp spänning inför deras nästa next generation console eller nått, men endå kul att de släpper dessa små game gears ^^

Ja, när det presenterades som det gjorde i "läckan" så fick jag upp hoppet för något riktigt fräckt från Sega.
Har saknat dem på arenan sen Dreamcast, som jag verkligen gillade.

Medlem

Men vad fasiken, dom måste ju ha möjlighet att spela fysiska kassetter för bövelen!

Inbyggda spel är inget kul och särskilt inte när det bara är 4st och dessutom olika spel beroende på färg.

Dumt, dumt, dumt.

Sluta larva er nu Sega och lansera Dreamcast 2 nu...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@Whatamada: samma här införskaffade en Dreamcast för 1 år sedan älskar den unik konsol och unika spel.

Medlem

Shining Force lämpar sig bäst på en så liten skärm.

BTW, jag fyller år om ett par veckor 😉

KoP
Medlem

En svart med Outrun lär man ju köpa på sig.

Redaktör
Skrivet av KoP:

En svart med Outrun lär man ju köpa på sig.

Tjänstefel att inte lägga Outrun på den röda!


signatur
Redaktör
Ponny

Kan Game Gear Micro kombineras som tandpetare?


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas

När det kommer till bärbara konsoler så tror jag inte att det passar i mini format.
Bättre att den kommer i original storlek här i väst med alla dessa spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Här trodde man att det var Dreamcast Mini. Oj vilken mega bomb till nyhet.

Medlem
Skrivet av mack1zz:

@Whatamada: samma här införskaffade en Dreamcast för 1 år sedan älskar den unik konsol och unika spel.

Kul!
Ja, Dreamcasten var unik både då och nu, likadant en hel hög med bra spel.
Power Stone, Soul Calibur, Street Fighter III, Shen Mue för att nämna några.
Tyvärr har jag få spel kvar, men konsolen finns bevarad här hemma.

Medlem

Vilket idiotiskt försäljningsupplägg.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Var detta nyheten som enligt läcka skulle vara lika stor som när Mark Cerny pratade om PS5 i The Verge? Om ja, vilket skämt.

Verkar som att den stora nyheten var att Sega arbetar på "fog gaming"-teknik som gör det möjligt att streama arkadspel i hemmen.
https://metro.co.uk/2020/06/03/sega-fog-gaming-service-arcade...

Ingenting för oss med andra ord.

Jag tror japanerna kommer älska det här; dock inte priset, men formatet. Lite och behändigt och man kan ta upp den var som helst. I japan älskar man det minimala och det lilla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tjänstefel att inte lägga Outrun på den röda!

Ja jo, det är ju helt riktigt. Undrar varför dom inte gjorde det? 🤔

Medlem
Medlem

skulle varit coolare om dom licensera ut spelen till arduboy's micro arcade lineup, så man hade haft en lite konsol i kreditkortsstorlek man alltid kunnat haft med sig plånkan.

Medlem

SEGA har svart bälte i att alltid göra fel. Bra jobbat.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Roligt koncept, men faller på att konsolen/skärmen är för liten och att den bara kommer med fyra förinstallerade spel. Känns inte vettigt någonstans att behöva köpa hårdvaran flera gånger om för att kunna komma åt specifika spel.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Om den släpps i väst så hoppas jag att dom lägger alla spel på en och samma enhet.

Medlem

Känns som en storsäljare om de hade gjort den som en riktig portabel Classic-konsol. Nu ser det mer ut som en McDonalds-leksak.

Medlem

För liten, för dyr, för lite spel.
99:- styck så hade jag kanske köpt nån, men tveksamt.
Finns massor med handhelds för några hundringar, som spelar allt man kan tänka sig.
Den här tex i aluminium ser riktigt trevlig ut, även om jag hellre haft en med större skärm.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

När det kommer till bärbara konsoler så tror jag inte att det passar i mini format.
Bättre att den kommer i original storlek här i väst med alla dessa spelen.

Nja. Lite mindre kan den nog bli, Game Gear original var ganska stor faktiskt.

12
Skriv svar