Officiellt: Tencent har INTE köpt Bohemia

Robot
Officiellt: Tencent har INTE köpt Bohemia

Vi är fortsatt oberoende, säger tjeckerna.

#bohemia-interactive, #tencent


Inaktiv

Tack gode gud.

Medlem

Hoppas det stämmer.

Medlem

Förvånar mig inte om Tencent hade sett till att en uppdaterad version av ARMA: Dragon Rising släpps där Kina vinner över USA och får all olja hehe

Skribent

Är det inte så här det brukar låta innan hela affären är klar?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Förvånar mig inte om Tencent hade sett till att en uppdaterad version av ARMA: Dragon Rising släpps där Kina vinner över USA och får all olja hehe

Du blandar ihop Operation Flashpoint och ArmA nu Dragon Rising är Operation Flashpoint.
Däremot finns Kina med som motståndare i form av medlemmar i organsiationen CSAT i ArmA 3: Apex-expansionen.

Medlem

Har Tencent köpt 70-80% av aktierna är de ju inte direkt oberoende även om de kanske vill tro det.

Medlem

@Ftmch:
Ja visst fan ja.. ibland är det inte lätt när det är svårt vettu

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

@Ftmch:
Ja visst fan ja.. ibland är det inte lätt när det är svårt vettu

Sen så är det ju samma utvecklingsteam av Operation Flashpoint 1 och ArmA. Det är lite som fallet Farcry, namnet stannade hos Ubisoft medan Crytech gick en egen väg och gjorde Crysis-serien.

Så att förvirringen är stor...det är inte så konstigt


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Sen så är det ju samma utvecklingsteam av Operation Flashpoint 1 och ArmA. Det är lite som fallet Farcry, namnet stannade hos Ubisoft medan Crytech gick en egen väg och gjorde Crysis-serien.

Så att förvirringen är stor...det är inte så konstigt

Ja, det är en lite förvirrande historia. Dessutom är ju ArmA-spelen de "egentliga" uppföljarna till Operation Flashpoint också, de som bibehåller samma spelkänsla etc. (Malden från Operation Flashpoint släpptes ju som gratisterräng till ArmA 3 också ).

Är väl lite extra förvirring med ArmA-serien också. Första hette ju Armed Assault men sen heter spelen faktiskt bara ArmA, har för mig att det även där var någon rättighetsgrej. Haha.

Medlem

Ungefär som när jag sålde en bil på blocket för några år sedan. Då ringde en farbror och sa att han inte skulle köpa bilen.

Redaktör
Skrivet av Haddock:

Ungefär som när jag sålde en bil på blocket för några år sedan. Då ringde en farbror och sa att han inte skulle köpa bilen.

Hah!
Eller när jag spelade U-lagsfotboll en gång i tiden. Domaren blåste av oss för offside, trots att typ halva motståndarlaget var mellan bollen och målet. Han fann sig, skrek: "INTE offside, spela vidare."


signatur
1
Skriv svar