Cyberpunk 2077-visningen nästa vecka skjuts fram

Robot
Cyberpunk 2077-visningen nästa vecka skjuts fram

Även IGN väljer att senarelägga sitt planerade alternativ-E3.

#cyberpunk-2077


Medlem

Förlåt calle. Kände mig tvungen.

OnT: tråkigt.

Medlem
Moderator | Testpilot

25 Juni. Då fyller en liten pojk från Norrland år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist men väntat.
Finns viktigare saker än gameplay.

Medlem

En extra vecka är det värt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gregerory:

Finns viktigare saker än gameplay.

Tvek!!!

Medlem

Welp. Är inte direkt taggad på spelet, så lär överleva utan att se ett enda screenshot till, kommer onekligen att köpa det i vilket fall eftersom de hanterade Witcher-franchisen så bra som de gjorde.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Welp. Är inte direkt taggad på spelet, så lär överleva utan att se ett enda screenshot till, kommer onekligen att köpa det i vilket fall eftersom de hanterade Witcher-franchisen så bra som de gjorde.

Vafö ä duh inte thaggad?

Medlem

Bra att dom tar ställning.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vafö ä duh inte thaggad?

Hypen för spel dör lite med åldern, har jag märkt.

Medlem

Vad jag blir trött på detta utnyttjande propaganda pr makeri som är endast ute efter att tjäna godhetspoäng... Falskheten dryper över sådana här "statements" då visningen inte har något med rådande situation.

Hade spelsekvensen tagit ställning för det ena eller det andra så hade det varit konkreta grejjer istället för som nu, äckligt utnyttjande av flockbeteendet...

Medlem

Vad är detta för ny trend där man skjuter fram allt för att det råkar vara lite oroligheter i ett specifikt land? Är det inte nu folk borde stanna hemma, spela lite och tänka på roligare saker istället? Kan man inte tänka på/prata om båda?

Skitkonstig logik enligt mig.

KoP
Medlem

För att protesterna lär vara över om exakt 1 vecka.

Redaktör
Skrivet av Madridaren:

Vad jag blir trött på detta utnyttjande propaganda pr makeri som är endast ute efter att tjäna godhetspoäng... Falskheten dryper över sådana här "statements" då visningen inte har något med rådande situation.

Hade spelsekvensen tagit ställning för det ena eller det andra så hade det varit konkreta grejjer istället för som nu, äckligt utnyttjande av flockbeteendet...

Det är ett sätt att se det. Ett annat är att dessa företag faktiskt tar hänsyn till att många människor bevisligen är upprörda över situationen i USA. Det MÅSTE inte vara så att alla företag är onda och manipulativa så fort nåt inte blir som vi vill.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ett sätt att se det. Ett annat är att dessa företag faktiskt tar hänsyn till att många människor bevisligen är upprörda över situationen i USA. Det MÅSTE inte vara så att alla företag är onda och manipulativa så fort nåt inte blir som vi vill.

USA USA USA....

Var var reaktionerna och solidariteten med situationen och våldet som folk utsätts för i Hong Kong? Venezuela? Ukraina?

Men nej när det gäller USA så då måste vi alla mitt i allt bry oss.

Säg som det är istället. USA är en stor marknad och man vill av PR/ekonomiska skäl inte trängas med nuvarande nyhetsrapportering. Att som i detta fall haka på ett lokalt problem utan att bry sig ett skit om liknande problem på andra ställen är bara smaklös "virtue signaling".

Medlem
Skrivet av Cirdane:

USA USA USA....

Var var reaktionerna och solidariteten med situationen och våldet som folk utsätts för i Hong Kong? Venezuela? Ukraina?

Men nej när det gäller USA så då måste vi alla mitt i allt bry oss.

Säg som det är istället. USA är en stor marknad och man vill av PR/ekonomiska skäl inte trängas med nuvarande nyhetsrapportering. Att som i detta fall haka på ett lokalt problem utan att bry sig ett skit om liknande problem på andra ställen är bara smaklös "virtue signaling".

Det går ju att ha flera tankar i huvudet samtidigt, även om det är svårt att tro det i en polariserad värld.

Jag vet att detta är internet, men måste allt vara så hårt och cyniskt hela tiden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cirdane:

USA USA USA....

Var var reaktionerna och solidariteten med situationen och våldet som folk utsätts för i Hong Kong? Venezuela? Ukraina?

Men nej när det gäller USA så då måste vi alla mitt i allt bry oss.

Säg som det är istället. USA är en stor marknad och man vill av PR/ekonomiska skäl inte trängas med nuvarande nyhetsrapportering. Att som i detta fall haka på ett lokalt problem utan att bry sig ett skit om liknande problem på andra ställen är bara smaklös "virtue signaling".

Grejen är att du inte behöver bry dig alls. Du som person kan välja att bry dig exakt hur mycket, eller hur lite, om precis vad som helst som sker i världen. Sedan får företagen bestämma om vad de ska bry sig om. Om du sedan väljer att ifrågasätta deras officiella orsak till varför de agerar de gör, eller tycker att de borde bry sig om något annat lika mycket, spelar faktiskt inte så mycket roll. Det handlar inte om att "säga som det är". Din tolkning får stå för dig, precis som företagens agerande får stå för dem.


signatur
Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Det går ju att ha flera tankar i huvudet samtidigt, även om det är svårt att tro det i en polariserad värld.

Jag vet att detta är internet, men måste allt vara så hårt och cyniskt hela tiden.

Jag vill kontra med, måste allt vara så politiskt hela tiden? Varför kan inte ett företag som skapar nöjesprodukter helt enkelt få göra det?

Visst, det är helt OK för CDPR att skjuta upp detta event, det är säkert ett smart ekonomiskt beslut. Men att samtidigt ta ett politiskt ställningstagande ("Black Lives Matter") blir smaklöst om man samtidigt ignorerar att ta ställning till alla liknande problem som också har haft mycket synlighet i media, tycker inte du det?

Det visar ju klart att man bara bryr sig nu eftersom just detta problemet kan sannolikt påverka en själv negativt (för ett företag dvs ekonomiskt), alternativt att man bara följer med strömmen för att det är populärt att bry sig om just detta problem som nån form av "titta vi är också med!"-PR. Båda alternativen är skit.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vad är detta för ny trend där man skjuter fram allt för att det råkar vara lite oroligheter i ett specifikt land? Är det inte nu folk borde stanna hemma, spela lite och tänka på roligare saker istället? Kan man inte tänka på/prata om båda?

Skitkonstig logik enligt mig.

Håller med. Visst kan det säkert finnas nån poäng, men en enorm känsla kryper in i kroppen att det känns väldigt ... "random" när man gör ett sånt där drag.

Redaktör
Skrivet av Cirdane:

USA USA USA....

Var var reaktionerna och solidariteten med situationen och våldet som folk utsätts för i Hong Kong? Venezuela? Ukraina?

Men nej när det gäller USA så då måste vi alla mitt i allt bry oss.

Säg som det är istället. USA är en stor marknad och man vill av PR/ekonomiska skäl inte trängas med nuvarande nyhetsrapportering. Att som i detta fall haka på ett lokalt problem utan att bry sig ett skit om liknande problem på andra ställen är bara smaklös "virtue signaling".

USA har dominerat vår kultur och ekonomi i 100 år. Då blir det så att det som händer i USA för överlägset störst uppmärksamhet, av den enkla anledningen att vi är mer benägna att ta till oss vad som sker där än i övriga världen. Långt färre av oss skulle bry oss om ett spelföretag uppmärksammade vad som händer i t.ex. Venezuela - vi är inte lika intresserade. Så det handlar inte bara om cyniska företag, utan även om oss vanliga människor. Det handlar förstås också om pr och ekonomi, men det är ju inte bara det, så att säga "säg som det är istället" är förenklat.


signatur
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Jag vill kontra med, måste allt vara så politiskt hela tiden? Varför kan inte ett företag som skapar nöjesprodukter helt enkelt få göra det?

Visst, det är helt OK för CDPR att skjuta upp detta event, det är säkert ett smart ekonomiskt beslut. Men att samtidigt ta ett politiskt ställningstagande ("Black Lives Matter") blir smaklöst om man samtidigt ignorerar att ta ställning till alla liknande problem som också har haft mycket synlighet i media, tycker inte du det?

Det visar ju klart att man bara bryr sig nu eftersom just detta problemet kan sannolikt påverka en själv negativt (för ett företag dvs ekonomiskt), alternativt att man bara följer med strömmen för att det är populärt att bry sig om just detta problem som nån form av "titta vi är också med!"-PR. Båda alternativen är skit.

Jag ser det som att det är människor som jobbar på ett företag som samtligt tycker och känner saker, för det är vad människor gör. Varför ska ha dra så stora växlar på allt, man kan väl reagera på bilderna poliserna som kväver snubben och tycka det är för jävligt utan att tvingas hoppa i skyttegraven för den ena eller andra sidan.

Jag tror inte det är ett "ställningstagande" ens. Och vore det så lär det väl inte vara ett cyniskt beräknat sådant för pengamaximerande. Nu blir ju 50% av internet pissförbannade för att CDPR bekänner sig som feminazis/kommunister/identitetpolitiker/menskonstnärer. Det hade väl varit bättre ur ett ekonomiskt perspektiv om de bara höll käft i så fall.

Kort sagt, människor är människor. Allt är inte svart och vitt. Saker är komplexa.

Inaktiv

Happ då vet jag väl att jag politiskt inte tycker som CDPR iaf, det kommer dock inte stoppa mig från att köpa deras spel.

Medlem

De måste nog leta med förstoringsglas för att hitta något instressant att visa.
Jag tycker spelet påminner lite om Brink i hur de visar spelet.
Brink var hur snyggt och som helst men det var inte speciellt roligt att spela.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

De måste nog leta med förstoringsglas för att hitta något instressant att visa.
Jag tycker spelet påminner lite om Brink i hur de visar spelet. Brink var hur snyggt och som helst men det var inte speciellt kul att spela.

Har en liknande rädsla, att de satsat så mycket på presentationen att det blir ganska låg komplexitet på innehållet och interaktionen.

Medlem

Inte så förtjust i just detta ställningstagande.(organisationen i fråga dom tar ställningstagande till då)

Trist med förseningar, men det är inget som bör göra någon upprörd direkt, det visas när det visas


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan inte 2020 bara dra åt helvete??? Så förbannat less på detta år så jag vill bara kräkas.

Farornas Konung

Det var ju synd!
Trådarna blir roligare och roligare att läsa i alla fall med all denna försening.

Medlem
1
Skriv svar