Vi recensionsspelar Valorant

Robot
Vi recensionsspelar Valorant

FZ ger sig ut i FPS-djungeln och testar Valorant. Pass på, ställ era frågor!

#valorant


Medlem

Min upplevelse so far är att det är ganska precis det som man förväntat sig.

Det är typ CS med ett Overwatch filter mer eller mindre, som är gjort (runt community, interface osv) i klassisk Riot Games-anda.

Inget för mig, men om ditt drömspel är CS fast med 25% mer Overwatch så är det helt säkert din drömspel.

Det är helt klart CS med en touche av Overwatch snarare än Overwatch med en touche av CS.

Det kommer nog få många fans, men det kommer inte vara någons mind som blir blown någonstans oavsett hurpass man uppskattar spelet


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller med föregående talare, men måste också säga att det är väldigt trevligt med lite LIVE-streaming före recensionen har kommit ut =D

Medlem

Rankat finns inte i spelet vid launch så det känns som att spela en dum version av casual CS:GO där man får nybörjare på laget så man inte kan vinna ..

Medlem

@Jeehao:

Och motståndarlaget får inga nybörjare i sitt lag gissar jag på?

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

@Jeehao:

Och motståndarlaget får inga nybörjare i sitt lag gissar jag på?

Nej, de får bara eliter..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Rankat finns inte i spelet vid launch så det känns som att spela en dum version av casual CS:GO där man får nybörjare på laget så man inte kan vinna ..

Inviduell ranking är ju ointressant ändå, släng in team/party ranks med ladders att klättra i så snackar vi kul för fullstacks, men som alltid återfinna ju sånt bara i 3rd party som esl osv...

Medlem

Även om det är en 'Hero shooter' så har det få likheter med Overwatch men det kommer nog att tilltala de CS-spelare som vill ha lite omväxling.
Jag har spelat tillräckligt för att låsa upp min första nya hjälte och för min del känns alla extra abilties helt överflödiga hittills, för det mesta vinner man mer på att fokusera på att använda sitt vapen än att mixtra med minkartor och annat. Ett stort problem är att många abilities hindrar ens egna lag lika mycket som fienderna.

Medlem
Skrivet av heady89:

Inviduell ranking är ju ointressant ändå, släng in team/party ranks med ladders att klättra i så snackar vi kul för fullstacks, men som alltid återfinna ju sånt bara i 3rd party som esl osv...

Grejen är ju den att det är roligare med någorlunda balanserade matcher. I CS:GO föredrar jag att ha 20-20 i DMG+ än att ha 50-1 i Silver 2 och bli kallad smurf. Ett bra lag i Valorant just nu kommer att totalt dominera för att deras motstånd väldigt ofta består av nybörjare som vill testa Valorant.

Gnällkuk

Är det någon som inte gillar CS, men tycker att det här spelet är tilltalande?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Rankat finns inte i spelet vid launch så det känns som att spela en dum version av casual CS:GO där man får nybörjare på laget så man inte kan vinna ..

är du duktig kan du vinna endå, men ja det sätter lite irritations moment specielllt tidigit då jag märkt då jag som vart hög rank min hidden är hög och pga det hamnar jag med 4 tomtar varje game

Det är bara att göra en av 3 saker bita ihopa köra på och inte ta det så allvarligt 2 inte spela tills rankat kommer eller 3 köra med stack med duktiga spelare så det inte blir så irriterande.

Spela unrakat känns som man jobbar för kommunen 3 st för byta en glödlampa dvs en håller stegen en håller utkick en handger glödlampan till han som ska skruva på den

Medlem

@trickeh2k: Jag är rätt klar med CS och finner valorant mycket underhållande, En frisk fläkt i "comp fps"

Medlem

Ser ut som en CS klon

Gnällkuk
Skrivet av Cripp3r:

@trickeh2k: Jag är rätt klar med CS och finner valorant mycket underhållande, En frisk fläkt i "comp fps"

Okey, nu var jag ju mer ute efter folk som inte gillar CS, att man tröttnat på CS är ju en annan femma


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Cripp3r:

@trickeh2k: Jag är rätt klar med CS och finner valorant mycket underhållande, En frisk fläkt i "comp fps"

Håller med. Efter cirka 900h av CS är jag rätt nöjd med det spelet.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Rankat finns inte i spelet vid launch så det känns som att spela en dum version av casual CS:GO där man får nybörjare på laget så man inte kan vinna ..

Vilket (bl.a) kanske är meningen med att inte ha rankat i starten kanske, alla va inte så lyckligt lottade o få en beta key. Allt måste tweakas (hero, mapp osv) så att det inte blir kaos som i beta starten. Jag gillar spelet. Det fick upp mitt intresse redan i betan, det känns fräscht, ny tänkande och framförallt måste man va på tårna hela tiden för att ingen runda är den andra lik. 9/10 av mig. 9an är för att det inte finns servrar för ryssar, och dom får inte ha voice på pga. Ryska terrorism lagen. och har man otur får man ett par i laget och då blir det svårt att ha bra gameplay.

Medlem

Avskyr vapendesignen, tål inte framtidsvapen som ser ut som och låter som leksaksvapen. Där vinner CS stort över mig där de flesta vapen känns bra och tunga att använda.

Medlem

Har spelat kanske 20-30 Spike Rush rundor nu ovanpå ett bra antal betarundor och fy vad spelet är tråkigt .. Min winrate är kanske 70% men det finns 0 lust till att fortsätta spela .. Allt är fyrkantigt och alla vapen ser likadana ut och abilities är bara peka och klicka .. Deras nyaste mapp Ascent påminner sedan extremt mycket om Dust2 i mitten/catwalk, vilket får spelet att kännas som ett billigt copy/paste spel ''Jag är less på Dust2'' .. Jag har spelat mycket Counter-Strike och Overwatch och det finns absolut ingenting nytt att lära sig i Valorant, man bara kutar runt och gör exakt samma saker som man gjort tusentals gånger förr. Att Valorant sedan är extremt simplifierat gör inte saken bättre, allt som man behövde anstränga sig lite för att göra i CS finns inte i Valorant, det enda man gör i en fight är att stå still och dra musen nedåt och hoppas på att man träffar huvudet före motståndaren och det är extremt enformigt .. Spike Rush var dock lite bättre än att spela vanligt för att man inte behöver spela med samma spelare i 30-40 minuter, man blir dock less mycket snabbare på den usla bandesignen för att man nöter sönder alla banorna på nolltid ..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Rankat finns inte i spelet vid launch så det känns som att spela en dum version av casual CS:GO där man får nybörjare på laget så man inte kan vinna ..

Ack, en gång i tiden var alla spel utan ranking, unlocka och matchmaking och vi spelade dag som natt ändå...

*tittar ut genom fönstret och tar en sipp kaffe från fatet*


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar