Sony flyttar fram veckans Playstation 5-avtäckning

Avstängd
Skrivet av Margy:

Varför är det så många som alltid måste hitta en anledning annan än den uppenbara så fort det "händer något"?

Diverse konspirationsteorier och spekulationer om att man vill vinna "politiska poäng" och så vidare blir ju bara löjliga ibland.

Kan det inte vara så enkelt att man inte vill köra detta samma dag som hela USAs blickar kommer vara fokuserade på den minnesgudstjänst som kommer att äga rum för George Floyd?

Man önskar att det alltid var så enkelt.
Efter att man passerar 25 eller så.
Så börjar man räkna ut lite saker.

Eller tror du verkligen att Sony tänkte på oroligheterna där och la ner?
Lyssnar gärna på hur du ser på situationen med förklaring.

Dex
Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Man önskar att det alltid var så enkelt.
Efter att man passerar 25 eller så.
Så börjar man räkna ut lite saker.

Eller tror du verkligen att Sony tänkte på oroligheterna där och la ner?
Lyssnar gärna på hur du ser på situationen med förklaring.

Varför måste det vara det ena eller det andra? Med största sannolikhet gör Sony detta för att dom vill ha så mycket hype som möjligt i media (vilket kanske är svårt med tanke på situationen i USA) precis som alla andra stora företag.

Men det innebär ju inte att dom inte gör det också för att vissa respekt för vad som händer. Varför skulle dom inte kunna ha mer än en anledning? Dom har ju säkerligen väldigt många anställda som hade jobbat med det eventet som bor i USA och är kanske inte så lätt för dom då många amerikaner kanske inte har så lätt att fokusera till 100% på sina jobb just nu med undantagstillstånd och Corona.

Det är klart att Sony inte gör detta för att BARA vara snälla utan det är ett företags beslut också. Men som sagt det behöver inte vara det ena eller det andra.

Förstår inte varför så många personer blir så upprörda för att dom får vänta 1-2 veckor på att få se TV-spel. Där är många trådar överallt på internet som har "exploderat" med detta och hur folk är upprörda.

Medlem

Komiskt

Medlem

Inte jätteförvånande men nog borde vi ha råd att vänta en vecka eller två. Finns så många andra spel/tjänster att ta del av ändå så nöden borde inte gå någon kort kan jag tycka.

Lite smått off-topic: Ja och dom är inte ensamma heller, Nintendo, MS och Sony verkar vara skyldiga om vi nu ska fokusera på "spel-företag" bland så många andra, det är hemskt.
"In all, ASPI’s research has identified 83 foreign and Chinese companies directly or indirectly benefiting from the use of Uyghur workers outside Xinjiang through potentially abusive labour transfer programs as recently as 2019: Abercrombie & Fitch, Acer, Adidas, Alstom, Amazon, Apple, ASUS, BAIC Motor, BMW, Bombardier, Bosch, BYD, Calvin Klein, Candy, Carter’s, Cerruti 1881, Changan Automobile, Cisco, CRRC, Dell, Electrolux, Fila, Founder Group, GAC Group (automobiles), Gap, Geely Auto, General Motors, Google, Goertek, H&M, Haier, Hart Schaffner Marx, Hisense, Hitachi, HP, HTC, Huawei, iFlyTek, Jack & Jones, Jaguar, Japan Display Inc., L.L.Bean, Lacoste, Land Rover, Lenovo, LG, Li-Ning, Mayor, Meizu, Mercedes-Benz, MG, Microsoft, Mitsubishi, Mitsumi, Nike, Nintendo, Nokia, The North Face, Oculus, Oppo, Panasonic, Polo Ralph Lauren, Puma, Roewe, SAIC Motor, Samsung, SGMW, Sharp, Siemens, Skechers, Sony, TDK, Tommy Hilfiger, Toshiba, Tsinghua Tongfang, Uniqlo, Victoria’s Secret, Vivo, Volkswagen, Xiaomi, Zara, Zegna, ZTE. Some brands are linked with multiple factories."
https://www.aspi.org.au/report/uyghurs-sale

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag finner det minst lika troligt att de skjuter på det av anledning till att de har, eller ska investera stort i marknadsföring knutet till eventet som att de skjuter på det av humanitära och etiska skäl. Eller, nu ljög jag. Personligen tror jag mer att det lutar mot det sistnämnda.

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga.

Hur som helst så hade de lagt ut rejält med pengar på TV-reklam för detta event så det är klart att det svider ekonomiskt med en flytt.

Som jag sagt tidigare så hade detta skett samma dag som en minnesgudstjänst som kommer uppmärksammas enormt i USA så det är inget underligt att skjuta upp detta.

Detta gäller bara spel - att göra detta ett par veckor senare har ingen effekt på världen.

Gnällkuk
Skrivet av Margy:

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga.

Hur som helst så hade de lagt ut rejält med pengar på TV-reklam för detta event så det är klart att det svider ekonomiskt med en flytt.

Som jag sagt tidigare så hade detta skett samma dag som en minnesgudstjänst som kommer uppmärksammas enormt i USA så det är inget underligt att skjuta upp detta.

Detta gäller bara spel - att göra detta ett par veckor senare har ingen effekt på världen.

Vad är det du tycker jag är oklar med? Minnesgudstjänsten tror jag har extremt liten inverkan, m n du får gärna berätta varför denna skulle ha någon betydelse. Jag ska ärligt erkänna att jag inte vet vilken minnestjänst du talar om.

Ditt sista stycke håller jag med dig om, det som pågår nu kommer ha extremt liten inverkan på något sätt rent ekonomiskt.oavsett agenda så vill de nog inte framstå som någon som inte bryr sig, pengar eller inte - man behöver tänka på varumärket också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Dex
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad är det du tycker jag är oklar med? Minnesgudstjänsten tror jag har extremt liten inverkan, m n du får gärna berätta varför denna skulle ha någon betydelse. Jag ska ärligt erkänna att jag inte vet vilken minnestjänst du talar om.

Ditt sista stycke håller jag med dig om, det som pågår nu kommer ha extremt liten inverkan på något sätt rent ekonomiskt.oavsett agenda så vill de nog inte framstå som någon som inte bryr sig, pengar eller inte - man behöver tänka på varumärket också.

Även DC Projekt Red ställer in sitt Cyberpunk 2077 event den 11:e Juni och kör det den 25:e Juni istället och IGN skjuter upp sitt E3 event ett tag också.

Så kan det kanske vara så att som har sagts innan så gör dom det för att dom vill inte missa hype och för att det kanske är rätt sak att göra just nu. Tror inte vissa här förstår hur allvarligt det är vad som händer ju nu i USA med både undantagstillstånd, Corona och en president som mest verkar göra saken värre varje dag.

Tycker verkligen inte det är något konstigt att lite spel presentationer skjuts fram någon vecka. Det har ju verkligen ingen betydelse alls i det stora hela om dom presenteras denna vecka eller om någon vecka. Hur kan folk tycka att det är sån stor sak att dom gör det har jag verkligen svårt att förstå.

Gnällkuk
Skrivet av dex20:

Även DC Projekt Red ställer in sitt Cyberpunk 2077 event den 11:e Juni och kör det den 25:e Juni istället och IGN skjuter upp sitt E3 event ett tag också.

Så kan det kanske vara så att som har sagts innan så gör dom det för att dom vill inte missa hype och för att det kanske är rätt sak att göra just nu. Tror inte vissa här förstår hur allvarligt det är vad som händer ju nu i USA med både undantagstillstånd, Corona och en president som mest verkar göra saken värre varje dag.

Tycker verkligen inte det är något konstigt att lite spel presentationer skjuts fram någon vecka. Det har ju verkligen ingen betydelse alls i det stora hela om dom presenteras denna vecka eller om någon vecka. Hur kan folk tycka att det är sån stor sak att dom gör det har jag verkligen svårt att förstå.

Det är väl ingen som har sagt att det är en stor sak att det skjuter på det någon vecka eller två, vart har du fått det ifrån? Det folk ifrågasätter är budskapet de kommunicerar om varför.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu håller vi kommentarerna relevanta och konkreta, har ingen lust att sitta och moderera inlägg resten av kvällen.

Jag kommer alltid kritisera ert sätt att sköta ert egenutnämnda uppdrag. Ni gör det så enormt dåligt. Det finns ju inga regler att förhålla sig till. Ni gör bara som ni vill.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Jag kommer alltid kritisera ert sätt att sköta ert egenutnämnda uppdrag. Ni gör det så enormt dåligt. Det finns ju inga regler att förhålla sig till. Ni gör bara som ni vill.

Haha, ”egenutnämnda uppdrag”. Ja, FZ är vår sajt. Som har funnits i snart 25 år och är större och mer levande än någonsin. Men visst, vi är kass. Trevlig helg!


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Jag sa aldrig att sidan är kass, och ni har definitivt gjort ett bra jobb. Men ni tar er för stora friheter att styra konversationer. Det har ni inte gjort i 25 år, det är på senare år som ni valt det och ni visar en partiskhet som är väldigt ful. Det kan sluta med att det inte blir så mycket mer än 25 år när man gör så som ni gör.

Innan hade ni riktlinjer att följa, nu är det nyckfulla modereringar där alla vet att de måste hålla sig inom en korridor de inte vill vara i. Ni skapar en obekväm stämning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

@Carl Johansson-Sundelius: Jag sa aldrig att sidan är kass, och ni har definitivt gjort ett bra jobb. Men ni tar er för stora friheter att styra konversationer. Det har ni inte gjort i 25 år, det är på senare år som ni valt det och ni visar en partiskhet som är väldigt ful. Det kan sluta med att det inte blir så mycket mer än 25 år när man gör så som ni gör.

Innan hade ni riktlinjer att följa, nu är det nyckfulla modereringar där alla vet att de måste hålla sig inom en korridor de inte vill vara i. Ni skapar en obekväm stämning.

Tvärtom, vi skapar god stämning genom att moderera diskussioner som vi ser kommer spåra ut. Du är ganska luddig i din kritik, har du några konkreta exempel?

Vi har samma riktlinjer som vi alltid haft och modererar på samma sätt. Däremot tycker jag mig se att debattklimatet överlag har blivit hårdare, mer polariserat. Det speglar sig också i forumet och gör kanske att vi behöver hålla i tyglarna hårdare.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tvärtom, vi skapar god stämning genom att moderera diskussioner som vi ser kommer spåra ut. Du är ganska luddig i din kritik, har du några konkreta exempel?

Vi har samma riktlinjer som vi alltid haft och modererar på samma sätt. Däremot tycker jag mig se att debattklimatet överlag har blivit hårdare, mer polariserat. Det speglar sig också i forumet och gör kanske att vi behöver hålla i tyglarna hårdare.

Konkret exempel finns.
Kanske inte du.
Men där en mod får för sig att skydda någon annan!
Eller att inte se den andras fel!

Sen att du missar det!
Är du då skyldig för det?
Ja.

Och vilken agenda den individen gör det med.
Är tydligt i min värld!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Konstig Inombords:

Konkret exempel finns.
Kanske inte du.
Men där en mod får för sig att skydda någon annan!
Eller att inte se den andras fel!

Sen att du missar det!
Är du då skyldig för det?
Ja.

Och vilken agenda den individen gör det med.
Är tydligt i min värld!

Flummigt och inte konkret. Vi kan diskutera vidare i din redan etablerade tråd
om forumgnäll.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius:

Det är enkelt att be om konkreta exempel, mindre lätt att påvisa hur ens sätt att kommunicera är begränsat. I många fall är ju allting redan raderat. Om man misstänker att ens kommentar kommer raderas, då kommer man inte lägga särskilt mycket tid på texten. Det är som att investera i ett slukhål.

Men jag kan ge ett exempel som inte bara gjorde mig förbannad, utan jag kände faktiskt ren respektlöshet. Det var en tråd där en kille nämnde att han led av hjärndimma, en autoimmun sjukdom som gör att hans eget immunförsvar attackerar hans hjärna. Anledningen att han nämnde det i tråden som jag minns det, var att han önskade att han kunde spela det specifika spelet, men det var inte längre möjligt. Många beklagade och önskade all välmening precis som vilken normal människa gör. Men jag såg det och visste att det faktiskt finns en lösning.

Jag svarade, precis som andra hade gjort, och beskrev möjligheter där man kan stoppa sitt immunförsvar från att leva katastrof genom att ändra sin kost. Jag länkade en dokumentär som kortsiktigt kunde skänka lite glädje och hopp, samtidigt som jag visade studier där 30% av befolkningen kan lösa problemet genom ändrad kost. Detta blev raderat med en gång. Han kanske aldrig ens hann läsa det. Och det var första gången ni gjorde mig riktigt förbannad.

När man lägger ner möda och omtanke i sina ord, samtidigt som man måste värja en massa regler, och sen ändå får sin tunga utskuren, då blir man förbannad. Nån där på redaktionen uppfattade det som att det var hopplös psuedoskit och valde att radera det. Och det är det som är problemet. När några få bestämmer vad som ska få sägas så kommer tillslut inget vettigt att få sägas alls längre.

Ni försöker rädda andra människors känslor. Hans hjärndimma är ett hopplöst fall, så håll käften.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

@Carl Johansson-Sundelius:

Det är enkelt att be om konkreta exempel, mindre lätt att påvisa hur ens sätt att kommunicera är begränsat. I många fall är ju allting redan raderat. Om man misstänker att ens kommentar kommer raderas, då kommer man inte lägga särskilt mycket tid på texten. Det är som att investera i ett slukhål.

Men jag kan ge ett exempel som inte bara gjorde mig förbannad, utan jag kände faktiskt ren respektlöshet. Det var en tråd där en kille nämnde att han led av hjärndimma, en autoimmun sjukdom som gör att hans eget immunförsvar attackerar hans hjärna. Anledningen att han nämnde det i tråden som jag minns det, var att han önskade att han kunde spela det specifika spelet, men det var inte längre möjligt. Många beklagade och önskade all välmening precis som vilken normal människa gör. Men jag såg det och visste att det faktiskt finns en lösning.

Jag svarade, precis som andra hade gjort, och beskrev möjligheter där man kan stoppa sitt immunförsvar från att leva katastrof genom att ändra sin kost. Jag länkade en dokumentär som kortsiktigt kunde skänka lite glädje och hopp, samtidigt som jag visade studier där 30% av befolkningen kan lösa problemet genom ändrad kost. Detta blev raderat med en gång. Han kanske aldrig ens hann läsa det. Och det var första gången ni gjorde mig riktigt förbannad.

När man lägger ner möda och omtanke i sina ord, samtidigt som man måste värja en massa regler, och sen ändå får sin tunga utskuren, då blir man förbannad. Nån där på redaktionen uppfattade det som att det var hopplös psuedoskit och valde att radera det. Och det är det som är problemet. När några få bestämmer vad som ska få sägas så kommer tillslut inget vettigt att få sägas alls längre.

Ni försöker rädda andra människors känslor. Hans hjärndimma är ett hopplöst fall, så håll käften.

Jag har haft ett par sådana här diskussioner genom åren. Ibland finns där vettig kritik som är utvecklande, andra gånger kommer vi fram till att vi verkligen inte förstår varandra. Det senare brukar ofta leda till att personen inser att det de vill uttrycka, eller sättet de uttrycker sig på, inte passar FZ.

Det kommer alltid vara så att ett fåtal bestämmer vad vi tycker är lämpligt att skriva här och vi har ett ramverk i reglerna. Me. inget ramverk är perfekt och ofta behöver vi diskutera internt hur vi ska agera.


signatur
Medlem

Tydligen har det börja dyka upp reklamfilmer för detta igen med det nya datumet 11:e juni.

Skriv svar