Linjärt storydrivet spel

Medlem
Linjärt storydrivet spel

Tjena. Jag skulle uppskatta lite tips på spel som är linjära med en stark story.

Jag har på slutet spelat mig less på en massa opel world spel. Har börjar med RD2, Witcher 3 och Far cry 5, men slutade spela alla eftersom jag tillslut ledsnade.

Så om det är någon som sitter på ett bra spel tips, så får ni gärna dela med er 😊.

Mvh
John

Medlem

Behöver inte kolla längre än till Oxenfree, om du frågar mig

Medlem

Tror du får specificera lite närmare vad du gillar för spel och för vilken platform du söker spel till. Ska det vara nytt eller får det vara gamla spel?

Final Fantasy har många spel som är linjära story baserade. Senast Final Fantasy VII Remake.

Uncharted spelen är ju också väldigt bra.

Call of duty spelen kanske är nått om du gillar sånt.

Medlem

A plague tale, FFVII Remake


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Yakuza-serien. De tre första spelen finns på Xbox Game Pass, även till PC.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tror du får specificera lite närmare vad du gillar för spel och för vilken platform du söker spel till. Ska det vara nytt eller får det vara gamla spel?

Final Fantasy har många spel som är linjära story baserade. Senast Final Fantasy VII Remake.

Uncharted spelen är ju också väldigt bra.

Call of duty spelen kanske är nått om du gillar sånt.

Hej,
Absolut, var kanske lite otydlig. Jag gillar det mesta från fantasy till steam punk, men det får gärna vara lite tempo. Är stort fan av Batman serien, GOW men även Uncharted som du nämde. Jag spelar på PS4, PC och Switch så borde täcka in det flesta spelen
/John

Medlem

Kan rekommendera Final Fantasy 7 Remake

Skägg.
10 Chambers

Sitter och lirar Dishonored 2, är ju ganska öppet i banorna men ändå linjärt om man vill.


signatur
Medlem

The Last of Us är mitt absolut favoritspel när det kommer till story!

Medlem

A Plague Tale, Life is Strange 2, The Last of Us, Heavy Rain, Detroit, Hellblade.

Finns många bra spel


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sitter och lirar Dishonored 2, är ju ganska öppet i banorna men ändå linjärt om man vill.

Jag har ju spelat 1an och tyckte det var ok, kanske ska testa 2an.

Medlem
Skrivet av marsson90:

A Plague Tale, Life is Strange 2, The Last of Us, Heavy Rain, Detroit, Hellblade.

Finns många bra spel

Tack! Mycket bra tips på spela som jag inte haft tid att spela. Detroit och hellblade är absolut spel jag vill testa. kanske väntar på en rea

Redaktör
Ponny

De nya Tomb Raider-spelen är liiite open world, men ändå hyfsat linjära vill jag påstå.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dark Souls 1-3 och Sekiro om du gillar svåra spel.

Nya Prey och Resident Evil 7 och 2 Remake. Om du gillar survival spel.

Doom 2016 och Doom Enternal om du gillar Fast paced First person.

Deus Ex, Deus Ex human revolution och Deus Ex Mankind Divided om du gillar Smyg action.


signatur

Den som vet vet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av meganollan:

Jag har ju spelat 1an och tyckte det var ok, kanske ska testa 2an.

Där har du ju möjligheten att spela som dottern istället, vilket påverkar vilka förmågor du får tillgång till.


signatur
Medlem

Firewatch!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag skulle rekommendera Star Wars Fallen Order. Lite open world men bryr man sig inte om att alla lådor osv. så är det väldigt linjärt

It's not a lake, it's an ocean

A Plague Tale: Innocence har en stark story och fantastiska miljöer.

Rise of the Tomb Raider har en duglig story, bra action och äventyrskänsla samt inte minst läckra miljöer.

Heavy Rain spelar jag just nu, det är helt och hållet storydrivet och spelmässigt kantigt men ändå värt att uppleva för storyns skull då den faktiskt är väldigt välberättad.

Detroit: Become Human har samma upplägg som Heavy Rain men är mycket snyggare och med bättre flyt.

Därutöver gillade jag faktiskt storyn i Dead Rising 4...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om du ej har något emot äldre spel finns fear 1-2 (kanske inte nobelpris för bästa story), men det har gameplay, atmosfär och fortfarande bra ai som väger upp), Beyond good and evil och Mass effect serien.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av meganollan:

Jag har ju spelat 1an och tyckte det var ok, kanske ska testa 2an.

Ettan var bra. Tvåan är bättre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kanske inte direkt starkt storydrivna men Metro-spelen är riktigt trevliga och storyn är bra (efter böcker).
Det är mer pangpang än snack om man säger så!

Medlem

Alan Wake,
Rime, Inside

Gnällkuk

Brothers - A Tale of Two Sons
Oxenfree
Uncharted-spelen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

God of War är väl viss open world, men ändå linjärt på sina ställen.
Uncharted-serien är ett givet val.
The Last of Us likaså.
Mark of the Ninja om du gillar 2D-action/stealth
De tidiga CoD: Modern Warfare är värda en genomspelning i mitt tycke.
DOOM 2016 och DOOM Eternal för fast-paced FPS. Inte superstark story kanske, men desto bättre gameplay.
Bioshock-trilogin är också given, men det finns ganska mycket frihet i hur man kan röra sig i de olika områdena.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag tycker storyn i kingdom hearts serien är rätt Nice

Medlem

Hej igen!
Jag vill tacka alla för superbra tips. Jag har skrivit ner en massa spel som jag kommer att spela i framtiden (Detroit, Hellblade, A plagues tale Dishonored 2 mm mm) .

Jag bestämde mig tillslut för Control , även fast ingen föreslog det :P. Jag hade för mig att jag sett det förlaget i en annan tråd och kollade lite gameplay och tyckte det såg kul ut. Jag har spelat 2 h nu och jag måste säga att det var ett bra köp :). Gillar kombinationen av skjuta och superkrafter som man får använda sig av. Hittils tycker jag också att storyn känns väldigt orginel och berättar tekniken är spännande. Ser framemot att spela mer!

MVH
John

HSB
Avstängd

Firewatch är bland de bästa jag spelat. Storyn är linjär, men det är en öppen karta. Dock så är det alltid ganska uppenbart var man ska ta sig på kartan, så man ränner inte runt i onödan.

Medlem

Uncharted serien är väldigt bra storydrivet och linjärt spel.
Även Detroit är riktigt bra.

Medlem

Sleeping Dogs tycker jag är riktigt underhållande, bra story enligt mig. Linjärt om man kör uppdragen, även lite open om man vill det, men behövs ej.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Firewatch!

Ja verkligen! Klarade det på typ tre timmar, och då utforskade jag en hel del.


signatur

IDKFA

12
Skriv svar