Total War Saga: Troy släpps via Epic – gratis i ett dygn!

Robot
Total War Saga: Troy släpps via Epic – gratis i ett dygn!

Tidsexklusivt i ett år, men Creative Assembly ämnar inte jaga exklusiviteter framöver.

#creative-assembly, #epic-games-store, #total-war-saga-troy


Medlem

Struntar vart det släpps. Är det ett bra spel så spelar jag vart det än är.

Har lite förhoppningar på detta. Hoppas det är bra!

Medlem

bah hoppades på en warhammer 3 istället


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Fan vad sorgligt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming

Inget emot att de släpps på Epic. Men va också ute efter Warhammer. De eller empire 2 ^^

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Inget emot att de släpps på Epic. Men va också ute efter Warhammer. De eller empire 2 ^^

Skrivet av Blessus:

bah hoppades på en warhammer 3 istället

Det här har varit utannonserat länge. Warhammer 3 kommer vara spelet efter Troy

Medlem

Ge mig Cyberpunk gratis så kan jag tänka mig ladda ner Epic launchern.

Om dom nu inte "har planer" på att göra fler exclusive och då inte Warhammer 3 kommer vara det och att Warhammer 3 släpps inte så långt efter Troys 1års exclusive lär jag ju knappast köpa Troy utan bara vänta på Warhammer istället...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ett dygn...undrar hur många som hinner ladda ner innan servrarna brakar ihop och sen har det dygnet gått...

Medlem
Skrivet av Danbri:

Ett dygn...undrar hur många som hinner ladda ner innan servrarna brakar ihop och sen har det dygnet gått...

Nu behöver man ju inte ladda ner det för att få det gratis. Du behöver bara köpa det för 0 kr.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det här har varit utannonserat länge. Warhammer 3 kommer vara spelet efter Troy

det har jag missat tack mannen.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Nu behöver man ju inte ladda ner det för att få det gratis. Du behöver bara köpa det för 0 kr.

Aha, så man "köper" det den dan, sen kan man ladda ner det senare?
För det står ju såhär i början av texten :kommer vara ditt att behålla för alltid om du laddar ner det under första dygnet.

Medlem
Skrivet av Danbri:

Aha, så man "köper" det den dan, sen kan man ladda ner det senare?
För det står ju såhär i början av texten :kommer vara ditt att behålla för alltid om du laddar ner det under första dygnet.

Det står följande i tweeten som finns bifogad i artikeln:
"and will be free to keep if claimed within the first 24 hours of release:"


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

La in en notis i kalendern så man inte missar det.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det här har varit utannonserat länge. Warhammer 3 kommer vara spelet efter Troy

Kommer de någonsin göra något annat igen ? Alien Isolation var ett jävla oväntat mästerverk, men de rullar mest sina totals.

Medlem

Riktigt besviken. Inte installerat epic's launcher och tänker inte göra det för Troy heller, även om jag spelat Total War sedan Empire. Att spela ett total war spel utan modifikationer hade inte fungerat för mig.

Medlem

Shit, vad kostar detta EPiC egentligen.. Alltså Tim Sweeney badar i pengarna likt Joakim Von Anka o den tecknade serien när han hoppar i en jättepool med guldmynt. Där borde man kunna göra någon frän "MeMe" bild ut av.
Det skulle vara spännande att se hur mycket dollar detta kostar EPiC.

Skrivet av heady89:

Kommer de någonsin göra något annat igen ? Alien Isolation var ett jävla oväntat mästerverk, men de rullar mest sina totals.

Ja det är verkligen supertråkigt att denna talangfulla studio inte gör annat än Total War serien efter att de fick in en fullträff med mästerverket Alien: Isolation. Ett spel som visade att studion kan mäta sig med de tyngsta i branschen. Detaljerna och fingertoppskänslan i det spelet alltså... o my god.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ja det är verkligen supertråkigt att denna talangfulla studio inte gör annat än Total War serien efter att de fick in en fullträff med mästerverket Alien: Isolation. Ett spel som visade att studion kan mäta sig med de tyngsta i branschen. Detaljerna och fingertoppskänslan i det spelet alltså... o my god.

Studion har fler än den som utvecklar Total War. Deras FPS division arbetar på en ny titel och har gjort detta sedan åtminstone 2019. Antagligen har corona påverkat arbetstakten, men mer grejer än Total War är på ingång från Creative Assembly.

Medlem

"WILL CROSS-PLATFORM PLAY BE SUPPORTED?
We currently have no plans to support cross-platform play between the Epic Games Store and Steam copies of A Total War Saga: TROY."

"WILL MODDING BE SUPPORTED ON EPIC?
Currently, the Epic Games Store does not support mods. However, it is on Epic’s roadmap."

Varför är inte detta en nyhet? @89431

https://www.totalwar.com/games/troy/troy-faq/


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Mammon regerar antar jag
Skrivet av heady89:

Kommer de någonsin göra något annat igen ? Alien Isolation var ett jävla oväntat mästerverk, men de rullar mest sina totals.

Som jag förstått det så var Alien en hit bland kritiker. Men jag tror att det inte drog in nog med pengar. Kan ha fel, men rätt säker på att jag läst det.
Och visst, de kan ju göra andra saker än Alien Isolation 2 liksom. Men sen är ju frågan hur studio hanterar sånt. Förmodligen rätt många nya människor som måste rekryteras. Jag menar folk på ID är ju vana 3d FPS människor.
Kan tänka mig rätt mycket kompetens måste dit. Och ska man behålla dem?
Nu spånar jag bara. Men kan tänka mig att det är rätt tryggt att bara pumpa ut Total Wars och tjäna total moneys

Medlem
Skrivet av Evilof:

Som jag förstått det så var Alien en hit bland kritiker. Men jag tror att det inte drog in nog med pengar. Kan ha fel, men rätt säker på att jag läst det.
Och visst, de kan ju göra andra saker än Alien Isolation 2 liksom. Men sen är ju frågan hur studio hanterar sånt. Förmodligen rätt många nya människor som måste rekryteras. Jag menar folk på ID är ju vana 3d FPS människor.
Kan tänka mig rätt mycket kompetens måste dit. Och ska man behålla dem?
Nu spånar jag bara. Men kan tänka mig att det är rätt tryggt att bara pumpa ut Total Wars och tjäna total moneys

Jo de är ju sant, vad jag förstår är många av de som jobbade med Isolation inte kvar på CA.

Medlem

Då får man vänta ett år då.
Synd att de ska sälja ut sig för en fet paycheck. Plus att de vet om att de ändå dubblar sin försäljning när det släpps på steam.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

"WILL CROSS-PLATFORM PLAY BE SUPPORTED?
We currently have no plans to support cross-platform play between the Epic Games Store and Steam copies of A Total War Saga: TROY."

"WILL MODDING BE SUPPORTED ON EPIC?
Currently, the Epic Games Store does not support mods. However, it is on Epic’s roadmap."

Varför är inte detta en nyhet? @89431

https://www.totalwar.com/games/troy/troy-faq/

Nu står det så här angående cross-play.
WILL CROSS-PLATFORM PLAY BE SUPPORTED?
We’re currently planning to implement cross-platform support in time for TROY’s launch on Steam.

De har ju helt år på sig att fixa det.

Skrivet av BlackZam:

Nu står det så här angående cross-play.
WILL CROSS-PLATFORM PLAY BE SUPPORTED?
We’re currently planning to implement cross-platform support in time for TROY’s launch on Steam.

De har ju helt år på sig att fixa det.

Låter ju bra.

@89431 har fortfarande inte uppdaterat sin missvisande artikel; står fortfarande att CA inte kommenterat mod-stödet, men det stämmer ju inte. Någon sorts efterforskning tycker jag nog man ska få kräva av "journalister"


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar