Trackmania-studion: "Ja, det är en prenumeration men det är inte poängen"

Robot
Trackmania-studion: "Ja, det är en prenumeration men det är inte poängen"

Nadeo-grundare försöker förklara hur de resonerar med betalningsmodellen för nya Trackmania.

#nadeo, #trackmania


Gnällkuk

De kanske fick inspiration här ifrån?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: ööh du vet väl att det är Ubisoft som äger Trackmania? Såååå snarare att de gör som Ubisoft alltid gör. göra 20 olika utgåvor för varenda spel de släpper. XD

OT: Men inga MTX oavsett i spelet låter ju lovande, Ubisoft är notoriska när det gäller det i deras Free2Play spel. Speciellt på mobilen.
Spelar Assassins Creed Rebellion i mobilen och det kändes inte riktigt prisvärt att betala 50 dollar för lite craftade delar. Inte ens ett set till en karaktär, utan det var ett svärd och tre olika rustningar till olika klasser.
Edit: de har även prenumeration i AssCreed Rebellion. 95kr/månaden för 20% boost på allting som tar "tid" att få.

Medlem

Multiplayer spel behöver spelare. Att då sätta en automatisk timer på när vissa spelare inte kan återvända till spelet utan att betala igen, det är så clueless att jag inte vad jag ska säga. Det här spelets spelarbas kommer totalt försvinna om ett år. Nej tack, Ubisoft.

Gnällkuk
Skrivet av Fuidama:

@trickeh2k: ööh du vet väl att det är Ubisoft som äger Trackmania? Såååå snarare att de gör som Ubisoft alltid gör. göra 20 olika utgåvor för varenda spel de släpper. XD

OT: Men inga MTX oavsett i spelet låter ju lovande, Ubisoft är notoriska när det gäller det i deras Free2Play spel. Speciellt på mobilen.
Spelar Assassins Creed Rebellion i mobilen och det kändes inte riktigt prisvärt att betala 50 dollar för lite craftade delar. Inte ens ett set till en karaktär, utan det var ett svärd och tre olika rustningar till olika klasser.
Edit: de har även prenumeration i AssCreed Rebellion. 95kr/månaden för 20% boost på allting som tar "tid" att få.

Ja, det har jag koll på Jag skämtade bara om att de eventuellt hittat inspiration från Anthem som var den mest förvirrande lanseringen när det kom med alla olika paket. Ubi har haft sin beskärda del av konstigheter men inte riktigt nått upp till Anthem-klass.

Rätt trist att vi nu tydligen säger att det "verkar lovande" när ett spel inte har MTX :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det här var det mest konstiga jag läst om ett spel. Nu börjar det att skeva ur ordentligt.
Det låter ju så korkat! Köper jag ett spel så vill jag ju självklart kunna spela det när jag vill.
Jag har alla tidigare Trackmania, men det här kommer jag tyvärr därför inte att köpa.
Hoppas att de ändrar sig.


signatur

autograph

Medlem

Tacka vet jag single player spel som slipper sånt crap. Fast man vet väl aldrig vad framtiden bjuder på...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det är inte ett bilspel, det är en rörelseupplevelse i tre akter!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fletchett:

Multiplayer spel behöver spelare. Att då sätta en automatisk timer på när vissa spelare inte kan återvända till spelet utan att betala igen, det är så clueless att jag inte vad jag ska säga. Det här spelets spelarbas kommer totalt försvinna om ett år. Nej tack, Ubisoft.

Fast det är väl precis det de försöker undvika, att splittra communityn med dlc och uppföljare. Det är ju kringtjänsterna som ligor, etc, som försvinner om du väljer att inte betala? Ren multiplayer, med samma banor som alla andra, kostar ju bara en hundring om året. Är du inte intresserad av banverktyget kan du till viss del klara dig på gratisversionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast det är väl precis det de försöker undvika, att splittra communityn med dlc och uppföljare. Det är ju kringtjänsterna som ligor, etc, som försvinner om du väljer att inte betala? Ren multiplayer, med samma banor som alla andra, kostar ju bara en hundring om året. Är du inte intresserad av banverktyget kan du till viss del klara dig på gratisversionen.

Jag kan ha missförstått det isf, men utvecklarna gör det verkligen inte lätt att tyda. Custom banorna är dock Trackmania, har aldrig sett någon bry sig det minsta om de officiella kartorna. Spelet står och fallet på om dessa custom kartor är tillgängliga.

Sen är det också lite oroväckande också att utvecklarna inte vill sälja livstids access till spelet, och tar upp att de fortfarande måste tillhandahålla kartor från 2006 i Trackmania Stadium. Det låter verkligen som de inte har någon vidare långtidsplan för detta spelet och vill kunna "pull the plug" efter 3 år.

Dessutom, så läser man på forumet så säger de även att de har en massa utgifter för att de numera själva hostar spelservrar, istället för community:et behöver göra det. Då undrar man ju bara lite... varför? Låt oss själva sätta upp servrar, låt community:et stå för kostnaden. Något de flesta gör med ett leende om det betyder mer kontroll. Det systemet fungerade utmärkt i mer än ett decennium innan alla spel blev "live service" titlar. Ska de ändå inte sälja massa mikrotransationer så behöver de inte ha den stenhårda kontrollen på servrarna. Med risk för att låta som en bakåtsträvare: det var bättre förr.

Nu har vi förlorat kontrollen över servrarna, vi behöver betala kontinuerligt... och spelet kan försvinna när som helst efter de utlovade 3 åren. Jag har svårt att se detta som fördelar för oss som spelare.

Medlem

Jag blev skitsnopen när Need For Speed:World plötsligt försvann för några år sedan.
Då jag hade köpt bilar för ca 10.000 kr, som bara var borta! Det var inte roligt.
Men det var ett roligt bispel!


signatur

autograph

1
Skriv svar