Speltråden om allting VALORANT

Medlem

Övermättat marknad. Inget riktigt eget att komma med. Svintråkigt att kika stream av, så... Kommer inte ens orka prova.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Känns som "CS med trollformler"


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag har aldrig gillat CS pga. det låga tempot och jag har sett tillräckligt av Valorant för att veta att det lider av samma problem. Jag gillar dock hero shooters så jag kommer nog att testa Valorant för omväxlingens skull om det reas ut nån dag.

Medlem

Gillar spelet skarpt, bra mkt mer än cs.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ahris:

Jag har aldrig gillat CS pga. det låga tempot och jag har sett tillräckligt av Valorant för att veta att det lider av samma problem. Jag gillar dock hero shooters så jag kommer nog att testa Valorant för omväxlingens skull om det reas ut nån dag.

Det är gratis att spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det jag sett av spelet har sett riktigt kasst ut... Grafiken ser ut som ett mobilspel, och gameplay är snott rakt av från CS:GO och Overwatch.

Men Riot är ju bra på att sno från andra, så det kanske lyckas ändå


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelat mycket CS i mina dagar och andra shooters.
Fick en Valorant nyckel för några veckor sedan - Och tyckte gunplay, movement osv funkade helt ok.
Men ingenting som inte CS redan gör bättre även fast jag tycker att CSGO är snuskigt dåligt jämfört med tidigare versioner.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Jag har testat det idag och har hunnit med 5 matcher hittills.
Spontan första känsla var ungefär "vad i helvete är det här" med tanke på att karaktärerna har olika abilitys. Men det la sig ganska snabbt och byttes mot en trevlig känsla ändå, jag gillar nog ändå Valorant.

I min fjärde match ledde vi stort och i vår 11 vunna runda fick jag ett ACE. Under hela matchen hade jag dock blivit anklagad för fusk, aimbot och trigger någonting. Det var främst en spelare som förde ett jäkla liv i chatten om att jag fuskade och hotade med att både DDOSA och rapportera mig. När vår 12e runda startade kastades jag ut i lobbyn igen, jag vet faktiskt inte vad som hände men nog känns det som att flera rapporterade mig för fusk och att jag därav blev kickad från matchen. Matchhistoriken visar inte den matchen heller vilket är tråkigt då mina stats minsann var fina, speciellt för mig som är helt ny till spelet och dessutom rookie till genren.

Men men, sånt är väl sporten antar jag.
Jag satte mig med en kopp kaffe nu och skulle försöka ta nya tag men antingen är servrarna nere eller så har jag blivit bannad på min första dag i VALORANT! xD

Edit: Servrarna i EU nere för underhåll: https://twitter.com/PlayVALORANT/status/1267838149486505984

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag har aldrig gillat CS pga. det låga tempot och jag har sett tillräckligt av Valorant för att veta att det lider av samma problem. Jag gillar dock hero shooters så jag kommer nog att testa Valorant för omväxlingens skull om det reas ut nån dag.

Reas ut? Är det inte f2p?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är gratis att spela.

Ja där ser du ungefär vart min intressenivå ligger men man får väl ta och installera det då.

Medlem

Spelat en match, sjukt tråkiga vapen och ingen känsla alls haha. Men ska pröva det lite mer i helgen

Medlem

Hur är er spelupplevelse efter launch? I betan hade jag 30 ping och spelade med blandade européer; efter release har jag 80 ping och spelar med östeuropéer som pratar sina egna språk i voice.

Jag kommer nog sluta spela och pröva igen när ranked kommer.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det jag sett av spelet har sett riktigt kasst ut... Grafiken ser ut som ett mobilspel, och gameplay är snott rakt av från CS:GO och Overwatch.

Men Riot är ju bra på att sno från andra, så det kanske lyckas ändå

Vad har de snott från andra?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad har de snott från andra?

De har inte jättemånga spel i sin portfölj, så det är inte jättesvårt att räkna ut vad jag menar


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De har inte jättemånga spel i sin portfölj, så det är inte jättesvårt att räkna ut vad jag menar

Du menar att Dota-utvecklarna som började utveckla LoL istället? Så de snodde från sig själva menar du?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du menar att Dota-utvecklarna som började utveckla LoL istället? Så de snodde från sig själva menar du?

Icefrog jobbar fortfarande på DotA hos Valve så vitt jag vet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Icefrog jobbar fortfarande på DotA hos Valve så vitt jag vet.

Googla Steve Feak, så kanske du förstår.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Googla Steve Feak, så kanske du förstår.

Jag vet mycket väl vem Guinsoo är


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag vet mycket väl vem Guinsoo är

Så vad är din poäng då?


signatur

IDKFA

Medlem

Har kört en del. Körde mycket Overwatch förut och detta är ju nästan en hero-shooter.
Tycker det är kul! (för att vara ett gratis spel, hade nog aldrig betalat för det).

Det underhåller en fint fram till The Last of Us 2.

12
Skriv svar