Speltråden om allting VALORANT

Medlem
Speltråden om allting VALORANT

VALORANT-betan är igång, och spelet är planerat för släpp till sommaren 2020. Jag känner därför att det är hög tid att ge spelet en egen speltråd för diskussion kring spelet.

Jag fick betanyckel imorse, och har bara hunnit spela en match än så länge. Tycker spelet känns väldigt lovande och flyter på som vatten på min dator, men det första negativa jag reagerade på var menyn. Spelets UI känns väldigt plottrigt och svårnavigerat. Jag brukar vanligtvis inte ha svårt för att navigera runt i menyer eller hitta vad jag söker i spel.

Ni som har spelat, vad tycker ni om spelet hittills?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Valorant

@Baronova: Hej har tittat på Valorant stream i cirka 12 timmar bara undrar om du vet om det är någon speciell tid man måste titta för att få en beta nyckel?
jag är taggad på att spela det men har inte fått någon nyckel än.

Medlem
Skrivet av Erikdenstore07:

@Baronova: Hej har tittat på Valorant stream i cirka 12 timmar bara undrar om du vet om det är någon speciell tid man måste titta för att få en beta nyckel?
jag är taggad på att spela det men har inte fått någon nyckel än.

För mig tog det cirka tre dygn av konstant streamande innan jag fick min nyckel. Vet bara att det är minst två timmar som gäller.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Försökt men Twitch bara garvar åt mig när jag försöker länka ihop RIOT och Twitch. Efter att man tryckt authorize så hamnar man i en evighetsloop där det bara står och tuggar.

:/


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Försökt men Twitch bara garvar åt mig när jag försöker länka ihop RIOT och Twitch. Efter att man tryckt authorize så hamnar man i en evighetsloop där det bara står och tuggar.

:/

Radera alla cookies eller kör inkognito så bör det funka


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Erikdenstore07:

@Baronova: Hej har tittat på Valorant stream i cirka 12 timmar bara undrar om du vet om det är någon speciell tid man måste titta för att få en beta nyckel?
jag är taggad på att spela det men har inte fått någon nyckel än.

Så länge du har tittat i 2-3 timmar på en Valorantstream så ska du ha chans att få en nyckel. Man har en liten större chans för att man kör mataton.

"Once you’ve passed a certain threshold of a couple hours watched on those streams (it’s roughly 2 and we are tracking by total VALORANT stream view time), you’re eligible for a Closed Beta entitlement drop."

...

"The selection is random to give fairness, but we give a higher ‘weight’ to those of you who have more hours watched of VALORANT streams. This weight gives you a higher chance at being selected but it’s still not guaranteed."

https://beta.playvalorant.com/en-us/news/announcements/day-1-...

Hej bara undrar om man kan spela offline på Valorant? med bottar. och kommer det komma till ps?
själv har jag ps och pc men skulle Järna villa ha Valorant till båda.
plus hur vet man när man har fått beta keyn?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Radera alla cookies eller kör inkognito så bör det funka

Tog tag i det och det löste sig genom att öppna det i en webbläsare istället. Twitch-klienten lämnar alltså en del att önska...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Har lirat sedan betan släpptes, fick som tur var nyckel efter cirka 5-6 timmar-ish.

Spelet är ganska kul, men behöver en hel del polering minst sagt. Men det har potential att bli bättre. Är det nästa "CS-dödare"? Nja, inte i det tillstånd det är i nu iallafall. Och även om det poleras så kommer det nog inte ta över CS/OW ändå, gissar jag.

Men vem vet, om det får poleras tillräckligt länge med dom resurser som Riot har så kan det nog bli poppis.

En del punkter som jag tycker bör åtgärdas som jag kommer på för tillfället:

  • Reducera slow taggen ordentligt. Blir man träffad av ett skott, varsomhelst på kroppen, blir man nästintill stillastående, går inte röra sig.

  • Aim punch. Siktet åker ibland helt åt skogen när man blir träffad, vad jag gissar mot huvud och kroppen. Ta bort det helt eller reducera ordentligt.

  • Nerfa Sages vägg, antingen HP eller hur länge väggen är uppe. Nerfa även hennes slow, antingen ta bort ljudet man gör när man går på slowen eller reducera hur seg man blir.

  • Nerf på Raze ultimate och granater

  • Rörelsen är en gnutta för seg. Öka den lite samt reducera hur straffad man blir när man vill AD'a(röra sig åt sidorna och skjuta).

  • Öka kostnaden på spellsen man köper. Det känns inte som någon risk att använda spells för tillfället, man köper till spells nästintill varje runda.

  • Gör ultimates svårare att få tillgängliga. Öka "plupparna" man måste få för att få tillgång till ultin.

  • Reducera tiden smokes/smoke-walls är uppe överlag. Eller om man nu ökar kostnad på spells som sagt, då kan man inte spamma dom 24/7.

Sen är det lite andras spells/ultis jag tycker bör nerfas/ändras lite. Men detta är dom punkter jag orkar ta upp nu. Personligen kommer jag fortsätta lira det och hoppas på att det poleras till det bättre vid release.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Erikdenstore07:

Hej bara undrar om man kan spela offline på Valorant? med bottar. och kommer det komma till ps?
själv har jag ps och pc men skulle Järna villa ha Valorant till båda.
plus hur vet man när man har fått beta keyn?

Du kan inte köra mot bottar. Det finns enbart en träningsbana med lite olika moment.

Vad jag läst är spelet inte planerat för konsol för tillfället, det är PC som är fokus just nu. Men dom är öppna för konsoler, vad jag förstod under en intervju.

Du får en notis på din Twitch uppe i högra hörnet. Under "notifications/notifikationer". Ser ut som nedan.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

phi
Medlem

Finns inte en chans i världen att jag installerar det så länge vanguard körs på kernelnivå. Det är en tickande bomb rent säkerhetsmässigt.

Medlem
Skrivet av phi:

Finns inte en chans i världen att jag installerar det så länge vanguard körs på kernelnivå. Det är en tickande bomb rent säkerhetsmässigt.

Visst finns det en viss säkerhetsrisk, men det gör det med så mycket annat också. T.ex. nästintill alla antivirus i stort sett använder kernel drivers.

Och kör man inte ett anti-fusk på då detta vis så är det nästintill omöjligt att få dit fuskare alls. Det sorgliga är att det redan har börjat fuskas i Valorant, så inte ens detta håller fuskare borta.

Det lustiga är att folk klagar på Vanguard och dess kernel drivers-användning, när EAC och BattleEye gör exakt likadant, och där är det knäpptyst på kritiken.

Men ja, detta får man ju känna efter själv hur pass stor man tror risken är.

Går att läsa mer om det här

https://secret.club/2020/04/17/kernel-anticheats.html

Och ett meddelande från Riot själva

https://www.riotgames.com/en/news/a-message-about-vanguard-fr...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Första patch notes'en:

https://beta.playvalorant.com/en-us/news/game-updates/valoran...

En del bra ändringar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Valorant ranked-system nästa vecka till betan. Fint med ranked när det finns massvis med fusk redan.

https://beta.playvalorant.com/en-us/news/dev/valorant-ranks-a...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Valorant-snack

Ni som lirat Valorant, vad tycker ni om spelet? Tror ni det kommer flyga i längden? Själv tycker jag det är kul för stunden! Det ända som är störande är alla ungar som är dryga. Men så är det ju med Fortnite och LoL också🤷🏼‍♂️

Slutligen, vilken Hero är eran favorit? Jag kör Brimestone mest!

Medlem

Jag är beroende av det just nu, tror nog det är här för att stanna dock så tror jag inte det är en "cs dödare". Tror bara de kommer bli ett till spel som många spelar vid sidan av de andra stora spelen.

Även om det är sjukt likt cs så tilltalar det mig mera på något vis (aldrig fastnat för cs även om jag spelat alla versioner från första).

Tror det är alla abilities plus kanske grafiken som tilltalar mig mer, svårt att säga

Jag spelar mest Sova hjälten just nu!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deekar:

Ni som lirat Valorant, vad tycker ni om spelet? Tror ni det kommer flyga i längden? Själv tycker jag det är kul för stunden! Det ända som är störande är alla ungar som är dryga. Men så är det ju med Fortnite och LoL också🤷🏼‍♂️

Slutligen, vilken Hero är eran favorit? Jag kör Brimestone mest!

Din tråd blev kopplad ihop med denna istället


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Inaktiv

Inget för mig personligen. Provade litegrann, men tyckte det mest kändes stelt och tråkigt och tröttnade efter 2h.
Jag är nog bara för gammal. Tål inte hero-shooters och mobas med gullig disney-estetik. Inte tungt tävlingsinriktade lagspel för den delen. Tycker mest det föder toxicity och otrevligheter.
Men mina LoL-fantaster till polare kommer säkert lira.

Vill jag lira PvP så kör jag hellre Squad och såna spel med lite vuxnare toner.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Inget för mig personligen. Provade litegrann, men tyckte det mest kändes stelt och tråkigt och tröttnade efter 2h.
Jag är nog bara för gammal. Tål inte hero-shooters och mobas med gullig disney-estetik. Inte tungt tävlingsinriktade lagspel för den delen. Tycker mest det föder toxicity och otrevligheter.
Men mina LoL-fantaster till polare kommer säkert lira.

Vill jag lira PvP så kör jag hellre Squad och såna spel med lite vuxnare toner.

Jag älskar LoL och dess estetik, men detta hoppar jag då det inte alls såg roligt ut


signatur

IDKFA

Medlem
Medlem

Jag tycker att det här spelet är bra så länge man har någon som man känner men håller med lite grann att göra det till en hero shooter och sedan göra inget speciellt med det (varför använda en ability när ens pistol dödar på 1-2skott) gör ju lite så att det känns som en blek Counter Strike kopia med musse pigg.

Aja jag föreslår att man ger spelet en chans

Stod i kö ett tag för att få en betanyckel, men sedan hörde jag om att vissa spelare har problem med deras anticheat-system, dvs. att det dels segar ned deras datorer, och dels orsakar många BSOD. Det känns inte riktigt säkert, så jag avstår. Vad har ni för erfarenheter?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När jag provade tyckte jag att det var rätt så obalanserad matchmaking. Men det som fick mig att tappa intresset var nog mest att det var som att spela CS:GO fast med abilities. Är ruggigt less på CS:GO generellt och inget fan av abilities i FPS-spel så det blev en massa minus för mig personligen.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tycker man gjorde en liten miss att inte ha det där key-eventet en månad framåt eller så. Det fanns för länge före släppet, så hypen har lagt sig litet.

Medlem

Säger som Dr Disrespect ”A god damn snoozefest!”


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Valorant är irrelevant.

12
Skriv svar