EA har släppt källkoden till Command & Conquer Remastered

Robot
EA har släppt källkoden till Command & Conquer Remastered
Medlem

Ska bli kul o köra igen!

Medlem

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

Medlem

Det här var riktigt trevligt att läsa, går aldrig att få för mycket C&C!
Med tanke på hur modstödet såg ut i C&C och RA med sina .ini-filer (det gick förvisso att göra rätt absurda grejer med dem i originalspelen - infanteri som skjuter mammoth tank-missiler eller så) kan det bli kul att se om det går att göra lite mer nu.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Gesturr:

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

Bara DLL:erna som blir open source. Dock så skulle jag säga att DLL:erna är majoriteten av spelet


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Ska bli riktigt kula att spela C&C igen med lite bättre grafik.
Hoppas på många roliga moddar också givetvis.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Betalar man av ren good will då eller? Borde bli lätt att pirata

Du har ju inte grafiska assets osv tillgängliga på Github. Det är nog lättare att bara pirata spelet direkt från steam-releasen. Steams DRM är bevisligen lätt att kringgå om man så önskar.

Medlem

Så jävla grymt detta, flera borde göra. Ser mycket fram emot detta spel, mycket mera än något annat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Coolt! Säkert någon som orkar göra om alla assets till spelet så vi lär väl se någon fin uppdatering till det framöver.


signatur

IDKFA

Medlem

Så det kan innebära nya units, community tweaks och lite annat gött?
Hade gärna sett det i RA2: Yuris Revenge, då Ryssland blev fruktansvärt tråkiga efter expansionen 😔

Gärna lite moderna optimeringar och kanske möjlighet att bygga flera byggnader samtidigt till exempel.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Coolt! Säkert någon som orkar göra om alla assets till spelet så vi lär väl se någon fin uppdatering till det framöver.

Behöver inte gör om assets för att uppdatera spelet. Går bra att använda det som redan finns med originalet och byta ut DLL:en som skapas när man bygger den koden de har släppt. Det kan säkert vara någon som bygger vidare på detta. Koden verkar vara väldigt väldokumenterad.

Geeks Gaming
Medlem

Jag är förvånad över att inte fler bolag möjliggör mods.
Jag menar kika bara på spel som Witcher 3 och Skyrim.
Törs nog sticka ut hakan och chansa på att mods bidrar till dessa spels långa livscykel, och därmed höga försäljning.
Ja, givetvis finns det säkert tekniska svårigheter. Och PR problem (hot coffe någon?). Men att 5 år senare kunna tanka ner mer högupplösta texturer, och kanske ändra lite på vissa detaljer.... eller tanka ner en helt ny kampanj? Inte helt fel

Medlem

@Evilof: Jag behöver inte ens chansa att moddar bidrar med livslängd jag menar än idag har Skyrim/fallout 4 en Current Players base på nästan 17k på skyrim och nästan 15k på Fallout 4. Själv har jag nog 1000 timmar på skyrim och snart lika mö på Fallout 4 då det healtiden kommer gigantiska modar som lägger till så satans mycket. Bara kolla på Faalskar eller Beyond Skyrim: Bruma eller till och med Enderal forgotten stories som är stort sätt ett helt nytt spel.

Fallout 4 har sina stora moddar som är på gång eller ute nu som Project Valkyrie, Horizon, Fallout Miami och Fallout Cascadia. Sedan har vi en grupp som håller på försöker återskapa hela Fallout 3 i Fallout 4s motor.

Säg vad man vill om Bethesda och fallout 76 men creation kit är nog en av dom bästa sakerna som hänt deras spel.

Men kollar man massa andra spel som har stor modding scene så är nog lungt att säga moddar gör spelen lever sjukt mycket längre.

1
Skriv svar