Nadeo: Trackmanias prenumeration är ingen prenumeration

Robot
Nadeo: Trackmanias prenumeration är ingen prenumeration

Ger sen den exakta defintionen av prenumeration.

#trackmania


Gnällkuk

Ibland undrar man om de själva är svagbegåvade eller tror deras community är det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

KoP
Medlem

Sååå... när tiden löper ut så måste man betala igen för att fortsätta ta del utav spelet? Låter ju precis som en prenumeration. 🤔

NuZ
Testpilot

Alltså....Va?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vad är det då, Pay2Play? Kalla det vad man vill men en prenumeration är det.

Medlem

Varför inte bara ta 300-500kr för det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Varför inte bara ta 300-500kr för det.

För att de tror att dem kommer tjäna mer pengar på det med prenumerationsmodellen.

Medlem

Det står ju även
"You are not forced to pay anything if you can live with the features of the free version."
Men jag har inte tid att undersöka saken vidare.

Medlem

Hahaha, vilken jävla dåre med den förklaringen. Jag bara garvar. Dagens skämt. Hon gav en exakt definition av en prenumeration. Vilket skämt...

Tur att spelet kan gå o hoppa i sjön då jag inte är ett dugg intresserad av det. Trist för er som är det dock och stör sig på "prenumerationen".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Milt begåvad människa. Låter lika begåvat som The Culling modellen.


signatur

I drank what?

Medlem

Fick mig ett gott skratt samtidigt som jag skakade lite på huvudet, tack för nyheten

Redaktör
Skrivet av breathe:

Poängen är väl följande:

"you have to buy the game again for the time that you want to access it again"

En prenumerationstjänst likt Netflix och Spotify dras automatiskt varje månad. Här verkar det som att man manuellt måste köpa en period åt gången. NordVPN är väl ett klockrent exempel. Där betalar du för att få nyttja tjänsten i x månader och sedan upphör tjänsten. Du måste sedan betala på nytt för att få en ny period. Tror få personer hävdar att de är en prenumerationstjänst.

"Prenumeration utan automatisk förnyelse" kanske? Känns fortfarande som att 'prenumeration' är det begrepp som tydligast beskriver tjänsten. Finns nåt annat?


signatur
Redaktör
Skrivet av xverminator:

Jag försökte nyss ladda ner det gratis från epic. Det står att det ska släppas 1:a Juni, men det blir inte tillgängligt förrän 7:e Juni!

Det släpps 1 juli, inte juni.


signatur
Medlem

Prenumeration är när du betalar återkommande avgifter för att nyttja en viss tjänst, vare sig du betalar varje månad eller en gång om året. Elräkningen från Eon är också en sorts prenumeration om man ska hårdra det, bara att man aldrig pratar om det i dem termerna.

Gnällkuk
Skrivet av justhitx:

Prenumeration är när du betalar återkommande avgifter för att nyttja en viss tjänst, vare sig du betalar varje månad eller en gång om året. Elräkningen från Eon är också en sorts prenumeration om man ska hårdra det, bara att man aldrig pratar om det i dem termerna.

Nja, när det gäller elräkning så betalar du ju för nyttjande via ett abbonemangsavtal. Du har ju inte tecknat en prenumeration med Eon. Sällan man har en elräkning som är samma varje månad, eller ens två månader om året.

Skrivet av breathe:

Benämner man en årsbiljett i Allsvenskan eller åkband på Liseberg som "prenumeration utan automatisk förnyelse"? Eller det faktum att bussbiljetten varar en heldag. Är det en prenumeration? Säger inte att det är rätt eller fel men jag har förståelse om DIF skulle hävda att deras årsbiljett inte var en prenumeration.

Har du en prenumeration har du ju oftast fri tillgång till en tjänst, dygnet runt. Bussbiljett är knuten till linjer och tidtabeller, ett årskort hos DIF ger dig rätten till alla hemmamatcher (exklusive cupmatcher), men du kan ju inte bestämma själv när du vill att de ska spela så tycker heller den jämförelsen är rättvis.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av breathe:

Benämner man en årsbiljett i Allsvenskan eller åkband på Liseberg som "prenumeration utan automatisk förnyelse"? Eller det faktum att bussbiljetten varar en heldag. Är det en prenumeration? Säger inte att det är rätt eller fel men jag har förståelse om DIF skulle hävda att deras årsbiljett inte var en prenumeration.

Bra poäng. Hyrköp?

SAOL beskriver ungefär 'prenumeration' som att betala för något i förhand, ibland under viss tid. De säger inget om auto-förnyelse. Går vi på det så är detta prenumeration. Om jag t.ex. tar ett årsabonnemang på en tidning och betalar allt på en gång så kallar vi det ju prenumeration, men om jag köper årskort för fotboll så känns det inte som en prenumeration - trots att det är exakt samma sak. Så det hänger på vilken tjänst det gäller.

I fallet Trackmania skulle vi utan omsvep kalla det prenumeration om betalningen förnyades automatiskt.


signatur
Medlem

Skarp människa
Behåll era pengar people


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Detta kallas "tidsbunden prenumeration" av åtminstone dintidning.se och flera finlandssvenska tidningar. En sådan prenumeration avslutas automatiskt efter den överenskomna tiden. Det andra alternativet som de erbjuder är "tillsvidareprenumeration" som forsätter tills man avslutar den.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar