Horizon Zero Dawn-utvecklare flaxiga om Playstation 5-eventet

Robot
Horizon Zero Dawn-utvecklare flaxiga om Playstation 5-eventet

Pushar för PS5-showen men ångrar sig strax efter.

#guerrilla-games, #horizon-zero-dawn-2


Medlem

Förstår faktiskt inte helt vad protesterna i USA har att göra med spelindustrin, och Sony är ju faktiskt ett Japansk företag på toppen av det. Någon som kan upplysa mig?

Geeks Gaming
Skrivet av necrolock:

Förstår faktiskt inte helt vad protesterna i USA har att göra med spelindustrin, och Sony är ju faktiskt ett Japansk företag på toppen av det. Någon som kan upplysa mig?

Jag tror det handlar om dels respekt för en nation, som är stor del av deras marknad, och dess svårigheter just nu.

Sen är det såklart PR att inte ”börja skratta på begravningen” och göra fel intryck i fel sammanhang och på så sätt ”skada” varumärket.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror det handlar om dels respekt för en nation, som är stor del av deras marknad, och dess svårigheter just nu.

Sen är det såklart PR att inte ”börja skratta på begravningen” och göra fel intryck i fel sammanhang och på så sätt ”skada” varumärket.

Sen vill de säkerligen att medierna ska ha plats att skriva om PS5 också. Som det ser ut just nu hade PS5-avtäckningen drunknat i nyhetsrapporteringen och inte fått den publicitet Sony hade velat få. Då är det bättre att vänta ut läget.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Geeks Gaming
Skrivet av lampis:

Sen vill de säkerligen att medierna ska ha plats att skriva om PS5 också. Som det ser ut just nu hade PS5-avtäckningen drunknat i nyhetsrapporteringen och inte fått den publicitet Sony hade velat få. Då är det bättre att vänta ut läget.

Absolut är det så

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror det handlar om dels respekt för en nation, som är stor del av deras marknad, och dess svårigheter just nu.

Sen är det såklart PR att inte ”börja skratta på begravningen” och göra fel intryck i fel sammanhang och på så sätt ”skada” varumärket.

Det pågår ju diverse protester, till och med inbördeskrig varje dag. Ska man stänga ner alla events tills det råder världsfred? Men det kanske är som du säger, USA är störst, bäst och viktigast. Stor marknad.

Medlem
Skrivet av lampis:

Sen vill de säkerligen att medierna ska ha plats att skriva om PS5 också. Som det ser ut just nu hade PS5-avtäckningen drunknat i nyhetsrapporteringen och inte fått den publicitet Sony hade velat få. Då är det bättre att vänta ut läget.

Där har du en poäng.

Medlem

Guerrilla games är nederländskt vilket gör att de precis som vi har svårt att sätta oss in i det som sker i USA. Därför tror jag det handlar om solidaritet och att Sony inte vill visa sig okänsliga kring det som händer i USA. Tror helt enkelt att pga allt som hänt med karantänen, arbetslöshet och George Floyd bara fick allt explodera.

Personligen tycker jag att det är tråkigt att det ställs in men att det är rätt beslut.

Om man vill veta lite hur detta kan påverka Sverige och varför det är viktigt även för oss kan man kolla på detta klipp från advokatsnack med David Massi.
https://www.youtube.com/watch?v=wbCKJED0FjM

Medlem
Skrivet av necrolock:

Förstår faktiskt inte helt vad protesterna i USA har att göra med spelindustrin, och Sony är ju faktiskt ett Japansk företag på toppen av det. Någon som kan upplysa mig?

Ja dom flesta spelen är på engelska så då berör ju USA dem med.

Medlem

Jag tror inte Horizon: Zero Dawn 2 blir ett releasespel men hoppas av hela sin själ kan man ju göra. Originalet är en fantastisk upplevelse. Bästa spelet 2017 enligt mig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Remasters på killzone serien?

Skrivet av BooliBoo:

Remasters på killzone serien?

Yes please.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar