Sony flyttar fram veckans Playstation 5-avtäckning

Robot
Sony flyttar fram veckans Playstation 5-avtäckning

Det är inte läge för att fira just nu, menar Sony.

#playstation-5


Medlem

Förståeligt.

Dex
Medlem

Jätte tråkigt, men kan ju förstå det. Förhoppningsvis kommer det i veckan efteråt istället så vi inte får vänta för länge.

Skägg.
10 Chambers

Nu håller vi kommentarerna relevanta och konkreta, har ingen lust att sitta och moderera inlägg resten av kvällen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu håller vi kommentarerna relevanta och konkreta, har ingen lust att sitta och moderera inlägg resten av kvällen.

Tyckte nog jag var ganska konkret och relevant hörru gode herrn.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N_micke:

Tyckte nog jag var ganska konkret och relevant hörru gode herrn.

Vi är oense, det är ok.


signatur
Medlem

Tråkigt, världen skulle behöva lite bra nyheter just nu...

Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu håller vi kommentarerna relevanta och konkreta, har ingen lust att sitta och moderera inlägg resten av kvällen.

Tyckte inte att jag var ute och cyklade där? Skrev bara vad jag trodde anledningen till beslutet var. Men men.

Backloggens befriare
Skrivet av Jozo:

Tråkigt, världen skulle behöva lite bra nyheter just nu...

Exakt min tanke.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det får gå bra för den här gången (även fast jag egentligen tycker att jag hade rätt). Men nästa gång vill jag bestämma.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Världen gör verkligen sitt bästa för att sätta käppar i hjulen för allt som är roligt under detta år.

Det är såklart förståeligt då USA är deras största enskilda marknad men det känns lite surt när det bara var några dagar kvar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N_micke:

@Carl Johansson-Sundelius: Det får gå bra för den här gången (även fast jag egentligen tycker att jag hade rätt). Men nästa gång vill jag bestämma.

Vi borde införa "Moderator för en dag".


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi borde införa "Moderator för en dag".

Ingen dum tanke, tror inte jag skulle bli värst

Nåja, jag får väl hålla mig till att:Det var ju jävligt surt att det inte blev nåt avtäckande. Nej, jag tycker inte det som händer i USA är relevant för detta. Det är skit det som händer (och framförallt har hänt) såklart men ser inte sambandet riktigt. Mer än pengar då och publicitet. Vilket är nog så mäktigt. Tycker detta spelar i helt olika ligor. Bättre?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Oj, det var jag inte beredd på. Vad synd. Känner inte till så mycket om USA grejen bara att det är massa protester efter PoPo incident. Får kika in på nyhetssidor o plugga på lite. Hoppas de tar sig ur problemen "over sea's" snart och att SONY snart kan visa upp denna extremt efterlängtade spelkonsol. Denna nya generation är efterlängtad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hujedamig, det är väl roliga nyheter man vill ha om något när något tråkigt hänt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av N_micke:

Ingen dum tanke, tror inte jag skulle bli värst

Nåja, jag får väl hålla mig till att:Det var ju jävligt surt att det inte blev nåt avtäckande. Nej, jag tycker inte det som händer i USA är relevant för detta. Det är skit det som händer (och framförallt har hänt) såklart men ser inte sambandet riktigt. Mer än pengar då och publicitet. Vilket är nog så mäktigt. Tycker detta spelar i helt olika ligor. Bättre?

Jag vill ogärna uppmuntra fler teorier och inlägg kring varför detta görs, när det uttryckligen står i meddelandet från Playstation. Jag har redan tagit bort sådana inlägg (så detta blir ett svar till dig också @Mutumba). Det är en slippery slope som inte kommer leda till en bra diskussion. Det tror jag ni kan förstå om man ser det från vårt perspektiv.

Så vi håller där helt enkelt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill ogärna uppmuntra fler teorier och inlägg kring varför detta görs, när det uttryckligen står i meddelandet från Playstation. Jag har redan tagit bort sådana inlägg (så detta blir ett svar till dig också @Mutumba). Det är en slippery slope som inte kommer leda till en bra diskussion. Det tror jag ni kan förstå om man ser det från vårt perspektiv.

Så vi håller där helt enkelt.

Om alla Fragzone-Fredag fortsätter komma på måndagar(podden alltså); Deal!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

FM-guru
F.d. Sisyr

Jäkligt synd, men inte helt oväntat. Får hoppas att det inte blir Domino av det hela nu med tanke på hur många andra "onlinemässor" som ska hållas under den närmaste tiden.

Skrivet av N_micke:

Ingen dum tanke, tror inte jag skulle bli värst

Nåja, jag får väl hålla mig till att:Det var ju jävligt surt att det inte blev nåt avtäckande. Nej, jag tycker inte det som händer i USA är relevant för detta. Det är skit det som händer (och framförallt har hänt) såklart men ser inte sambandet riktigt. Mer än pengar då och publicitet. Vilket är nog så mäktigt. Tycker detta spelar i helt olika ligor. Bättre?

Har inga siffror, men har svårt att tänka mig annat än att USA är den största marknaden för Sony. Det är en för viktig marknad, helt enkelt, och Sony anpassar sig därefter.

Medlem

Jag röstar för att jag får bli moderator för en dag! Det tycker jag vore trevligt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jäkligt synd, men inte helt oväntat. Får hoppas att det inte blir Domino av det hela nu med tanke på hur många andra "onlinemässor" som ska hållas under den närmaste tiden.

Har inga siffror, men har svårt att tänka mig annat än att USA är den största marknaden för Sony. Det är en för viktig marknad, helt enkelt, och Sony anpassar sig därefter.

Europa är största marknaden, är ca 10 procent större än USA.

Medlem

Trist. Såg fram emot detta. Nåja, The Last of Us kommer ju snart.

Medlem

Idag tog ja bort all social media. FREEDOM!!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:

Europa är största marknaden, är ca 10 procent större än USA.

Europa består väl snarare av en rad olika marknader? Aja, det var i alla fall snarare länder jag avsåg med begreppet.

Dex
Medlem

Förhoppningsvis kommer dom ha det i nästa vecka istället och det är ju inte hela världen!

Tror inte Sony kommer dra ut rent för mycket på detta och se Microsoft rent för stort försprång

Medlem

MEN vadfaaaaaaaan... jävla party poopers!!

Hur fan kan det skada att presentera lite goda nyheter i all skit?!?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Det kan vänta, det är okej. Visst hade det varit trevligt med lite fler glädjeämnen på nyheterna, men det är bättre att viktiga samhällsproblem får ta plats.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör

Ska man se positivt på framflyttningen så är det ju bara själva presentationen som flyttas fram, konsolen och spelen lär inte påverkas.


signatur
Medlem

Förhoppningsvis flyttas det bara fram en vecka tills det har lugnat sig.

Medlem

Som att gå och vänta på julafton som barn och sen fyra dagar innan få reda på att julafton är framflyttad på obestämd tid! Buuuu!!

Medlem

Det var det jävl...
Gamers! Nu gör vi upplopp! Tillsammans är vi starka!
Vi börjar med FZ-redaktionen och snor allt nybakat bröd (ser ju så himla gott ut)...

Skriv svar