HP Reverb G2 - förbättrad VR för samma pris

Robot
HP Reverb G2 - förbättrad VR för samma pris
Medlem

På pappret låter denna lovande. Förutom WMR plattformen.

Medlem
Skrivet av B-itta:

På pappret låter denna lovande. Förutom WMR plattformen.

Vad gillar du inte med plattformen? Är inte så invigd i PCVR så vet inte hur den skiljer sig från de andra. Står ju även att den har stöd för SteamVR.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad gillar du inte med plattformen? Är inte så invigd i PCVR så vet inte hur den skiljer sig från de andra. Står ju även att den har stöd för SteamVR.

Eftersom inga spel (bra spel) är gjorda direkt till WMR så behövs ibland tweakas och personligen har det krånglat en del för mig.

Oculus platformen är min personlig favorit. Smidig och simpel. Och dessutom är flest bästa spelen tillgängliga där.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad gillar du inte med plattformen? Är inte så invigd i PCVR så vet inte hur den skiljer sig från de andra. Står ju även att den har stöd för SteamVR.

WMR har haft dåligt rykte pga "krångel"
när det väl fungerar är det inte svårare än nå annat.
Krånglet är hur man konfigurerar headsetet innan man tar på sig det tex (är det nån som är lika smidig som Oculus?) Kontroller som inte uppfattas som WMR-kontroller ingame (i steam) utan som Vive-kontroller. Nått som fixats på spel som står tydligt stödjer WMR men så var det inte förr.
och bla att tracking krånglat pga kontrollerna använder sig av bluetooth och kräver att det inte är för mörkt i rummet man ska spela i.
Hade även själv problem att tracka om man spelade på en mörk matta.

Dessa problem vad jag vet var på samtliga tidigare WMR-headset, vet inte om det "förbättrats" med detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den enskilt största nackdelen kommer troligen vara kontrollerna. Istället för IR-ljus som på Oculus Touch så använder dom synligt ljus vilket för med sig två nackdelar 1) känsligare för yttre störningar 2) käkar upp batterierna (räkna med ca 8h användning).

Men upplösning och ljud kommer säkert vara kanon. Idealt om man vill köra sittande spel, antingen simulatorer (flyg/bil) eller 3D-versioner av platta spel med typ VorpX (www.vorpx.com).

Är inte helt övertygad om att nackdelarna kommer vara värt det för mer roomscale:iga spel, dock. Plus att jag nog vill ha trådlöst i såna scenarion ändå.

1
Skriv svar