Minnen från spelbutiker

Medlem

Minns att jag var sen bland kompisar att få en konsoll, till slut blev det ett Playstation. Farsan hatade att jag satt inne och spelade därför fick jag inget minneskort för han förstod inte vad det skulle vara bra till. Spelade Tekken länge men tröttnade på att jag inte kunde behålla upplåsta karraktärer då jag inte kunde spara. Brukade till och med lämna konsollen igång men morsan stängde av det hela tiden för "det var farligt att lämna strömmen på". Min räddning kom när min lokala spelbutik GAV BORT ett minneskort om man hyrde några spel. Hyrde Tekken 2 och några till och var lycklig.

Ett annat härligt minne var när jag, långt senare, köade till 00-slaget för att köpa Half-Life 2. Lyckan när man sprang hem i natten och spelade hela natten lång. Wow!

Medlem

Hängde en del på Spel och sånt (har flr mig det hette så i Örebro innan det vart Tradition) Game och Tradition. På den tiden det var spännande att se vilka nya spel som kommit ut. Plus att fönstershoppa när man var pank.

Men det var också via Tradition som jag halkade in i GW träsket. Även om jag inte lirar figurspel idag så minns jag den tiden med värme.

Skribent

@Maggot:
Jag jobbade på Tv-spelskompaniet (deras första butik bakom Sheraton), och senare på Game Zone. Har sjukt många bra minnen från dessa tider.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Starka minnen av olika butiker i Karlstad. Som folk nämnt var Nordic Games en pärla. Mer generellt undrar jag nu om det inte borde finnas utrymme för typ liknande butiker i åtminstone alla medelstora städer. Som att Game och EB Games osv. varit för "stora". Byta, sälja, köpa? Eller så är det kört helt enkelt. Jag köper i princip bara digitalt. Jag skulle lätt vara inne i en sådan butik och bläddra, men jag vet inte riktigt vad jag skulle köpa. Men om butikerna flyttar ut ur dyra köpcentra och de mest centrala adresserna kanske det kan funka. Typ som skivaffärer idag. Någon får driva det utifrån intresse snarare än fet vinst.

Medlem

Starkaste minnet är från gamestop.
Säljaren, en tjej i samma ålder, gav mig kvittot och sa ''Keep it secret, keep it safe''
Jag som älskar sagan om ringen blev kär där haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Någon som handlade på Software Express? Dom hade många annonser i PC Gamer. Minns att jag var och hängde på låset samma dag som Grim Fandango släpptes.

Ja när jag bodde i Hornstull brukade jag åka till butiken i närheten av Mariatorget, Wollmar Yxkullsgatan tror jag den låg på.
Vi köpte även in de spel vi sålde i butiken jag jobbade i från Softwareexpress men då var det direkt från en av ägarna då han tidigare jobbat på samma ställe där jag jobbade innan de startade Softwareexpress.

Köpte mycket spel av dem när jag hade slutat i butiken jag jobbade i, innan dess köpte jag mest av mitt jobb då jag fick till inköpspris

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Har inga goda minnen från någon spelbutik. Minns svett, ockerpriser och överdrivet närgången personal dock, men då har jag bara gått till Game och EB Game/gamestop förvisso.

Mitt värsta minne var inne på Games i Karlstad, det var precis när de hade börjat ta emot retrospel där på slutet. Så jag hittar massa PS1-spel med lite-för-bra-för-att-vara-sant-priser, fodralen var också igentejpade. Så min gissning är att skivorna är sönderrepade.

Så jag frågar om jag kan få se skivan innan jag köper spelet, vilket jag ändå brukar göra. Nu förstår ju jag att man kanske inte vill öppna redan tejpade spel för varje tjomme som önskar att titta och man kanske tänker sig sälja objekt "som det är", men då kan man förmedla det också. Istället sköljdes jag över superkass attityd, vi snackar sämsta bemötande jag fått av en säljsperson någonsin. För någon sånt litet.

Bara jag tänker tillbaka så kokar blodet.

Förövrigt en av mina sämsta dagar någonsin. Hade haft halvtidrapport på examensarbetet som jag valde att avbryta samma dag (jag hade noll att visa upp). En medstudent kommenterade min viktuppgång på ett inte så smidigt sätt. På vägen hem hade jag explosiv rännskita och det första jag gjorde var att förstöra toaupplevesen för samtliga passagere på det tåget. Var till och med tvungen att hoppa av halvvägs för att plockas upp av morsan, så illa var magen.

Vill minnas att de blev mycket sämre när de flyttade in i Mitt i City än de var innan. Varför har jag dock noll koll på.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

En av mina starkaste minnen är från Stor och Liten inne vid Gallerian (Sergelstorg) som hade en liten specialbutik för TV-spel och dataspel. Jag bodde par mil norr om Stockholm, och jag minns speciellt att jag läst om ett rollspel (jag tror att det var i tidningen datormagasin, men jag kan minnas fel). Jag minns att jag tyckte att spelet var "allt" jag drömt. Spelet jag läste om var Ultima III:Exodus. Jag minns att jag kom in i butiken och se asken stå där på hyllan. Satt sedan på bussen hem och läste instruktionsboken (som ändå var rätt gedigen) från pärm till pärm.
Ultima III:Exodus var nog det första spelet jag verkligen fastnade för.

Mindre än ett år senare, släpptes Ultima IV: Quest of the Avatar, och jag minns att jag ringde butiken varje dag i en veckas tid för att höra om dom fått in spelet. När dom väl hade det så skyndade jag mig in till stan, och det spelet är en idag ett av dom (topp 5?) spel jag tillbringade mest tid med. Hade den färgglada tryckta kartan på väggen vid min dator i många år efter att jag spelat igenom spelet flera gånger.
Var trogen Ultima serien i många år efter det, men inget annat Ultima spel har jag så varma minnen ifrån.

Som en liten parantes kan jag nämna att inget spel har jag blivit så besviken på som Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues. Spelet som skulle förkroppsliga allt Richard Garriot (Lord Brittish) önskad från ett spel, men föll plattare än en pannkaka.

edit: Tog bort bilden på Ultima IV boxarten

Shroud of the Avatar är sjukt junk, Jag var helt lyrisk när jag i början hörde om kickstarten, finansierade mm, testade riktigt riktigt tidig release där det enda som gick att göra i princip var trilla igenom marken, men jag fick ju prata live med Richard Garriot i 10 minuter!!!! Sen ville jag inte testa mer för jag ville vänta tills spelet närmade sig release, jävlar vad besviken jag blev. Richard Garriots ursprungliga vission verkar ha blandats med helt ohejdad kreativitet (dvs gjort massa saker som kanske låter bra på pappret men som är helt junk i ett spel och det fanns ingen där som sa nej) samt åsikter från typ 10 backers som inte har en aning om vad ett spel är men som betalat massa creds å vill ha nått att säga till om.... Dessutom blåste de mig på 1000 kr eftersom de aldrig levererade min fysiska utgåva jag betalat för eftersom det tydligen inte gick att beställa den det datumet jag betalade för den men inte fan stod det någon stans, de har inte heller försökt komma undan med att de gjort fel, de säger bara rakt ut att jag betalade för sent och pengarna är slut så de kan inte betala tillbaka och boxarna trycktes bara i x antal exemplar.

Sjukt besviken Ultima Fan som förutom att spelat Ultima sen U5, även spelat UO i 10 år och fortfarnade har kontot öppet som skapades 1998.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Någon som handlade på Software Express? Dom hade många annonser i PC Gamer. Minns att jag var och hängde på låset samma dag som Grim Fandango släpptes.

Absolut, praoade där på högstadiet. Besökte mest deras butik vid Mariatorget.

Medlem

Skämdes ni aldrig över att behöva gå in i leksaksaffärer som tonåringar? (även om de kanske hade billigare priser än elektronikaffärer och renodlade TV-spelsaffärer)

Kontot avslutas
Skrivet av Edd1e:

Nordic Games, jajustifan! Litet krypin där i någon galleria om jag minns rätt? Mysigt ställe på något sätt! Fanns även en butik alldeles bredvid gallerian men har helt glömt bort vad den hette, har du någon koll på vilken jag menar? Tror det var ett par år innan 2000 dock.

Om jag minns rätt så hade de ett lager/butik någonstans där de hade spelen som de sålde via postorder. (För den som inte är så insatt så hade de ofta annonser i Svenska Playstation Magasinet och Super Play)
Sen hade de en fysisk butik på Drottninggatan 18 här i Karlstad. Idag ligger den ena ingången till Mitt i City på denna platsen.

När de började så hade de bara butik här i Karlstad har jag för mig men öppnade så småningom upp fler butiker i landet, tills de väl sålde sina butiker.
Lars Wingefors (grundaren) tog flera år senare tillbaka namnet Nordic Games och började som ett spelföretag som bland annat köpte upp THQ.

Jag fick chansen 2014 att träffa Lars och intervjua honom och den intervjun har jag även lagt upp här på FZ:
https://m.fz.se/forum/trad/437416-intervju-med-lars-wingefors...


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ojoj det är flera. När jag köpte min Xbox tillsammans med Burnout 2 för egna besparingar, på Tradition i Uppsala. Eller när jag och en klasspolare spenderade håltimmar med att gå till samma Tradition och belamra deras PS2a för att sätta tider på Nürburgring i Gran Turismo 4, tills personalen fick komma och vänligt säga åt oss att 'det är faktiskt fler som vill spela' och gav en menande blick åt resten av kunderna i butiken. När jag kunde plocka ut Richard Burns Rally på Webhallens original-lokal i källaren nära Hötorget, är också ett minne för livet.

Eller när jag och min brorsa, tillsammans med mången ivrig Burning Crusade-förbokare, stod utanför Game i Gränby i Uppsala. När klockan slog midnatt och butiken skulle öppna säkerhetsgrinden gick något tyvärr fel och grinden gick bara upp någon decimeter. Resultatet blev att man fick betala direkt till personalen under grinden, varpå de sträckte ut spelen i handen på en.

Justja, jag hade också köpt något riktigt sunkigt Transformers-spel (inte de fenomenala Cybertron-liren) till 360 på någon fabulöst stor rea, för tror det var 40-50 spänn. Jag startade spelet och stängde av det lika raskt. Sen låg spelet och samlade damm i något år eller så. Tills jag valde att, tillsammans med flera andra trötta spel, testa och se vad man kunde få för dem om man sålde in dem till Game. Döm av min förvåning när jag fick en hunka för mitt Transformersäckel!

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Om jag minns rätt så hade de ett lager/butik någonstans där de hade spelen som de sålde via postorder. (För den som inte är så insatt så hade de ofta annonser i Svenska Playstation Magasinet och Super Play)
Sen hade de en fysisk butik på Drottninggatan 18 här i Karlstad. Idag ligger den ena ingången till Mitt i City på denna platsen.

När de började så hade de bara butik här i Karlstad har jag för mig men öppnade så småningom upp fler butiker i landet, tills de väl sålde sina butiker.
Lars Wingefors (grundaren) tog flera år senare tillbaka namnet Nordic Games och började som ett spelföretag som bland annat köpte upp THQ.

Jag fick chansen 2014 att träffa Lars och intervjua honom och den intervjun har jag även lagt upp här på FZ:
https://m.fz.se/forum/trad/437416-intervju-med-lars-wingefors...

Wow, vilken skön historia det där var hah! Lusläser intervjun nu, helt suveränt. Tack så mycket för svar, uppskattas.

Nordic Games var den första spelbutik jag satte min fot i, bodde ett par mil norr om Karlstad och såg en annons i just Super Play. Sjukt att en spelbutik kan ha varit så "spännande" för en unge på elva bast att besöka. Minns det mer än Skansen om jag ska vara ärlig hah.

Tack igen!

Medlem
Skrivet av Komured:

Shroud of the Avatar är sjukt junk, Jag var helt lyrisk när jag i början hörde om kickstarten, finansierade mm, testade riktigt riktigt tidig release där det enda som gick att göra i princip var trilla igenom marken, men jag fick ju prata live med Richard Garriot i 10 minuter!!!! Sen ville jag inte testa mer för jag ville vänta tills spelet närmade sig release, jävlar vad besviken jag blev. Richard Garriots ursprungliga vission verkar ha blandats med helt ohejdad kreativitet (dvs gjort massa saker som kanske låter bra på pappret men som är helt junk i ett spel och det fanns ingen där som sa nej) samt åsikter från typ 10 backers som inte har en aning om vad ett spel är men som betalat massa creds å vill ha nått att säga till om.... Dessutom blåste de mig på 1000 kr eftersom de aldrig levererade min fysiska utgåva jag betalat för eftersom det tydligen inte gick att beställa den det datumet jag betalade för den men inte fan stod det någon stans, de har inte heller försökt komma undan med att de gjort fel, de säger bara rakt ut att jag betalade för sent och pengarna är slut så de kan inte betala tillbaka och boxarna trycktes bara i x antal exemplar.

Sjukt besviken Ultima Fan som förutom att spelat Ultima sen U5, även spelat UO i 10 år och fortfarnade har kontot öppet som skapades 1998.

Jag förstår dig. Kickstartade och lade in en massa pengar för hus och sådant. Testade några gånger tidigt, men kände att det var helt fel. Skrev lite på forum men gav upp. Kom tillbaka för något år sedan i en förhoppning om att det skulle blivit bättre men kändes fortfarande väldigt dåligt så jag lade det på hyllan för alltid.
Jag minns inte exakt hur mycket pengar jag lagt ner men jag får se det som ett tag för alla fina Ultima år.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Jag förstår dig. Kickstartade och lade in en massa pengar för hus och sådant. Testade några gånger tidigt, men kände att det var helt fel. Skrev lite på forum men gav upp. Kom tillbaka för något år sedan i en förhoppning om att det skulle blivit bättre men kändes fortfarande väldigt dåligt så jag lade det på hyllan för alltid.
Jag minns inte exakt hur mycket pengar jag lagt ner men jag får se det som ett tag för alla fina Ultima år.

Bara en sådan sak som att alla coola hus mm var sålda redan innan release är ju katastrof

Medlem
Skrivet av Komured:

Ja när jag bodde i Hornstull brukade jag åka till butiken i närheten av Mariatorget, Wollmar Yxkullsgatan tror jag den låg på.
Vi köpte även in de spel vi sålde i butiken jag jobbade i från Softwareexpress men då var det direkt från en av ägarna då han tidigare jobbat på samma ställe där jag jobbade innan de startade Softwareexpress.

Köpte mycket spel av dem när jag hade slutat i butiken jag jobbade i, innan dess köpte jag mest av mitt jobb då jag fick till inköpspris

Yes, den låg på Wollmar Yxkullsgatan och var förstavalet när man var ute efter ett RPG från SSI eller en flygsim. Datakompaniet på Sveavägen var välbesökt också på ST/Amigatiden där runt tidigt 90-tal.

Det låg en butik vi tyckte var bra på Mäster Samuelsgatan också men jag kommer inte ihåg vad den hette hur mycket jag än anstränger mig.

Amigan köpte jag på Beckmans vid Gullmarsplan om jag minns rätt. Det var dock ingen butik jag åkte in till för att köpa spelen sedan. Tradition var bra på rollspel när det begav sig men jag har inget minne av att de sålde datorspel dock.

Jäklar vad nostalgisk jag blev nu när jag tänkte på det.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

@Maggot:
Jag jobbade på Tv-spelskompaniet (deras första butik bakom Sheraton), och senare på Game Zone. Har sjukt många bra minnen från dessa tider.

Berätta mer anekdoter! Gamezone var en fantastisk butik! Såg Sega 32x och PS1 där för första gången. 32x var ju kortlivad och var borta från hyllorna snabbt. PS1 måste ha varit sommaren 95 innan jullanseringen i Sverige. Man demade en japansk modell med Ridge Racer och något isometriskt turordningsbaserat RPG. Gamezone blev en GAME mot slutet av 90-talet (tror jag?) Sen försvann även den också. Kompassen var betydligt mer levande förr än nu.

Ragnarök hade Doom-Lan i en hörna vill jag minnas. Kanske blandar ihop den med någon annan. Butiken jag tänker på låg en våning upp i varje fall och hade stora fönster ut mot gatan. Den här butiken försvann dock ganska tidigt. Säkert omkring 94.

Medlem

Kom ihåg när jag gick in i spelbutiken Tradition som låg inuti Sturegallerian i Stockholm.

Det var innan internet och jag hade inte så bra koll på nya releaser.
Där på hyllan stod det... spelet som jag inte ens kunde drömma om:


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem
Skrivet av Maggot:

Tv-spelsbörsen, Tv-spelskompaniet, Tradition och Game Zone i Göteborg. Jösses det var tider det!

Var själv en frekvent besökare av dessa butiker. TV-spelsbörsen eller TV-spelskompaniet, minns inte vilken, besökte jag en dag för en herrans massa år sedan och lirade vid den tiden en hel del Doomtrooper (spelkort). Jag hade dock tröttnat och frågade dem i kassan om de hade något alternativ som inte var Magic (på den tiden var Magic vs Doomtrooper lite som Nintendo vs Sega). Snubben i kassan rekommenderade Middle-Earth så jag köpte ett starter pack och öppnade det tillsammans med kassören. Längst bak låg kortet "The One Ring" och killen gick i taket av häpnad efter att äntligen få se detta ovanliga kort. Minns själv hur glad jag blev, lite som att man vunnit på lotto.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Har inga goda minnen från någon spelbutik. Minns svett, ockerpriser och överdrivet närgången personal dock, men då har jag bara gått till Game och EB Game/gamestop förvisso.

Bra sammanfattning.

Det du skriver stämmer i 8 fall av 10. Visst finns det undantag som schysst personal som man kunde besöka på skoltid och bara tjöta spel med en halvtimma. Personal som gärna bytte kasset/skiva i demospelkonsollen, utan något krav på att köpa det. Jag var ju en sånn där TV-spelsaffär-kid i 10-14 årsåldern.

Det var framförallt före år 2010 dock. Därefter dalade upplevelsen och det blev mer och mer intressant att köpa spel för halva priset online.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

En annan mindre trevlig aspekt var hur dålig merch tog över mer och mer av butikerna. Sista GameStop-butiken i Norrköping Centrum var lätt 50% merch och av dessa var lätt 20% pop-figurer. Sen massa t-shirts och typ Harry Potter-lampor.

Tragiska var väl att det var det som drog in pengarna.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skrivet av Gen:

Minns själv hur glad jag blev, lite som att man vunnit på lotto.

Kul upplevelse! Fortsatte du spela/samla Middle-Earth efter det, något som fastna efter en sån start? Nån aning om värdet på kortet?


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Mina tidigaste minnen av en "spelbutik" är nog en lokal kiosk, där vi brukade hyra en SNES i en sån där klassisk väska.
Minns att det var lite av en tradition att åka och bada på fredagar och efteråt (ifall man hade tur) åka till kiosken, köpa baconchips och hyra en SuperNintendo.

Senare hade vi äntligen råd att köpa en SNES och jag kommer ihåg att man satt å bläddrade i Gula Tidningen över hur många spelbutiker det fanns. Önskade alltid att man hade fler spel att spela, då det bara följde med ett fåtal med basenheten.

Senare när N64 var etablerat så var vi och hälsade på bekanta i Köping, där vi gick å hyrde Turok till deras nyligen inköpta N64.
Att bara kunna gå omkring i en liten lokal som hade spel från golv till tak var ju en upplevelse i sig.
Har nog aldrig varit så avundsjuk i hela mitt liv som den gången. Minns fortfarande känslan av hur nytt, fräscht och häftigt det var att se Mario i 3D. Det skulle dock dröja till 2000 innan vi själva fick en N64 maskin.
Den dök upp sent på Julaftonen 2000 och varje dag fram till nyår dök det upp ett nytt spel som satt i konsolen på morgonen som farsan hade smugit å petat i. 😁
Senare, när man hade plöjt sönder allt man hade så suktade man ju efter nåt nytt igen och jag kommer ihåg att så fort man fick lite slantar av mormor så skulle dom ju förståss finansiera nästa spel.
Minns att Lekia i Uppsala ofta hade väldigt överkomliga priser och man stod länge å sneglade över vad man skulle chansa att lägga pengarna på. Oftast prickade man rätt, men ibland kom man hem med riktiga skitspel.
GAME var såklart också en av spelbutikerna man aldrig ville lämna. De hade också rider med billiga spel och blev överlycklig när jag äntligen hittade Turok som jag velat haft enda sedan jag såg det vid 1997-98 snåret.
Även Lekplaneten är en "spelbutik" jag minns. Kommer ihåg att jag bönade och bad att pappa skulle ringa å boka ett ex av GTA3, så fort att jag hade sparat ihop nog med pengar till det, så att det inte skulle försvinna från hyllan när man väl kommit in till stan. 😁

Tror dock att jag köpt spel i fysiska butiker väldigt få gånger efter 2004, då jag beställde hem det väldigt omdiskuterade POSTAL 2.
Allt blev ju så mycket mer lättillgängligt med Internet (för oss som inte bodde nära spelbutiker), bara klicka på beställ och vänta två/tre dagar, sen hade man det hemma.

Medlem

Jag är född 79 och när NES var nytt minns jag att den lokala fotobutiken i Härnösand, Norrfoto, hade en hörn med NES-spel och jag var så outsägligt nyfiken på vad det var. Min kompis Bjarnes (ja ett norskt namn) föräldrar förärade honom med ett NES och jösses vad roligt vi hade med Mario Bros och Ice Climber och Zelda.

Jag minns även när jag var i Sundsvall kring när Gameboy släpptes och flera butiker sålde det och jag fattade knappt vad det var. Något bärbart med nintendo-spel? Lät för otroligt i mina barnöron.

Medlem

Spelgrottan i Kristianstad. En liten, liten mysig spelaffär där jag hängde rätt mycket på 90-talet. Även Nydata (hette det så?) där Martin Lindell arbetade var trevlig.

Medlem

TV-spelshörnan i Visby innerstad, mitten på 90-talet.

Han som drev stället hette Rickard minns jag, det funkade väl mer som en "ungdomsgård" för gamers, bra häng, schysst att han tolererade alla kids som hängde där.

Träffade mina första riktiga vänner i en spelbutik, vi umgås fortfarande idag så ofta vi kan 25år senare.

Vi blev dock riktigt bra vänner några år efter vi träffades i spelbutiken.

Vi har en massa härliga coop / DeathMatch-minnen ihop, spelat QW, Quake 2 CTF, Action Quake 2, Half-Life DM, DoD, Trackmania, Hidden and Dangerous, Total Annihilation, WoW, Magicka, Hell Divers och just nu har vi återvänt till Valheim.

Medlem

Kommer aldrig att glömma Playzone i Kalmar. Jag var där på besök när de precis hade smällt upp de första Xbox 360-konsolerna i butiken. Spelet var King Kong, minns någon det? Minns det som det häftigaste jag varit med om. Den största uppgraderingen inom spel kom just med 360/PS3 om du frågar mig.

Medlem

En lokal butik vid namn Wasadata (Va sa data?) hade två hyllor med Amiga och SEGA-spel. Det blev en del häng där under högstadielunchen någon gång i veckan. Jag antar vi fem där var rätt så välkända ansikten där, speciellt min kusin som i stort sett alltid vann spel därifrån när dom hade tävlingar på marknadsdagar osv. En märkbart stor del av hans Mega Drive-samling var vinster.

Mitt starkaste minne därifrån är nog när jag skulle köpa Elite II: Frontier. Var så galet hypad, första spelet jag var hypad inför, och kom in där så ofta för att fråga om dom hade fått spelet än. När dom väl hade fått in spelet på lager och jag kunde köpa det, så gav ägaren mig 10% rabatt helt enkelt bara för att jag hade frågat efter spelet så mycket. Väldigt schyst.

Gen
Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Kul upplevelse! Fortsatte du spela/samla Middle-Earth efter det, något som fastna efter en sån start? Nån aning om värdet på kortet?

Ja det gjorde jag, dock inte speciellt länge. Fick väl ihop ett par hundra kort kanske? Tyvärr kände jag ingen som lirade Middle-Earth och reglerna var en smula komplicerade. Testade vid några tillfällen att köra med någon random vid ett av de bord som fanns ute i affären men det bidde inte mer än så.

Snubben i kassan snackade om flera hundra, men det var för 25 år sedan Gågglade supersnabbt och första träffen var någon sida som sålde kortet för 24$ (var dock ej i lager).

Frilansare

Vet inte om det har nämnts, men Spelbiten på Söder i Stockholm var ett paradis. Likaså gamla Tradition i Sturegallerian. Herregud vad många timmar man har tlllbringat där.

Skriv svar