Codemasters gör WRC-rallyspel exklusivt i 5 år

Robot
Codemasters gör WRC-rallyspel exklusivt i 5 år
Medlem
Medlem

Skulle väl vilja säga att Dirt Rally ligger närmare till hands än vanliga Dirt...

Typ Dirt Rally 3.0 WRC Edition

Redaktör
Skrivet av trifix:

Skulle väl vilja säga att Dirt Rally ligger närmare till hands än vanliga Dirt...

Typ Dirt Rally 3.0 WRC Edition

Ja, jag tror också det, men ser nu att jag skrev otydligt i nyheten. Har uppdaterat.


signatur
Medlem

Så vad händer med Bigben och WRC(spelet)? Kan flera utvecklare ha WRC licensen samtidigt?

Redaktör
Skrivet av Gahu:

Så vad händer med Bigben och WRC(spelet)? Kan flera utvecklare ha WRC licensen samtidigt?

Detta ska ju vara exklusivt, så nej. Känns som att det blir tufft för Bigben att göra en direkt konkurrent utan licens i ryggen, som om PES skulle tappa alla lag och spelare och Fifa ha allt. Men hoppas de blir kvar, WRC 8 var riktigt bra.


signatur
Medlem

Nice. Ett annat tips/nyhet är att Codemasters köpte upp Slightly Mad Studios (dom som gör Project Cars). Ska bli spännande att se vad det resulterar i

https://www.rockpapershotgun.com/2019/11/30/project-cars-stud...

(Nyheten är från Nov 2019)

Gnällkuk

Undrar hur många som hytte med näven och och tänkte NÄ NU JÄVLAR... tills de insåg att det inte var Epic som "stulit" en utvecklare och dess spel


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Undrar hur många som hytte med näven och och tänkte NÄ NU JÄVLAR... tills de insåg att det inte var Epic som "stulit" en utvecklare och dess spel

Epic har inte exklusivitet på ordet "exklusivitet" lyckligtvis, men det har ju använts med dem rätt många gånger.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Epic har inte exklusivitet på ordet "exklusivitet" lyckligtvis, men det har ju använts med dem rätt många gånger.

En gång i tiden satt fanboys och häcklade Xbox/Playsation-spelare över detta, nu gnälls det mer jämnt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Visst, jag gillar bilspel!
Men, nä, nu räcker det väl ett tag med rallyspel!


signatur

autograph

Medlem

Det var på tiden. Alla WRC-spelen efter WRC Rally Evolved har varit en besvikelse för mig. Även åttan som av någon anledning anses vara bra. Jag tycker att körkänslan i Dirt Rally är mycket bättre än i WRC-spelen och det samma gäller miljöerna. T.ex Finland i Dirt Rally känns som att man kör på smala vägar i en finländsk skog. I WRC 8 kör man på ganska breda vägar i en skog någonstans som inte känns som Finland.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

1
Skriv svar