Aftonbladet förklarar hur osexiga vi är

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

@Pecman: Jag måste säga att det är hyfsat ironiskt att du använder Carl Sagans citat sådär rätt av på ett ämne där det svårligen är tillämpbart. För du vet väl om att FHM:s beslutsunderlag bygger på vetenskaplig metodik?
Så som du argumenterar nu verkar du ju likställa FHM:s myndighetsarbete med Kalle Karlssons eftermiddags-googling på 5G-relaterad Corona.

Kontentan i citatet är väl att även auktoriteter måste visa varför de har ståndpunkten de har och att man inte blint bör lita på att de har rätt bara för att de anses vara en auktoritet.
Bara för att Folkhälsomyndigheten säger att deras beslutsunderlag bygger på vetenskaplig metodik betyder det inte att det stämmer men även om det bygger på vetenskaplig metodik så kanske andra länders helt annorlunda strategier och metoder också gör det, bara att de har dragit helt annorlunda slutsatser. Då är man fortfarande tillbaka i början där man måste argumentera varför man anser att de strategier och metoder man valt är de bästa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av hannes.theorell:

På grund av artikeln i trådstarten, som råkar försvara Anders Tegnell.

Dels är det ju inte en artikel utan en kolumn, dels var det ju inte Tegnell som vare sig kolumnen eller trådstarten handlade om, oavsett att snubben nämns under kolumnen. Aja, jag är inte moderator så whatever, men kan tycka att diskussionen hör hemma någon annanstans - förslagsvis i en egen tråd.

@anon_306295: Du hittar allt öppet underlag på FHM:s hemsida. Bara att läsa igenom om du känner dig intresserad. Men någonstans måste du acceptera att FHM har tillgång till relevant data som du eller någon annan ur allmänheten inte kan googla sig till. Livet är orättvist.

Det finns risker med ditt sätt att tänka. En risk är att du lurar dig till att tro att du kan få en bra utvärdering av strategier och metoder i månad 6 av totalt 36 månader. En annan är att åtgärder skjuts i tid när det ska diskuteras fram och tillbaka. Det är också oklart vilka som ska diskutera? Invånarna i Glommersträsk ska kanske inte få samma inflytande i pandemi-diskussionerna som invånarna i Stockholm, eller kanske så ska de ha det?

Själv föredrar jag ett mer effektivt ledarskap. Utpekad chef tar beslut, verkställer beslut och ansvarar för beslut. Sedan görs en uppföljning och effekthemtagning, som kan ligga till grund för framtida situationer. Men det är ju jag det.

@Sisyr: Ja, trådstarten sköts ju ner redan på första sidan. Att diskutera vad Malin Wollin får och inte får tycka är sexigt känns oerhört ointressant.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers

Då tråden gått ifrån det redan inledningsvis svajiga ämnet låser vi den nu.


signatur
Skriv svar