Steam Cloud Play - Valves molntjänst avtäckt

Robot
Steam Cloud Play - Valves molntjänst avtäckt

Eller snarare ett verktyg för andra molntjänster och Geforce Now är först ut.

#geforce-now, #steam


Medlem

Bra initiativ av Valve, även om de tightar greppet över biblioteket så slipper man iaf bli dubbelt kopplad mot samma tjänst (a la Stadia) så man kan byta streaming leverantör eller köpa en PC.

Plus steam i geforce now känns lite som ett fulhack idag

Medlem

Hade hällre sett att de fixade en egen tjänst, mycket smidigare än att gå genom en 3:e part. Hur GeForce now hanterar spel är under all kritik. Känns fortfarande väldigt beta.

Medlem

@MuminPappan: Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte exakt det som Valve gör nu? Som jag har förstått det ska du kunna välja direkt i Steam att starta ett spel via GFN och det ska då vara transparent för användaren, så inget mer "logga in på Steam och strula med 2FA varje gång".

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Hade hällre sett att de fixade en egen tjänst, mycket smidigare än att gå genom en 3:e part. Hur GeForce now hanterar spel är under all kritik. Känns fortfarande väldigt beta.

Håller med om att GeForce Now inte kan anklagas för att vara strömlinjeformat. Men förhoppningsvis så kommer Steams nya ramverk råda bot på det. Läste även att Epic jobbar på en liknande lösning för sin tjänst.

Medlem
Skrivet av Hulle:

@MuminPappan: Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte exakt det som Valve gör nu? Som jag har förstått det ska du kunna välja direkt i Steam att starta ett spel via GFN och det ska då vara transparent för användaren, så inget mer "logga in på Steam och strula med 2FA varje gång".

Bara det att man inte konkret kan få svar på vilka spel de har stöd för i GeForce now är ju helt löjligt, för det går väl fortfarande inte? Man måste sitta och manuellt söka efter varje spel man vill testa, istället för att tjänsten automatiskt kollar vilka spel man har på olika tjänster och lägger till dom i tjänsten den vägen.

1
Skriv svar