Aftonbladet förklarar hur osexiga vi är

Medlem

Hon är sur för att nån dissade henne och ville spela istället


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan kan man få betalt och prata med röven ge mig jobbet jag kan skriva dynga 24/7.

Medlem

Vem läser Aftonbladet nu för tiden egentligen?😊😊😊

Medlem

inte särskilt många, ynkliga 5 miljoner besökare, med ca 202 miljoner sidvisningar. i snitt per vecka.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag tycker snarare tvärtom. Med tv spel så är iaf inte jag beroende av någon. Kan kräva mycket av den andra partnern utan att igentligen behöva det. Semester och social närhet mm får jag genom tv spel mm. Efter 4 timmars tv spelande så har jag vilat ut ordentligt för nästa dag på jobbet.

Medlem

Jag förstår inte vad hon vill säga? Är det att folk som spelar inte blir lika lätt påverkade av en naken kropp? Hon börjar ju med att säga

Citat:

Jag tänkte också, fördomsfullt, att det är så typiskt USA att en naken kropp skulle vara något att studsa inför.

Vilket låter som att hon tycker att det är något dåligt.

Medlem

Bläddra tillbaka en sida och kolla in svaret hon gav i sin blogg till en insändare. Några citat:

” Min kolumn är mest på skoj, men den kan ju tas på allvar ändå”
” Jag tycker inte att alla spelnördar är hemska. Jag har hela huset fullt av dem”
” Min text är mer eller mindre specifikt riktad till de som har en relation och som istället för att vara med sin partner eller städa hemmet väljer att skärma sig från livet och välja något annat. Men det är ju sant för allt som håller en människa ifrån sina relationer”

Precis som flertalet sagt tidigare var kolumnen mer en persons vardagsobservation av ett fenomen på sociala medier och inget annat.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Naked challenge (på tiktok) heter fenomenet ifråga:


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Kolumnisternas åsikter ska inte blandas ihop med tidningens officiella hållning.

Men ändå står det klart. Traditionella medier (som i detta fall flyttat ut på Internet) är ett ställe där många journalister hela tiden hackar på TV-spelen.

Som video gamer kan du alltid trösta dig med att denna debattartikel läses och glöms snabbt bort av de flesta efter några dagar. Men journalisterna kommer aldrig få några miljontals följeslagare på Youtube, år efter år.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

" Jag blir så arg över att folks åsikter som jag varken kan, borde eller skulle påverka! "

" Mitt sätt att leva är det enda riktiga, alla andra är styrda av PK maffian!11!!! "

Hur skör är man om man tar illa vid sig av vad en människa har för åsikt om en?

Vad är det här? Högstadiet?

Nej. Detta är ett diskussionsforum där man diskuterar saker.
Typ åsikter och liknande. Tror du missat den biten!?

Skrivet av Swedengamer:

Men ändå står det klart. Traditionella medier (som i detta fall flyttat ut på Internet) är ett ställe där många journalister hela tiden hackar på TV-spelen.

Som video gamer kan du alltid trösta dig med att denna debattartikel läses och glöms snabbt bort av de flesta efter några dagar. Men journalisterna kommer aldrig få några miljontals följeslagare på Youtube, år efter år.

Jag kan ärligt säga att jag inte förstår vitsen med dessa "personligheter" som får miljontals följare på Youtube eller annan social media. Ska det på något sätt imponera att dessa damer och herrar kan få så många följare? Eller ligger utmaningen i vem som bäst kan skapa mängder av lättsmält banalt innehåll? Till råga på allt så ska det skrävlas med hur mycket pengar "de är värda", när deras arbetsinsats för värdet inte är mer än att låta andra aktörer tjäna pengar på de lättpåverkade följarna.

Vi vet att samhället är på väg åt fel håll när det på något sätt ses som signifikant med miljontals följeslagare år efter år....


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kan ärligt säga att jag inte förstår vitsen med dessa "personligheter" som får miljontals följare på Youtube eller annan social media. Ska det på något sätt imponera att dessa damer och herrar kan få så många följare? Eller ligger utmaningen i vem som bäst kan skapa mängder av lättsmält banalt innehåll? Till råga på allt så ska det skrävlas med hur mycket pengar "de är värda", när deras arbetsinsats för värdet inte är mer än att låta andra aktörer tjäna pengar på de lättpåverkade följarna.

Vi vet att samhället är på väg åt fel håll när det på något sätt ses som signifikant med miljontals följeslagare år efter år....

Jag följer exempelvis Cinemassacre för innehållets skull, det vill säga när James Rolfe och Mike Matei spelar TV-spel och berättar om sina minnen kring dem. Bryr mig inte om när han är Angry Video Game Nerd och försöker vara rolig.

Jag tittar på Youtubevideofilmer och lyssnar på podradio efter ämnet, inte den som ligger bakom.

Skrivet av Swedengamer:

Jag följer exempelvis Cinemassacre för innehållets skull, det vill säga när James Rolfe och Mike Matei spelar TV-spel och berättar om sina minnen kring dem. Bryr mig inte om när han är Angry Video Game Nerd och försöker vara rolig.

Jag tittar på Youtubevideofilmer och lyssnar på podradio efter ämnet, inte den som ligger bakom.

Då är du ju ingen följeslagare. Du vill bara se och höra på någon som pratar minnen eller historik om ett ämne du gillar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Belphegor:

Ta inte henne på allvar, hon har larvat sig tidigare också. Vilsen liten vänsterfeminist

Nja, hon verkar vara av normal längd.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ditt avslut säger en del om din världsbild och verklighetsuppfattning, rakt av patetisk.

Man behöver inte försvara Tegnells åsikter och riktlinje men en vettig människa försvarar honom för sin roll och jobb som han blivit tilldelad.

Bra sagt.

En person som står upp och agerar efter vad denne tror är rätt, baserat på ett helt liv av kunskap i sakfrågan, trots vetskap om drev/hat/hot, i en av det svåraste tiderna för vårt land och värld i modern tid, är stark och förtjänar respekt.

Sök på Tegnell och Ebola, läs och bli imponerade.

Med det sagt.

Jag har stor respekt för att vi okunniga är rädda och oroliga just nu. Kanske med rätta, kanske felaktigt. Det finns ingen annan än Tiden som kommer att påvisa detta.

Däremot tycker jag att det är direkt oförskämt att, utan kunnande, dumförklara de få som faktiskt försöker.

Jag är precis lika bestört som alla andra över att Sverige presterar så sjukt dåligt just nu, enligt rådande statistik. Fy fan.

Men.

Detta är en flerårig process. Om två-tre år, om det visar sig att Sverige gjorde rätt, kommer kritikerna att svälja sin stolthet och fördöma sitt eget fördömande?

Tvivlar starkt på det.

Och med det sagt.

God natt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Bra sagt.

En person som står upp och agerar efter vad denne tror är rätt, baserat på ett helt liv av kunskap i sakfrågan, trots vetskap om drev/hat/hot, i en av det svåraste tiderna för vårt land och värld i modern tid, är stark och förtjänar respekt.

Sök på Tegnell och Ebola, läs och bli imponerade.

Med det sagt.

Jag har stor respekt för att vi okunniga är rädda och oroliga just nu. Kanske med rätta, kanske felaktigt. Det finns ingen annan än Tiden som kommer att påvisa detta.

Däremot tycker jag att det är direkt oförskämt att, utan kunnande, dumförklara de få som faktiskt försöker.

Jag är precis lika bestört som alla andra över att Sverige presterar så sjukt dåligt just nu, enligt rådande statistik. Fy fan.

Men.

Detta är en flerårig process. Om två-tre år, om det visar sig att Sverige gjorde rätt, kommer kritikerna att svälja sin stolthet och fördöma sitt eget fördömande?

Tvivlar starkt på det.

Och med det sagt.

God natt.

Tycker det är vettigt att kunna ha en öppen debatt där man kan kritisera de som styr och ställer och även diskutera om de gör rätt eller fel. Om några år spelar det inte så stor roll vem som hade rätt, skadan är då redan skedd, det är nu man behöver göra rätt. Tegnell har sagt en hel del ganska korkade och ologiska saker som det inte är konstigt att han får kritik för.
Har inte sett så mycket hat mot honom som person, mer ett märkligt hyllande av honom där folk tatuerar in honom på kroppen och Dr. Alban som sjunger låtar om honom. Konstigt fenomen. Religionstörstande svenskar som letar efter ett nytt substitut till Jesus efter att Greta fallit ur bilden?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tycker det är vettigt att kunna ha en öppen debatt där man kan kritisera de som styr och ställer och även diskutera om de gör rätt eller fel. Om några år spelar det inte så stor roll vem som hade rätt, skadan är då redan skedd, det är nu man behöver göra rätt. Tegnell har sagt en hel del ganska korkade och ologiska saker som det inte är konstigt att han får kritik för.
Har inte sett så mycket hat mot honom som person, mer ett märkligt hyllande av honom där folk tatuerar in honom på kroppen och Dr. Alban som sjunger låtar om honom. Konstigt fenomen. Religionstörstande svenskar som letar efter ett nytt substitut till Jesus efter att Greta fallit ur bilden?

Det är vettigt och bra att ha en öppen debatt.

Det är inte vettigt och bra att fördöma människor nu när det är omöjligt att faktiskt veta resultatet.

Om du inte har sett hatet mot honom så är du dåligt påläst, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tycker det är vettigt att kunna ha en öppen debatt där man kan kritisera de som styr och ställer och även diskutera om de gör rätt eller fel. Om några år spelar det inte så stor roll vem som hade rätt, skadan är då redan skedd, det är nu man behöver göra rätt. Tegnell har sagt en hel del ganska korkade och ologiska saker som det inte är konstigt att han får kritik för.
Har inte sett så mycket hat mot honom som person, mer ett märkligt hyllande av honom där folk tatuerar in honom på kroppen och Dr. Alban som sjunger låtar om honom. Konstigt fenomen. Religionstörstande svenskar som letar efter ett nytt substitut till Jesus efter att Greta fallit ur bilden?

Om några år är det högst relevant att veta vem som hade rätt eller fel, endast då kan vi lära och utvecklas.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tycker det är vettigt att kunna ha en öppen debatt där man kan kritisera de som styr och ställer och även diskutera om de gör rätt eller fel. Om några år spelar det inte så stor roll vem som hade rätt, skadan är då redan skedd, det är nu man behöver göra rätt. Tegnell har sagt en hel del ganska korkade och ologiska saker som det inte är konstigt att han får kritik för.
Har inte sett så mycket hat mot honom som person, mer ett märkligt hyllande av honom där folk tatuerar in honom på kroppen och Dr. Alban som sjunger låtar om honom. Konstigt fenomen. Religionstörstande svenskar som letar efter ett nytt substitut till Jesus efter att Greta fallit ur bilden?

För framtida referens, vilka korkade uttalanden har Tegnell gjort, och varför är de korkade?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bra sagt.

En person som står upp och agerar efter vad denne tror är rätt, baserat på ett helt liv av kunskap i sakfrågan, trots vetskap om drev/hat/hot, i en av det svåraste tiderna för vårt land och värld i modern tid, är stark och förtjänar respekt.

Sök på Tegnell och Ebola, läs och bli imponerade.

Med det sagt.

Jag har stor respekt för att vi okunniga är rädda och oroliga just nu. Kanske med rätta, kanske felaktigt. Det finns ingen annan än Tiden som kommer att påvisa detta.

Däremot tycker jag att det är direkt oförskämt att, utan kunnande, dumförklara de få som faktiskt försöker.

Jag är precis lika bestört som alla andra över att Sverige presterar så sjukt dåligt just nu, enligt rådande statistik. Fy fan.

Men.

Detta är en flerårig process. Om två-tre år, om det visar sig att Sverige gjorde rätt, kommer kritikerna att svälja sin stolthet och fördöma sitt eget fördömande?

Tvivlar starkt på det.

Och med det sagt.

God natt.

Då jag vet hur bekväma folk är, så kommer artikeln här, i syfte att skapa förståelse:

Edit: Med tanke på hur giriga och äckliga våra medier är, så ligger den givetvis bakom betalvägg, trots att det är allmännyttig info. Sorry.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/okanda-tragedi...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Om några år är det högst relevant att veta vem som hade rätt eller fel, endast då kan vi lära och utvecklas.

Visst kan vi använda den erfarenheten inför framtida pandemier men det är ett dåligt argument för att acceptera den nuvarande strategin oavsett vad den är. För att få ett så bra utfall som möjligt av denna pandemi är det nu(och innan nu) diskussionen bör föras då en diskussionen i efterhand inte kommer kunna göra något åt konsekvenserna av strategin man valt och handlingarna man gjort eller inte gjort.
Om man inte har någon input själv är det såklart helt okej, men en grej jag stört mig på är de som inte har någon input själva och som verkar anta att ingen annan har någon värdefull input heller.

Skrivet av Freakon:

För framtida referens, vilka korkade uttalanden har Tegnell gjort, och varför är de korkade?

Nu tröttnade jag för länge sedan på Coronadebatten så har inte följt den på ett tag men några saker jag minns från början av den var:
Tegnell som säger att det inte finns någon risk för inhemsk smitta i Sverige samtidigt som turister från riskområden i Italien landar i Sverige utan någon slags kontroll eller karantän. Det är helt självklart att det då finns risk för smitta i Sverige, en överhängande risk skulle jag säga. Ett idiotiskt uttalande.

En annat uttalande var att Tegnell sa att de inte visste hur smittan hade kunnat ta sig in på äldreboenden när forskare redan då visat att även symptomfria människor smittar och Folkhälsomyndighetens råd varit(och fortfarande är?) att man inte ska gå till jobbet när man uppvisar symptom. Då är det också en självklarhet att smittan kommer komma in på boenden då personalen kommer smitta de som bor där innan de själva ens fått symptom.

Ett annat lite nyare uttalande är att han inte förstår varför flygbolagen har infört krav på munskydd ombord på deras flygplan då "Det finns inga kända fall av covid-19 som uppstått på flyg i Europa." Bara va? Finns det några kända smittofall på nattklubbar? På offentliga toaletter? På massagesalonger? Ingen vet väl var exakt någon blivit smittad. Varför skulle viruset inte kunna smitta på ett flygplan?

Min uppfattning av honom är att han inte är den skarpaste kniven i lådan, men kan ju ha fel. Folk verkar ju gilla honom för att han är stabil, och lugn.....och ganska lång.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Visst kan vi använda den erfarenheten inför framtida pandemier men det är ett dåligt argument för att acceptera den nuvarande strategin oavsett vad den är. För att få ett så bra utfall som möjligt av denna pandemin är det nu(och innan nu) diskussionen bör föras då en diskussionen i efterhand inte kommer kunna göra något åt konsekvenserna av strategin man valt och handlingarna man gjort eller inte gjort.
Om man inte har någon input själv är det såklart helt okej, men en grej jag stört mig på är de som inte har någon input själva och som verkar anta att ingen annan har någon värdefull input heller.

Nu tröttnade jag för längesedan på Coronadebatten så har inte följt den på ett tag men några saker jag minns från början av den var:
Tegnell som säger att det inte finns någon risk för inhemsk smitta i Sverige samtidigt som turister från riskområden i Italien landar i Sverige utan någon slags kontroll eller karantän. Det är helt självklart att det då finns risk för smitta i Sverige, en överhängande risk skulle jag säga. Ett idiotiskt uttalande.

En annat uttalande var att Tegnell sa att de inte visste hur smittan hade kunnat ta sig in på äldreboenden när forskare redan då visat att även symptomfria människor smittar och Folkhälsomyndighetens råd varit(och fortfarande är?) att man inte ska gå till jobbet när man uppvisar symptom. Då är det också en självklarhet att smittan kommer komma in på boenden då personalen kommer smitta de som bor där innan de själva ens fått symptom.

Ett annat lite nyare uttalande är att han inte förstår varför flygbolagen har infört krav på munskydd ombord på deras flygplan då "Det finns inga kända fall av covid-19 som uppstått på flyg i Europa." Bara va? Finns det några kända smittofall på nattklubbar? På offentliga toaletter? På massagesalonger? Varför skulle viruset inte kunna smitta på ett flygplan?

Min uppfattning av honom är att han inte är den skarpaste kniven i lådan, men kan ju ha fel. Folk verkar ju gilla honom för att han är stabil, och lugn.....och ganska lång.

Jag håller inte med.

Att lära sig av erfarenheterna av detta är endast av godo, att begära att folk ska ta rätt beslut i en sådan här situation är barnsligt naivt. Vi pratar om något av det mest avancerande som mänskligheten någonsin har stött på.

Ge mig tre länkar/exempel där Tegnell har uttalat sig dumt, samt tre länkar/exempel som påvisar att du har rätt om att han har fel. Dina korta meningar ger inte mig förtroende för att du vet vad du pratar om.

Detta bör vara enkelt för dig, med din starka ståndpunkt. Jag lär mig gärna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Min uppfattning av honom är att han inte är den skarpaste kniven i lådan, men kan ju ha fel. Folk verkar ju gilla honom för att han är stabil, och lugn.....och ganska lång.

Så, du har alltså inte skaffat dig en riktigt bild av den du sågar så hårt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hon skojar till det bara. Hon svarar ju på sin sida tydligt hur hon egentligen menar.
Att när en mann och en kvinna som bor ihop, då ska mannen hjälpa till i hemmet och inte snöa in sig 8 timmar varje dag med tv spel.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Jag håller inte med.

Att lära sig av erfarenheterna av detta är endast av godo, att begära att folk ska ta rätt beslut i en sådan här situation är barnsligt naivt. Vi pratar om något av det mest avancerande som mänskligheten någonsin har stött på.

Ge mig tre länkar/exempel där Tegnell har uttalat sig dumt, samt tre länkar/exempel som påvisar att du har rätt om att han har fel. Dina korta meningar ger inte mig förtroende för att du vet vad du pratar om.

Detta bör vara enkelt för dig, med din starka ståndpunkt. Jag lär mig gärna.

Jag begär inte att folk ska ta rätt beslut, jag begär en öppen diskussion där man tillsammans försöker komma fram till så bra beslut som bara är möjligt och mindre personkult, tystande av kritiska röster och auktoritetsargument.

Jag har gett dig tre exempel.
De två första hörde jag på Aktuellt eller något liknande nyhetsprogram när jag och min flickvän suttit och facepalmat framför teven när Anders Tegnell snackat så vet inte om det finns i skriven form. Det tredje hittas med en enkel googling för det såg jag på Twitter.

Huruvida Anders Tegnell faktiskt sagt de här grejerna får du nog ta reda på själv, om du har lust. Jag är inte intresserad av att försöka övertyga dig, jag skriver bara vad jag själv tycker och tror och det var som sagt längesen så jag kan ju ha missförstått eller blandat ihop alltihop.
Det finns enligt mig tydliga resonemang i mina exempel, vad jag inger för förtroende i dig bör inte spela någon roll för själva resonemangen. Om du inte köper mina resonemang är det okej.

Problemet enligt mig med hela debatten är att väldigt många som istället för att ta reda på saker själva och tänka själva blint sätter sin tillit till auktoriteter. Det i sig är okej, alla behöver inte sätta sig in i ämnet, men då bör man heller inte komma med argumentationsfel som https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority och säga saker som "tror du att du vet bättre än den här personen som är doktor i epidemiologi eller blabla osv. osv." bara för att ens auktoritet of choice blir ifrågasatt och man själv inte är insatt i ämnet och därför inte klarar av att bygga ett riktigt argument själv.
I en intellektuell diskussion pratar man om ämnet i fråga och det är bäst argument som gäller, inte vem som har bäst kvalifikationer.
Som Carl Sagan-citatet i wikipedialänken: "One of the great commandments of science is, "Mistrust arguments from authority." ... Too many such arguments have proved too painfully wrong. Authorities must prove their contentions like everybody else."

Skrivet av Freakon:

Så, du har alltså inte skaffat dig en riktigt bild av den du sågar så hårt?

Förstår inte vad du menar, jag tror min bild är riktig. Jag säger bara att jag kan ha fel, precis som att du kan ha fel och Anders Tegnell kan ha fel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Extremt oklart varför det diskuteras kring Anders Tegnell här. Är ni medvetna om vilken tråd ni befinner er i?

Medlem

Ahh den gjorde en upprörd

Skrivet av Sisyr:

Extremt oklart varför det diskuteras kring Anders Tegnell här. Är ni medvetna om vilken tråd ni befinner er i?

På grund av artikeln i trådstarten, som råkar försvara Anders Tegnell.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av matt76:

Hon skrev dock ett svar på en insändare (en gamer) i sin blogg där hon förklarade inlägget i sin helhet.
https://malin.mabra.com/okategoriserat/det-som-inte-dodar-sex...

Det var ett synnerligen bra brev hon mottog, och det är fint att hon svarade, kanske inte lika djupsinnigt, men ändå ett svar.

En värld med dialoger, gör världen bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

@anon_306295: Jag måste säga att det är hyfsat ironiskt att du använder Carl Sagans citat sådär rätt av på ett ämne där det svårligen är tillämpbart. För du vet väl om att FHM:s beslutsunderlag bygger på vetenskaplig metodik?
Så som du argumenterar nu verkar du ju likställa FHM:s myndighetsarbete med Kalle Karlssons eftermiddags-googling på 5G-relaterad Corona.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar