Death Stranding gick med tillräcklig vinst för att säkra nästa projekt

Robot
Death Stranding gick med tillräcklig vinst för att säkra nästa projekt

Och då har det ännu inte släppts på PC.

#Death-stranding, #Kojima-productions


Medlem

Det är ett konstigt spel det där Death Stranding. Jag hade väldigt kul med det i början, trots att jag var chockad att det var en walking simulator (hade undanhållit mig alla videos och recensioner), men mot slutet så började det ta stopp och jag tvingade igenom mig de sista timmarna. Slutstriden var dock riktigt bra. Och för att inte tala om hur bra grafiken var. Otrolig!

Ställer mig dock ytterst tveksam till om jag skulle köpa ett Death Stranding 2.

Medlem

Ska bli kul att spela det här på PC för det kommer komma till sin rätta.
Tror jag kommer tycka om det då jag gillar spel där man ska frakta saker från a till b och stöta på problem.
Som i Snowrunner välta med tunga lastbilar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kul att det gått bra! Om Kojimas nästa spel blir ett skräckspel, kommer jag inte spela det. Men det behövs spel som ändrar konventioner. Därför behövs Kojima.

Jag hade kul med Death Stranding. Väldigt häftig upplevelse, men när storyn var över kände jag mig rätt klar med spelet. Men helt klart glad att jag spelade genom det.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent
Skrivet av Grukk:

Kul att det gått bra! Om Kojimas nästa spel blir ett skräckspel, kommer jag inte spela det. Men det behövs spel som ändrar konventioner. Därför behövs Kojima.

Jag hade kul med Death Stranding. Väldigt häftig upplevelse, men när storyn var över kände jag mig rätt klar med spelet. Men helt klart glad att jag spelade genom det.

Det speglar rätt bra vad jag upplevde också. En riktigt häftig och innovativ upplevelse som man kände sig rätt mättad på när den var klar.

Det behövs verkligen nyskapande AAA-titlar, så hoppas att det säljer bra även på PC.

Geeks Gaming

Har undvikit mycket med Death Stranding då det släpps ”snart” ™️ till pc

Jag är inget kojima-fan normalt men gillar när konventionella ramar inom konstarten utmanas.
Av någon anledning tilltalar spelet mig, har absolut ingen aning varför 😱

Medlem

låter ju på er som man måste ta och testa det iaf


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

låter ju på er som man måste ta och testa det iaf

Går att få det till ps4 för 300 nu om du inte ska vänta på pc

Medlem

Verkar vara ett väldigt underligt spel men jag är intresserad att testa det.
Vet inte om det blir direkt vid release eller senare men köp blir det nog iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man borde ju se det som en investering också, ny IP i sig har ju även det ett egenvärde.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Det är ett konstigt spel det där Death Stranding. Jag hade väldigt kul med det i början, trots att jag var chockad att det var en walking simulator (hade undanhållit mig alla videos och recensioner), men mot slutet så började det ta stopp och jag tvingade igenom mig de sista timmarna. Slutstriden var dock riktigt bra. Och för att inte tala om hur bra grafiken var. Otrolig!

Ställer mig dock ytterst tveksam till om jag skulle köpa ett Death Stranding 2.

Ja, Death Stranding var ett väldigt speciellt spel och personligen så behöver jag verkligen inte ha någon uppföljare. Kojima Productions är för duktiga för att slösa ner flera års tid i en uppföljare. Vill ha något nytt IP från studion.

Det tog lång tid att komma in i men efter många timmar så var jag fast i att planera min nästa PostNord leverans med ny cool teknik och hjälpmedel som gjorde leveranserna mer effektivare. Skulle ge spelet en 4av5 i betyg. Men som sagt känner jag mig nöjd med ett spel. Hoppas att de ger sig in i skräckbranschen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag var sugen på att testa det när det annonserades till PC, men vette fasen. Gameplay-mässigt är ju inget mästerverk direkt och av det jag läst och sett om storyn verkar det ganska, meh.

Får se hur jag gör.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag var sugen på att testa det när det annonserades till PC, men vette fasen. Gameplay-mässigt är ju inget mästerverk direkt och av det jag läst och sett om storyn verkar det ganska, meh.

Får se hur jag gör.

Om du förväntade dig åkturer med jetpack och rocket launcher i bägge armarna så är du fel ute. Annars får du gärna utveckla...


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Om du förväntade dig åkturer med jetpack och rocket launcher i bägge armarna så är du fel ute. Annars får du gärna utveckla...

Hehe, förstår inte riktigt varför du trodde jag förväntade mig det? Utveckla gärna

Jag förväntande mig lite mer underhållande gameplay och spelmekaniker från Hideo Kojima när man väl fick se spelet, mannen bakom ett av världens bästa spel Metal Gear Solid, det är allt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe, förstår inte riktigt varför du trodde jag förväntade mig det? Utveckla gärna

Jag förväntande mig lite mer underhållande gameplay och spelmekaniker från Hideo Kojima när man väl fick se spelet, mannen bakom ett av världens bästa spel Metal Gear Solid, det är allt.

För att du skrev "gameplayet var inget mästerverk direkt". Det indikerade på att du förväntade dig något liknande. Det var ju en walking simulator, där man levererade paket, men det kanske du inte visste innan?

Det är egentligen ingen idé att diskutera detta utan att du ens har testat spelet. Tro mig. Jag kan varmt rekommendera spelet, speciellt då du verkar gilla Hideo Kojima som jag gör. Finns för knappt 300 kr nu på några sidor.

Ett mästerverk!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

För att du skrev "gameplayet var inget mästerverk direkt". Det indikerade på att du förväntade dig något liknande. Det var ju en walking simulator, där man levererade paket, men det kanske du inte visste innan?

Det är egentligen ingen idé att diskutera detta utan att du ens har testat spelet. Tro mig. Jag kan varmt rekommendera spelet, speciellt då du verkar gilla Hideo Kojima som jag gör. Finns för knappt 300 kr nu på några sidor.

Ett mästerverk!

Nja alltså, när spelet visades första gången visste man inte så mycket, därav förväntade jag mig "mer"(eller något annat) utav spelets gameplay när man väl fick reda på vad spelet gick ut på,

Och förstår inte logiken riktigt, bara för jag förväntande mig något annat innan man visste vad det var för spel, betydde det inte att det var "rocket launchers och jetpacks" jag ville ha. Så, förstår fortfarande inte hur du kom fram till det.

Och gameplayet i spelet är inget mästerverk direkt som jag skrev, av allt att döma från dom streams jag spanat in, recensioner jag läst och diverse videos jag sett. Men om jag nu spelar det så kanske helheten blir bra, trots sisådär gameplay. Får se om jag lirar PC-versionen när det släpps och ger det en chans, men utan underhållande gameplay, så tar det emot. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Först ut...
Alla som älskade spelet, kudos. Som med allt här i världen, så kan något som en person gillar, vara något någon annan tycker tvärtom om.

Men...
Detta spel yttras jämt vara ett spel som bräcker konventioner, och visst stämmer det. Men ärligt talat känns det allt för många gånger att idén om "spelet som spräcker konventioner" övergår vad spelen faktiskt levererar. Som koncept och idé så har Death Stranding något, och alla de timmar jag lade på det vittnade om en för mig klassiskt Kojima drypande story, med en storslagen idé.

Men trots det, så fallerade dess konventionsspräckande gameplay över sig själv, när tristessen och det monotona i både det evigt långa berättandet (som var styltigt och prentatiöst milt sagt) tillsammans med lastmekaniken på ryggen och det eviga av- och pålastandet.

För mig personligen så var detta givetvis unikt inledningsvis... men i slutänden ville man bara spela något som var roligt, givande och gav mersmak. Och med den gameplayloopen så föll det mig personligen inte i smaken, och då många märkligt nog ropar ut "mästerverk" numera för varannat spel som kommer så kan jag mest instämma i mittenkören.

Det är knappast perfekt... det är knappast uselt... Det bara är....

Än en gång... hade Ni roligt med spelet, för all del. Men att säga att det är ett mästerverk... ja det är nog en extremt subjektiv sak i detta sammanhang, och hörs runtom bland kritiker såväl som spelare... just sayin


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nja alltså, när spelet visades första gången visste man inte så mycket, därav förväntade jag mig "mer"(eller något annat) utav spelets gameplay när man väl fick reda på vad spelet gick ut på,

Och förstår inte logiken riktigt, bara för jag förväntande mig något annat innan man visste vad det var för spel, betydde det inte att det var "rocket launchers och jetpacks" jag ville ha. Så, förstår fortfarande inte hur du kom fram till det.

Och gameplayet i spelet är inget mästerverk direkt som jag skrev, av allt att döma från dom streams jag spanat in, recensioner jag läst och diverse videos jag sett. Men om jag nu spelar det så kanske helheten blir bra, trots sisådär gameplay. Får se om jag lirar PC-versionen när det släpps och ger det en chans, men utan underhållande gameplay, så tar det emot. ^^

Det är klart att jag överdrev med jetpack och rocket launchers.

Men så pass? Då låter det inte som att spelet är något för dig, dessvärre. Jag skulle avråda folk från att kolla streams, men skadan är skedd för dig. Fattar att det skrämmer bort folk då. Det är något man måste uppleva själv. Skriver mer vad jag menar nedan...

Skrivet av drsnap:

Än en gång... hade Ni roligt med spelet, för all del. Men att säga att det är ett mästerverk... ja det är nog en extremt subjektiv sak i detta sammanhang, och hörs runtom bland kritiker såväl som spelare... just sayin

Hör och häpna: jag hade inte "roligt" med Death Stranding, ändå kallar jag det för mästerverk. Weird va? Det som är grejen med spelet! Det är inte för alla och det har jag fullt förstående för. Förstår om man inte pallar att vandra från berg till berg och göra samma sak hundra gånger om, men jag tycker mycket om det. Avkopplande.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Det är klart att jag överdrev med jetpack och rocket launchers.

Men så pass? Då låter det inte som att spelet är något för dig, dessvärre. Jag skulle avråda folk från att kolla streams,

Nja, skulle jag nog inte vilja påstå, kanske stämmer, men jag kan uppskatta pretentiösa spel och filmer om det har en värdefull mening eller ger en stark upplevelse. Men att döma som jag skrivit tidigare så verkar inte ens storyn leverera på den punkten. Nu vet jag bara en bråkdel av storyn och jag dömer det av det lilla jag vet.

Så jag kanske ger det en chans enbart av ren nyfikenhet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Post Nord approves of this.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar