Webbutiker att beställa spel från? Tips.

Medlem
Webbutiker att beställa spel från? Tips.

Jag ska köpa The Last of Us 2 som släpps den 19 juni men det är ju midsommarafton och butiker är ju då stängda. Brukar handla på Media Markt i vanliga fall. Funderar istället på att beställa från någon webbsida. För att få det på releasedagen den 19e juni viken sida ska jag beställa från? Eller går det ens att få det hemskickat till denna röda dag?

:::::EDiT:::::
Har kollat med Media Markt och de kommer att hålla öppet men stänger lite tidigare den 19 juni på midsommarafton. Bokade spelet genom deras telefonsupport, så drar dit nästa Fredag och shoppar detta efterlängtade skräck-äventyr.
:::::EDiT 2:::::
Spelet är köpt nu och jävlar vad bra det är. Har inte kommit så långt ännu men märker att det är mästar-kvalite stämplat på produkten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Blir nog att köpa fysiskt ex, dels är det billigare med typ 150 kr sen så är det ett bra spel så bil jag ha det i hyllan och om det är dåligt så kan jag sälja de. Har inte fått det spoilat men hört vad folk tycker så vi får se.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Köp det från denna sida: https://www.spelochsant.se. Dom skickar samma dag skitsnabbt om du beställer innan kl 4 på eftermiddagen. Leveransen tar 2-3 dagar med postnord.

Medlem

Webhallen har alltid leverat senast på releasedagen, många gånger före.

Det är min enda bra erfarenhet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blir nog digitalt ifall spelet inte visar sig vara dåligt, samt att jag äger första spelet digitalt. Sedan behöver jag banka 4-5 gånger på min PS4 Pro för att den ska läsa en skiva ordentligt...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

It's not a lake, it's an ocean

Jag har förbokat både special och collector's edition på två olika butiker. Gamestop lade ju ned så jag fick dra tillbaka förbokningen där. Hoppas förstås att spelet är värt tretusen spänn.

Webhallen och CDON brukar vara pålitliga. Aldrig varit med om en försenad leverans från dem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

::::: Fick några svar från en annan tråd igår. Klistrar in de här :::::

Skrivet av Popski:

Posten delar inte ut någon post på röda dagar och jag tvivlar på att Schenker eller DHL heller gör det.

Ok. Tusen tack för svaret.

Skrivet av kalaspuffar:

Nej, det är inte en röd dag den 19. Midsommar är den 20.

Tack för att du svarade. Men midsommarafton är ju den 19e juni. Midsommardagen är ju den 20e juni. Båda röda dager om jag inte har fått demens.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tack för att du svarade. Men midsommarafton är ju den 19e juni. Midsommardagen är ju den 20e juni. Båda röda dager om jag inte har fått demens.

Delvis sant. Midsommarafton är faktiskt inte en röd kalenderdag, men den räknas ändå som en helgdag (precis som julafton och nyårsafton som inte heller är röda kalenderdagar), så posten och andra myndigheter har stängt då.

It's not a lake, it's an ocean

Elakt av Naughty Dog att inte ta hänsyn till svenska helgdagar. Vi måste rimligen få spelet redan på torsdagen, då...?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blir att vänta tills spelet sjunker i pris

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag ska köpa The Last of Us 2 som släpps den 19 juni men det är ju midsommarafton och butiker är ju då stängda.

Nu vet jag inte var du bor men Webbhallen i Liljeholmens galleria verkar vara öppet 10-14. Nacka forum ska också vara öppet samma tid. Oklart om Mediamarkt där kommer vara öppet.

Jag sitter i samma sits, men för mig lutar det nog åt att köpa mitt första spel digitalt någonsin då jag jobbar natt och kommer antagligen inte vakna före 14. Jag har sett fram emot det här spelet lite för länge för att kunna motstå att köpa det dag ett

Medlem

@CARTMAN: Webhallen (där jag bor) har öppet den 19:e juni. Vet inte hur det är med Mediamarkt men det är nog inte omöjligt att de har öppet också. Leverans via post är nog rätt riskabelt att det hinner fram i tid så jag skulle höra med de butiker du har i närheten om de har öppet om du vill ha spelet innan midsommarhelgen.

Medlem

Givetvis en fysisk skiva, så man kan sälja spelet när man är klar


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Inet kommer ha extraöppet den 19 juni mellan kl 10 - 12, i Stockholm, Sisjön och Malmö.
https://www.facebook.com/events/864056284004443/


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Leinad:

Nu vet jag inte var du bor men Webbhallen i Liljeholmens galleria verkar vara öppet 10-14. Nacka forum ska också vara öppet samma tid. Oklart om Mediamarkt där kommer vara öppet.

Jag sitter i samma sits, men för mig lutar det nog åt att köpa mitt första spel digitalt någonsin då jag jobbar natt och kommer antagligen inte vakna före 14. Jag har sett fram emot det här spelet lite för länge för att kunna motstå att köpa det dag ett

Skrivet av Lasrod:

@CARTMAN: Webhallen (där jag bor) har öppet den 19:e juni. Vet inte hur det är med Mediamarkt men det är nog inte omöjligt att de har öppet också. Leverans via post är nog rätt riskabelt att det hinner fram i tid så jag skulle höra med de butiker du har i närheten om de har öppet om du vill ha spelet innan midsommarhelgen.

Skrivet av Blackrabbit2:

Inet kommer ha extraöppet den 19 juni mellan kl 10 - 12, i Stockholm, Sisjön och Malmö.
https://www.facebook.com/events/864056284004443/

Har kollat med Media Markt och de kommer att hålla öppet men stänger lite tidigare den 19 juni på midsommarafton. Bokade spelet genom deras telefonsupport igår, så drar dit nästa Fredag och shoppar detta efterlängtade skräck-äventyr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fick precis mejl från webbhallen. De har några butiker I olika delar av landet öppna 00-02 19:e så att de som förbockat kan hämta dina spel.

Perfekt för mig som jobbar natt som då kan åka dit på rasten och hämta ut det:)

Medlem
Skrivet av GhostfaceMain:

Köp det från denna sida: https://www.spelochsant.se. Dom skickar samma dag skitsnabbt om du beställer innan kl 4 på eftermiddagen. Leveransen tar 2-3 dagar med postnord.

Off topic men kollade lite på Spel & Sånt, det stod att de funnits sen 1999. Men antar att de inte har koppling till de gamla Spel & Sånt butikerna i Stockholm slutet av 80-talet och långt in på 90-talet. De låg på Torsgatan och senare Vasagatan. Tror de klappade ihop i slutet av 90-talet. De var lite konkurrenter till gamla butikskedjan Tradition som senare köptes upp av EB Games.

//Gammal gamer kommer ihåg nedlagda spelbutiker

Medlem
Skrivet av Leinad:

Fick precis mejl från webbhallen. De har några butiker I olika delar av landet öppna 00-02 19:e så att de som förbockat kan hämta dina spel.

Perfekt för mig som jobbar natt som då kan åka dit på rasten och hämta ut det:)

Och utvalda butiker har öppet på dagen den 19:e. Jag ändrade min postorder till uthämtning i butik, blev butiken i Liljeholmen.


signatur

I'm like you, I have no name.

1
Skriv svar