Megaföretaget Amazon släppte ett spel för en vecka sedan och ingen bryr sig

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Agreed. På så sätt är det tur att Amazon inte tagit ett grepp om fastlands Europa och Skandinavien än. Kanske för att det finns för mycket konkurrens eller för att folk och regeringar är skeptiska. Många städer i USA sade nej till Amazon när de ville bygga sitt nya headquarters där också.

Ka ju bero på att amazon i princip ville ha minus i skatt, tror det blev en liten del inkomst skatt av lönen gick tillbaka till amazon. Allt för att det skulle lägga sitt HQ i nån viss stad...

Förövrigt är det ju konstigt att inte marknadsföra spelet. Crucible har väl inte synts på något e3 eller ens pax East Eller nåt mindre

Skribent
Skrivet av Fletchett:

Jag har provat Crucible... och problemet är att det helt enkelt inte är roligt att spela.

Det är någon slags mix av Evolve och ett MOBA, där två lag driver omkring på kartan för att döda mobs och levela upp. Tanken är sedan att det spawnar stora hives som båda lagen måste fokusera på och slåss om att döda först.

Tyvärr så fungerar det inte. Vapnen känns otroligt tråkiga att använda, och det känns inte som man har någon vidare påverkan på det man skjuter på. Antagligen mycket på grund av att allting har så löjligt mycket hälsa som man måste nöta bort. Inget annat var vidare imponerande heller. Karaktärerna var väldigt simpla och kändes inte som de hade någon riktig personlighet. Monstren man skjuter på är så generiska att jag så här i efterhand inte ens kan komma ihåg hur de såg ut.

Amazon ska ha en applåd för att de försöker sin egen lilla twist på befintliga genre men det måste också vara underhållande, och det är det helt enkelt inte.

Har bara testat en match men utifrån den så håller jag med dig helt. Ingen vidare känsla i vapnen, fula animationer på monstren, och allt annat du tar upp. Jag hade helt enkelt inte alls roligt, och det finns för många konkurrenter och för lite fritid för att jag ska testa fler gånger. Next!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ingen verkar ha hört ett smisk om detta spelet, mig inkluderad.

Märkligt då de ekonomiska musklerna finns för att marknadsföra. Kanske doppar de bara tårna för att förstå processen innan deras riktiga satsning kommer?

Skapade inte Amazon en gratis spelmotor häromåret också? Fire nånting?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ingen verkar ha hört ett smisk om detta spelet, mig inkluderad.

Märkligt då de ekonomiska musklerna finns för att marknadsföra. Kanske doppar de bara tårna för att förstå processen innan deras riktiga satsning kommer?

Skapade inte Amazon en gratis spelmotor häromåret också? Fire nånting?

Känns lite så. De kanske ger oetablerade programmerare en chans? Kanske till en bättre lön än andra? (förhoppning)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som en påpekade på Twitter, Amazon äger också Twitch... en ganska så stor kanal för att marknadsföra sina spel.

Vilket de redan har försökt göra. De har betalat stora streamers för att spela spelet live. Jag kikade på Lirik här om veckan/dagen, såg att han spelade Crucible. Såg tråkigt ut, samt att jag gillar inte att titta på sponsrade streams, så jag lämnade.

Men som sagt, de har försökt marknadsföra spelet på Twitch. Men ingen biter.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag personligen hoppas på att massan börjar tröttna på "hero shooter"-genren nu och populariteten går tillbaka till tidigt 2000-tal där RTS och taktiska shooters härjade fritt.
Red Alert 2, Generals, Rainbow Six 3, Swat..

Håller med. Har för mig det ska komma ett swat liknande spel i höst som heter ready or not, det är väl det man får sätta sina förhoppningar till sen släpps ju red alert o c&c remaster snart:)

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har för mig det ska komma ett swat liknande spel i höst som heter ready or not, det är väl det man får sätta sina förhoppningar till

Mjo, men det såg tyvärr inte lovande ut när jag såg gameplay för nån månad sen.
Det var väl tanken att det skulle släppas nu i Augusti. Av gameplayet att döma känns det som att de behöver ett år till.

Medlem

Jag gav spelet ett försök häromdagen och kan inte säga annat att det va fan ingen höjdare. Orkade med nöd och näppe spela igenom tutorialbiten men redan där ledsna man, det kändes helt enkelt inte kul, rent ut sagt dåligt på nästan alla fronter. :-/

Medlem

Kul med en ny spelare på plan! Vi får se hur det går!


signatur

Niet.

12
Skriv svar