Massor av Baldur's Gate 3-info i juni, och ny teaser-trailer ute!

Robot
Massor av Baldur's Gate 3-info i juni, och ny teaser-trailer ute!

Får vi kanske ett datum för early access-släppet?

#guerrillacollective, #Baldurs-gate-3, #Larian-studios


Medlem

Det framkom ju rätt så mycket utifrån deras förra presentation. Behöver inte veta mer än releasedatum!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det framkom ju rätt så mycket utifrån deras förra presentation. Behöver inte veta mer än releasedatum!

Tror jag vill undvika att veta mer också. Jag är hundra på att jag kommer köpa spelet tillsammans med en vän och det vore nog roligast att bli överraskad helt och hållet.

Medlem

Ett spel man antagligen vill vänta med att spela 6-12 månader efter release, minst, pga buggar

Medlem

lite konstigt med en så stor titel i early access

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

lite konstigt med en så stor titel i early access

Troligen blir det väl inte hela spelet utan första kapitlet som vi får lov att se, något liknade vad de gjorde med D:OS II.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ett spel man antagligen vill vänta med att spela 6-12 månader efter release, minst, pga buggar

Larians spel är i regel buggfria vid release eftersom de traditionellt har en lång betaperiod i form av early access först.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Larians spel är i regel buggfria vid release eftersom de traditionellt har en lång betaperiod i form av early access först.

Det är inte min erfarenhet, jag hade t ex en bugg i D:OS2 som gjorde att jag inte kunde fortsätta main quest. Buggrapporterade och det fixades relativt fort, men ändå. Och detta var ändå nån månad efter release.

Alla spel som har väldigt mycket valmöjligheter och olika ordningsföljder för hur saker kan göras tenderar att ha det problemet.

1
Skriv svar