Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, det var också för att testa en tes jag har haft ett tag, om att folk inte läser ordentligt innan de postar, utan bara ser en rubrik och går loss, liksom.

Jag tolkade frågan som seriös. Däremot så tolkade jag svarsalternativen som oseriösa och tog för givet att tanken var att man skulle kryssa för ”Annat” och sedan svara i tråden.

Som någon tidigare skrev så är ironi svårt att läsa ut i text ibland

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Vad festligt att någon mer än mig spelat och uppskattat denna förbisedda gamla Sierra diamant. Spelet skulle verkligen behöva en uppfräschning för det ser ju i ärlighetens namn rätt bedrövligt ut men fan vilken skön feeling det var i storyn och det innehöll en del unika gameplay-element som man knappt sett vare sig tidigare eller senare i ett äventyrsspel. Jag skulle verkligen vilja få chansen att lira en re-make.

https://media.giphy.com/media/NvW2SG6sLgvBu/giphy.gif

Ska Jag vara helt ärlig så är jag en sucker for grafiken. Skulle misstänka att en hel del av känslan skulle gå förlorad. Och nej jag skojar inte. Jag älskar sån där pixlig grafik som i Sierras spel innan de gick över till mer högupplöst grafik.

Men visst minns jag Manhunter. Precis när jag köpte det så var jag ganska besviken för jag hade nog förväntat mig ett spel i mer klassisk Sierra stil. Men ju mer jag spelade ju mer gillade jag spelet. Några sektioner tillhör det absolut svåraste jag spelat. Gjorde de ett nytt så fick de gärna justera svårighetsgraden en aning för jag skulle aldrig ha samma tålamod idag.

Avstängd
Skrivet av laboule:

Ah, a man of culture. Xenogears är det bästa spel jag spelat. Hade det släpps i Europa är jag säker på att det hade varit större än FF7.

Om du är så säker på det.
Varför valde dåvarande sqaure då att inte släppa det i väst?

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Om du är så säker på det.
Varför valde dåvarande sqaure då att inte släppa det i väst?

På grund av spelets laddade religIösa tema. Det var nära att det inte kom till USA.

https://www.ign.com/articles/1997/09/06/tgs-no-xenogears-for-...

Avstängd
Skrivet av laboule:

På grund av spelets laddade religIösa tema. Det var nära att det inte kom till USA.

https://www.ign.com/articles/1997/09/06/tgs-no-xenogears-for-...

Möjligen av religiösa skäl kommer spelet ej bli släppt i Amerika eller Europa. Säger dem i artikeln.
Så det behöver inte finnas en sanning i att det var av religiösa skäl.

Medlem
Avstängd
Skrivet av laboule:

@Konstig Inombords: Vad är du ute efter?

Vad jag är ute efter?

Att square valde att inte lansera xenogears i Europa på grund av dem var osäkra på försäljningen av spelet.
Inte på grund av religiösa skäl.

Medlem

En Golden Axe remaster likt Street of Rage 4 av DotEmu vore nice.

Medlem

@Konstig Inombords: Och för att då fortsätta på din logik - vad baserar du det på?

Avstängd
Skrivet av laboule:

@Konstig Inombords: Och för att då fortsätta på din logik - vad baserar du det på?

Jag tänker inte gå in på många detaljer.
Men varför valde Square att släppa Final Fantasy 7 i Europa och inte Xenogears?

Medlem

@Konstig Inombords: Ja, jag skrev ju precis varför? Du tar dig tiden att starta en diskussion bara för att någon gillar ett spel som inte du gör? Och när någon lägger fram fakta för att svara på ditt inlägg är allt du har att replikera med att du inte tänker gå in på detaljer? Det finns fakta för det jag skriver det du skriver är bara ditt subjektiva tyckande.

Medlem

Helt seriöst skulle jag vilja se en till remaster av Ocarina of Time. Ett av de bästa spelen som gjorts förutom grafiken som är bedrövlig. Förstår inte hur folk kan vurma över låg polygon utseendet. Remaken till 3DS var välkommen men skulle gärna se en till med mer tidlös grafik. Wind Waker ser ju fortfarande bra ut.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Helt seriöst skulle jag vilja se en till remaster av Ocarina of Time. Ett av de bästa spelen som gjorts förutom grafiken som är bedrövlig. Förstår inte hur folk kan vurma över låg polygon utseendet. Remaken till 3DS var välkommen men skulle gärna se en till med mer tidlös grafik. Wind Waker ser ju fortfarande bra ut.

Ja, det känns som att det borde komma nån gång. En HD-version av originalet. Vore underbart

Medlem

Ett annat spel som jag skulle vilja se remake på är Uprising. Var ett strategispel i första person, där man körde en tank.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tror att jag har svarat tidigare i tråden, så med risk för upprepning:

Jak and Daxter
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
Symphony of the night
Crackdown
Tetris Attack (!)
Suikoden 2
Silent Hill
Silent Bomber
Onimusha
Ninja Gaiden Black


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Eternal Darkness till Gamecube, sjukt kul spel som är det första som ploppar upp när jag tänker på frågan.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jak and Daxter

De första tre spelen har de redan släppt i hd remasters. Behövs det verkligen en gång till?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

De första tre spelen har de redan släppt i hd remasters. Behövs det verkligen en gång till?

Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3, Silent Hill, Onimusha & Ninja Gaiden Black har remasters med xD
dock så ska silent hill remastern inte vara särskilt topnotch.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

De första tre spelen har de redan släppt i hd remasters. Behövs det verkligen en gång till?

Det visste jag inte. På vilken plattform?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3, Silent Hill, Onimusha & Ninja Gaiden Black har remasters med xD
dock så ska silent hill remastern inte vara särskilt topnotch.

Men bara till gamla konsoler väl? Jag vill ha dem till PS4/PS5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men bara till gamla konsoler väl? Jag vill ha dem till PS4/PS5.

Endast Onimusha är till ps4.
går ju att köpa en ps3 billigare än vad 1 av spelen hade kostat att köpa vid återsläpp.
dessutom väldigt enkelt att softmodda en ps3, är ju även trevligt att kunna lira ps1 och ps2 spel uppskalat

Medlem

Hade velat se en remaster av Glover, tror för mycket hade gått förlorat i en remake. Tekniskt led det rejält av att utvecklas primärt för N64 och medan PS1-versionen nästan var ett helt annat spel så är PC-versionen så gott som omöjlig att köra på dagens datorer.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det visste jag inte. På vilken plattform?

PS3

Medlem

Dead space men Det går ju inte

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det duger inte. Min tanke med remaster är att få tillgång till spelet på aktuella plattformar. Med allt modernt lull som hör till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det duger inte. Min tanke med remaster är att få tillgång till spelet på aktuella plattformar. Med allt modernt lull som hör till.

Remaster på remaster? Så hur ofta ska de behöva remastra alla spel? Och för att få mer "lull" än hd remastern så lär de behöva göra nåt mer i stil av en remake.

Medlem

Final Fantasy VI

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Remaster på remaster? Så hur ofta ska de behöva remastra alla spel? Och för att få mer "lull" än hd remastern så lär de behöva göra nåt mer i stil av en remake.

Det räcker med att de gör spelet tillgängligt på aktuella plattformar. Om det redan är remastrat, bara släpp det igen.

Jag önskar endast HD och tillgänglighet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det räcker med att de gör spelet tillgängligt på aktuella plattformar. Om det redan är remastrat, bara släpp det igen.

Jag önskar endast HD och tillgänglighet.

Just Jak & Daxter är lite lustigt. Spelen finns på PS4 i HD, men de är inte remastrade, bara typ emulerade. Resultatet är inget vidare. På PS3 är det faktiskt en riktig HD remaster. Så PS3-versionen är bäst, men spelen finns på PS4 i HD också.

Backloggens befriare
Skrivet av Freakon:

Det räcker med att de gör spelet tillgängligt på aktuella plattformar. Om det redan är remastrat, bara släpp det igen.

Jag önskar endast HD och tillgänglighet.

MGS HD finns väl på Xbox One via bakåtkompabilitet så vitt jag vet


signatur

Ad hoc addendum

Skriv svar