Medlem

Tror det blir ett köp av Gun Club, någon som spelat? Annars var ju rean lite tam. 🙂

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej SuperHot är inte cross-buy.
Starter packet.
Space pirater trainer.
Har spelet på Steam.
Det är lite av ett "defender" i VR med dunka dunka musik och skjut som en galning på alien-drönare typ, kul men kanske lite väl "enkelt" och då menar i enformigt.
Föredrar hellre pistol whip om man vill skjuta och samla poäng.
I expect you to die är ett roligt "escape room" spel och såna här spel har jag överraskande insett att jag gillar.
Det är lite komedi så det känns nästan lite "No One lives Forever" i det
Nackdelen med såna här spel att återspelningsvärdet sjunker rejält när man löst alla uppdrag. Finns lite variation att man kan låsa upp lite "achievements" och försöka klara uppdragen snabbt eller på ett annat sätt.
Eleven table tennis är ett spel som är hyllat av alla som spelar. Har det inte själv men är sugen på att köpa.

Då skippar jag nog Pirate Trainer.

Det var just NOLF-vibbarna som gjorde mig väldigt sugen på I expect you to die Har betalat 500 kronor för escape rooms i verkligheten och tyckt att det var värt det, så det gör inte så mycket att det inte finns återspelningsvärde.

Då kör jag på paketet + Virtual Desktop och hoppas på att Superhot och Beatsaber dyker upp i rean de kommande dagarna. Oavsett så känns det gött att jag kommer ha så mycket att testa när min Quest anländer.

Någon som har testat Thrill of the Fight? Har fått fantastiskt bra kritik och kostar inte så mycket. Ska nog köpa det också, verkar vara bra träning

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Då skippar jag nog Pirate Trainer.

Det var just NOLF-vibbarna som gjorde mig väldigt sugen på I expect you to die Har betalat 500 kronor för escape rooms i verkligheten och tyckt att det var värt det, så det gör inte så mycket att det inte finns återspelningsvärde.

Då kör jag på paketet + Virtual Desktop och hoppas på att Superhot och Beatsaber dyker upp i rean de kommande dagarna. Oavsett så känns det gött att jag kommer ha så mycket att testa när min Quest anländer.

Någon som har testat Thrill of the Fight? Har fått fantastiskt bra kritik och kostar inte så mycket. Ska nog köpa det också, verkar vara bra träning

Thrill of the Fight är riktigt bra träning. Har inte testat något annat spel som får upp flåset så bra.

Medlem

Min första upplevelse med Thrill of Fight var bra. Spelet är roligt och man får verkligen upp flåset. Hade rejält med träningsverk efteråt också.... Säger kanske mer om min fysik än spelet i sig.

Håller med övriga att rean var inte direkt extrem.

Doom i VR har släppts på sidequest för den som skulle vilja skjuta zombies o imps o demoner. Mer info: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/go0pb7/questzdo...

Medlem

@Zulthar thrill of THE fight är ett riktigt bra boxningsspel, det är lätt och avskalat.
Inga energimätare eller speciella effekter utan bara boxning
Bra träning är det också.
Vill jag ha ett träningspass kör jag 30-40min thrill of THE fight.
Hela playlisten i pistol whip
Och sen varva ner med Beat saber
Ha en handduk nära plus vattenflaska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Då skippar jag nog Pirate Trainer.

Det var just NOLF-vibbarna som gjorde mig väldigt sugen på I expect you to die Har betalat 500 kronor för escape rooms i verkligheten och tyckt att det var värt det, så det gör inte så mycket att det inte finns återspelningsvärde.

Då kör jag på paketet + Virtual Desktop och hoppas på att Superhot och Beatsaber dyker upp i rean de kommande dagarna. Oavsett så känns det gött att jag kommer ha så mycket att testa när min Quest anländer.

Någon som har testat Thrill of the Fight? Har fått fantastiskt bra kritik och kostar inte så mycket. Ska nog köpa det också, verkar vara bra träning

Min boxande bror har varit på besök och godkänt Thrill of the fight. Han tyckte det var bra. Det blir ett bra träningspass om du kör på seriöst 🙂

Medlem

Blev ett köp av Thrill of the fight också efter att ha läst era kommentarer!

@Molotov Låter som ett riktigt grymt träningspass! Då är det bara Beat Saber jag saknar. Tänkte se om det hamnar på den dagliga rean, men gissningsvis inte då det verkar sälja så bra att det inte ens finns i "Best Sellers"-paketet.

Sjukt coolt med Doom på questen! Och det har dessutom stöd för mods och andra WADS! Doom 2 och Hexen verkar också fungera. Många imponerande projekt i Sidequest, såg att Half-Life och Quake 2 också är spelbara med 6DoF. Nästan mer lockande än HL:A för en nostalgiker som mig... Misstänker dock att man behöver ha ett par rejäla VR-ben innan man vågar sig på dem

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Blev ett köp av Thrill of the fight också efter att ha läst era kommentarer!

@Molotov Låter som ett riktigt grymt träningspass! Då är det bara Beat Saber jag saknar. Tänkte se om det hamnar på den dagliga rean, men gissningsvis inte då det verkar sälja så bra att det inte ens finns i "Best Sellers"-paketet.

Sjukt coolt med Doom på questen! Och det har dessutom stöd för mods och andra WADS! Doom 2 och Hexen verkar också fungera. Många imponerande projekt i Sidequest, såg att Half-Life och Quake 2 också är spelbara med 6DoF. Nästan mer lockande än HL:A för en nostalgiker som mig... Misstänker dock att man behöver ha ett par rejäla VR-ben innan man vågar sig på dem

Beat saber är en "killer app" dvs bara det säljer headsets och jag tror aldrig Beat saber varit på rea faktiskt.
Har inte hunnit prova Doom men testat både Quake och Quake 2.
Half life är en mod som kräver att du har köpt spelet till Steam för att fungera.
Man kan även spela half life 2 i vr med hjälp av Garrys mod.

Kan även tipsa om spelet Tea for gods och crisis vrigade på sidequest.
Tea for gods är verkligen speciellt och man får hela tiden röra sig fysiskt i sitt spelområde, dvs ingen locomotion
Spelet är ett testproject eller nått så buggar förekommer men det är helt klart värt att prova.
Sen finns även spelet hyper dash.
En Shooter som väl skulle kunna platsa in som e-sport spel, dom kör sina alpha/beta test på SideQuest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Blev ett köp av Thrill of the fight också efter att ha läst era kommentarer!

@Molotov Låter som ett riktigt grymt träningspass! Då är det bara Beat Saber jag saknar. Tänkte se om det hamnar på den dagliga rean, men gissningsvis inte då det verkar sälja så bra att det inte ens finns i "Best Sellers"-paketet.

Sjukt coolt med Doom på questen! Och det har dessutom stöd för mods och andra WADS! Doom 2 och Hexen verkar också fungera. Många imponerande projekt i Sidequest, såg att Half-Life och Quake 2 också är spelbara med 6DoF. Nästan mer lockande än HL:A för en nostalgiker som mig... Misstänker dock att man behöver ha ett par rejäla VR-ben innan man vågar sig på dem

Jag har någerlunda OK VR-ben men kände ändå av Doom efter ett tag. Så man ska nog öva en del innan

Jag kommer nog köpa Beat Saber på datorn för att kunna ladda in nya låtar som inte erbjuds i DLC.

Medlem
Skrivet av piddau:

Jag har någerlunda OK VR-ben men kände ändå av Doom efter ett tag. Så man ska nog öva en del innan

Jag kommer nog köpa Beat Saber på datorn för att kunna ladda in nya låtar som inte erbjuds i DLC.

Det går att köra custom songs till Quest också.

Kan verkligen annars inte rekomenderar pc-versionen iaf inte Steam (ej provat Oculus) om man har Quest.
Det är inte lika tight, responsivt som Quest versionen. Varken via Link eller virtual desktop.
Svårt att förklara men har man kört båda versionerna så märks det verkligen.
Jag har både SteamVR och Quest versionen eftersom jag tidigare hade ett PCVR headset.

Edit: googla BMBF Quest för mer information hur du laddar in custom låtar.
Rekomenderar inte att lägga in låtar som finns att köpa löst till Beat saber men låtar som inte finns till nån av Beat Saber musik pak ska nog gå bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Beat saber är en "killer app" dvs bara det säljer headsets och jag tror aldrig Beat saber varit på rea faktiskt.
Har inte hunnit prova Doom men testat både Quake och Quake 2.
Half life är en mod som kräver att du har köpt spelet till Steam för att fungera.
Man kan även spela half life 2 i vr med hjälp av Garrys mod.

Kan även tipsa om spelet Tea for gods och crisis vrigade på sidequest.
Tea for gods är verkligen speciellt och man får hela tiden röra sig fysiskt i sitt spelområde, dvs ingen locomotion
Spelet är ett testproject eller nått så buggar förekommer men det är helt klart värt att prova.
Sen finns även spelet hyper dash.
En Shooter som väl skulle kunna platsa in som e-sport spel, dom kör sina alpha/beta test på SideQuest

Har Tea for gods och Hyper dash på min (numera extremt långa) lista på vad jag vill testa på min Quest när jag har fått den. Ska lägga till Crisis VRigade också.

Kul att Garry's Mod har en VR-mod också, det måste jag prova!

Medlem

Provade Blade and sorcery med Questen idag på StramVR vis Virtual desktop.
Ganska häftigt spel där man slåss mot fiende vågor.
Det är fysikbaserat så det finns vikt i vapnen osv.
Gjorde dock en refund pga känner enda det inte hade så mycket att erbjuda då jag spelat Gorn en del tidigare och känner väll att detta inte gav nå "nytt". Även Boneworks "arena" läge har jag roligare i.

Blade and sorcery är fortfarande Early access så man kanske tittar till spelet vid nå senare tillfälle ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oculus Quest har fyllt 1år. Är det fortfarande värt att köpa en?

För den som fortfarande funderar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har beställt mig en Oculus Quest och hoppas på leverans inom några dagar. Det som sålde mig var den här tråden och insikten om Virtual Desktop. Nu vill jag bara kolla med er om det något jag missat som kan ställa till strul. Kör ethernetkabel till routern (som också är ny för att klara 5ghz).

Router:
RT‑AC86U/AC2900

Dator:
RAM-minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2400MHz / DDR4 / CL16 /
Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
Processor: Intel Core i9-9900K
Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Aero grafikkort 8G

Köper man och installerar virtual desktop på både datorn och questen? Möjliggör det att spela alla SteamVR-spel? Köper ni spel även från quest-butiken?

Lite spel jag är sugen på:
Half-Life: Alyx (Såklart!)
Asgarth Wrath
Budget Cuts
Job simulator
The Walking dead: Saints & Sinners
Blade & Sorcery
Stormland
Echo Arena
Lone Echo
The Curious Tale of the Stolen Pets

(Tar gärna emot tips!)

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Tage:

Jag har beställt mig en Oculus Quest och hoppas på leverans inom några dagar. Det som sålde mig var den här tråden och insikten om Virtual Desktop. Nu vill jag bara kolla med er om det något jag missat som kan ställa till strul. Kör ethernetkabel till routern (som också är ny för att klara 5ghz).

Router:
RT‑AC86U/AC2900

Dator:
RAM-minne: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2400MHz / DDR4 / CL16 /
Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
Processor: Intel Core i9-9900K
Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Aero grafikkort 8G

Köper man och installerar virtual desktop på både datorn och questen? Möjliggör det att spela alla SteamVR-spel? Köper ni spel även från quest-butiken?

Lite spel jag är sugen på:
Half-Life: Alyx (Såklart!)
Asgarth Wrath
Budget Cuts
Job simulator
The Walking dead: Saints & Sinners
Blade & Sorcery
Stormland
Echo Arena
Lone Echo
The Curious Tale of the Stolen Pets

(Tar gärna emot tips!)

Tack på förhand!

Det ser bra ut.
Router klarar kraven för virtual desktop och datorn klarar PCVR-spel.
Man köper Virtual desktop på Questen.
Men man laddar inte ner från Quest store efter man köpt utan du laddar ner det från SideQuest och via det programmet lägger in det på Questen.

SideQuest är en inofficiell Quest-store kan man säga, dar spel och program som är test/alpha/beta-versioner + sånt som inte godkänts för officiella Quest-store finns.

Det enda som gäller är att du bekantar dig i förväg hur SideQuest installeras och används.

Efter du har fått in Virtual desktop så laddar du bara ner streamer appen till datorn.

Jag köper spel både till Quest och PC.

Edit: Alla SteamVR spel fungerar för mig via virtual desktop.
Det är dock viktigt att man startar spelen via visual dekstops "game meny" och inte via "SteamVR Home".
Man kan förstås starta SteamVR Home också men använd det bara om man ska "hälsa på" hos andra "hem", starta inte spelen därifrån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte på mig lite skydd o grejer nu, spelade Echo Arena och försökte hoppa upp och ta "bollen".. men där var jy taket i IRL... Så köpte på mig skydd till kontrollerna och även en annan hand-hållar-grej-mojäng.

Så kontrollen istället för ett rep runt handleden nu sitter runt handen. Var rädd när jag körde pingis och Beat saber att jag skulle råka tappa kontrollen så den skulle svingas runt som en nun-chuck eller nått.

Blev även lite vaddering för questen i det som går runt huvudet, har känt lite tryck där ibland som varit mindre bekvämt(hade nog questen för långt ner eller upp eller nått).

Borde komma idag, ska bli intressant!

Medlem
Skrivet av piddau:

Köpte på mig lite skydd o grejer nu, spelade Echo Arena och försökte hoppa upp och ta "bollen".. men där var jy taket i IRL... Så köpte på mig skydd till kontrollerna och även en annan hand-hållar-grej-mojäng.

Så kontrollen istället för ett rep runt handleden nu sitter runt handen. Var rädd när jag körde pingis och Beat saber att jag skulle råka tappa kontrollen så den skulle svingas runt som en nun-chuck eller nått.

Blev även lite vaddering för questen i det som går runt huvudet, har känt lite tryck där ibland som varit mindre bekvämt(hade nog questen för långt ner eller upp eller nått).

Borde komma idag, ska bli intressant!

Haha ja man kan bli lite väl inne i Echo Arena.
Slog också också i väggar och tak i början.
Har aktiverat så man kan titta ner och se sina guardian markeringar så jag kan orientera mig bättre när jag kör Echo arena


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ser bra ut.
Router klarar kraven för virtual desktop och datorn klarar PCVR-spel.
Man köper Virtual desktop på Questen.
Men man laddar inte ner från Quest store efter man köpt utan du laddar ner det från SideQuest och via det programmet lägger in det på Questen.

SideQuest är en inofficiell Quest-store kan man säga, dar spel och program som är test/alpha/beta-versioner + sånt som inte godkänts för officiella Quest-store finns.

Det enda som gäller är att du bekantar dig i förväg hur SideQuest installeras och används.

Efter du har fått in Virtual desktop så laddar du bara ner streamer appen till datorn.

Jag köper spel både till Quest och PC.

Edit: Alla SteamVR spel fungerar för mig via virtual desktop.
Det är dock viktigt att man startar spelen via visual dekstops "game meny" och inte via "SteamVR Home".
Man kan förstås starta SteamVR Home också men använd det bara om man ska "hälsa på" hos andra "hem", starta inte spelen därifrån.

Grymt stortt tack för din hjälp!
Lite nyfiken på varför man köper programmet genom questens store men laddar hem den via sidequest? Och sedan startar man alltså spelen via virtual desktop och game menyn när man redan kör datorn remote via questen?

Ska bli awesome när den kommer!!

Medlem
Skrivet av Tage:

Grymt stortt tack för din hjälp!
Lite nyfiken på varför man köper programmet genom questens store men laddar hem den via sidequest? Och sedan startar man alltså spelen via virtual desktop och game menyn när man redan kör datorn remote via questen?

Ska bli awesome när den kommer!!

Versionen i Quest-store saknar funktionen att streama VR-spel.
Varför vet jag inte men det kan vara så att Oculus ev vill/hade tänkt erbjuda nån sån funktion själva i framtiden.

När man laddat hem virtual desktop från SideQuest så ligger den i din Quest precis som du hade laddat ner den där (annars hamnar sånt från SideQuest som "unknown sources"
När du ska spela PCVR spel då startar du Visual desktop streamer på datorn(kan välja att autostarta med Windows)
Tar på dig Quest och startar virtual desktop.
Du kommer att efter en stund se ditt skrivbord på datorn.
Du trycker på menyknappen på din vänstra touch-kontroller för att öppna en meny.
I menyn finns en "Game" kategori.
Där ligger alla dina SteamVR + Oculus (PC) spel som du har installerad på datorn och det är därifrån du ska starta dom.

Du kan även starta SteamVR Home eller Oculus Home i virtual desktop men det är inte rekomenderar att sen i sin tur starta spelen därifrån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick äntligen hem min Quest förra veckan, har spenderat hela helgen med den. Vilken upplevelse! Har kört genom "I expect you to die" och svettats som en galning med Pistolwhip och Thrill of the fight. Eleven table tennis är genialiskt, nästan bättre än i verkligheten eftersom att man inte behöver springa efter bollarna hela tiden Har testat en hel del via Sidequest också, kul att se så många som experimenterar med plattformen. Kommer verkligen behöva träna på VR-benen dock, allt som har involverat rörelse med analog spak får mig att må illa direkt... Hjälper dock att gå/springa på plats. Lite. Fall och nerförsbackar känns verkligen i magen.

Trådlösheten gör verkligen en enorm skillnad från den första Viven jag testade för ett par år sedan. Är också överraskad över hur mycket utvecklare lyckas krama ur en liten Snapdragon 835. Det enda negativa jag har hittat än så länge är kravet på Facebook-konto för att kunna lägga till vänner...

Nu måste man bara fixa en PCVR-ready dator också

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Fick äntligen hem min Quest förra veckan, har spenderat hela helgen med den. Vilken upplevelse! Har kört genom "I expect you to die" och svettats som en galning med Pistolwhip och Thrill of the fight. Eleven table tennis är genialiskt, nästan bättre än i verkligheten eftersom att man inte behöver springa efter bollarna hela tiden Har testat en hel del via Sidequest också, kul att se så många som experimenterar med plattformen. Kommer verkligen behöva träna på VR-benen dock, allt som har involverat rörelse med analog spak får mig att må illa direkt... Hjälper dock att gå/springa på plats. Lite. Fall och nerförsbackar känns verkligen i magen.

Trådlösheten gör verkligen en enorm skillnad från den första Viven jag testade för ett par år sedan. Är också överraskad över hur mycket utvecklare lyckas krama ur en liten Snapdragon 835. Det enda negativa jag har hittat än så länge är kravet på Facebook-konto för att kunna lägga till vänner...

Nu måste man bara fixa en PCVR-ready dator också

Ett tips om du inte gillar Facebook är att bara låta bli att integrera mer med Facebook efter du gjort kontot.
Skriv inga kommentarer, lägg inte till några vänner, gå inte med i nån grupp och gör hela Facebook sidan privat.
Ditt Oculus konto och Facebook konto är inte ihopkopplad mer än så, så ditt Oculus konto kan fortsätta vara normalt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Kommer nog göra ett "throwaway"-konto och göra som du säger, även om det tekniskt sett bryter mot Facebooks regler. Tycker bara att det är lite synd att det är Facebook som har skapat produkten med allt det innebär - faktumet att Sidequest-utvecklarna måste vara så försiktiga med att inte trampa på några tår och att en bootloader inte finns trots att det är Android. Drömmen hade ju varit ett headset som man får göra precis vad man vill med.

Samtidigt är detta priset man får betala för ny och banbrytande teknologi, som dessutom är tillgänglig för en relativt liten peng. Så jag accepterar det... I alla fall för tillfället Det var längesen jag var sugen på spelutveckling men man blir verkligen inspirerad av denna lilla maskin!

Medlem
Skrivet av Zulthar:

@Molotov: Kommer nog göra ett "throwaway"-konto och göra som du säger, även om det tekniskt sett bryter mot Facebooks regler. Tycker bara att det är lite synd att det är Facebook som har skapat produkten med allt det innebär - faktumet att Sidequest-utvecklarna måste vara så försiktiga med att inte trampa på några tår och att en bootloader inte finns trots att det är Android. Drömmen hade ju varit ett headset som man får göra precis vad man vill med.

Samtidigt är detta priset man får betala för ny och banbrytande teknologi, som dessutom är tillgänglig för en relativt liten peng. Så jag accepterar det... I alla fall för tillfället Det var längesen jag var sugen på spelutveckling men man blir verkligen inspirerad av denna lilla maskin!

Ja tyvärr är det så.
Jag tror inte heller vi hade fått tex Quest eller Rift S till det pris det säljs idag utan Facebook.
Dessutom är dom ju villiga att driva VR framåt, så på gott och ont.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För Oculus Link / Virtual desktop

Pavlov 60% Rabatt på Steam.
https://store.steampowered.com/app/555160/Pavlov_VR/

VR motsvarighet till CS, med massvis communityn created matrial.
Man kan spela på klassiska CS, CoD, Halo banor bla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blev Pavlov, Resident Evil 7 och Thief Simulator VR till datorn, ska bli kul att testa senare efter jobb Res Evil 7 har jag kört en del på PSVR, men vågade aldrig köra klart så nu jäklar.

Medlem
Skrivet av piddau:

Blev Pavlov, Resident Evil 7 och Thief Simulator VR till datorn, ska bli kul att testa senare efter jobb Res Evil 7 har jag kört en del på PSVR, men vågade aldrig köra klart så nu jäklar.

Resident evil 7 vad jag vet har tyvärr inget VR stöd på PC. Men det kanske har nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Resident evil 7 vad jag vet har tyvärr inget VR stöd på PC. Men det kanske har nu?

Tror inte heller det finns, men det ska gå att köra med www.vorpx.com. Dock blir detta ”låtsas”-VR, ingen handspårning

Medlem

hah, det stämmer. Läste en sida på Google och tog det som sant. Nåja, får väll klara det utan VR

Medlem

Någon som har provat Hyper Dash vr som finns på SideQuest?
ska tydligen vara godkänt för Oculus store läste jag nånstans tidigare men kan inte hitta igen.

Provade idag köra några matcher och riktigt kul spel.
en shooter där man både kör "Teleport" sk. Dash och smooth och man skjuter och plockar upp vapen.

Spellägena är domination ,deathmatch och Payload som går ut på att man ska få en plattform som glider på en räls att åka in i "mål" i motståndarlagets bas. Det var det spelläget jag spelade mest och verkade vara populärast, alla ville köra den
Plattformen åker bara framåt så länge nån står på den och när ronden är slut så är det sidbyte. Så en match ska man både "attackera" och försvara.
Spelet går ganska snabbt och jag kände att jag hade dålig aim jämfört med andra.
Men det fanns i options att man kunde ställa in vinkeln på vapen, är den fel så kan tex vapnet sikta lite för mycket upp eller ner beroende på hur man håller touchkontrollen så det kan vara väl värt att leka lite med dom inställningarna.
Så man justerar inställningarna kör lite "gun range" för att träna upp aimen så den sitter "spikrak" bara man höjjer sin arm snabbt, sen är man good to go

Rekomenderar alla som inte testat att göra det, spelet finns än så länge på sidequest och det är i "alpha" fortf. men ska vara godkände för oculus store så när det är mer färdigt så kommer det nog in där och spelarantalet ökar.
Spelet är också Cross-play med PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Någon som har provat Hyper Dash vr som finns på SideQuest?
ska tydligen vara godkänt för Oculus store läste jag nånstans tidigare men kan inte hitta igen.

Intressant, sneglat på den varje gång jag haft SideQuest uppe, men bestämt mig att det kanske inte var något för mig varje gång. Får väll nästan ta och testa.

Uppskattar verkligen att så många spel som dessa har cross-play, ökar spelbarheten så mycket.

Skriv svar