Megaföretaget Amazon släppte ett spel för en vecka sedan och ingen bryr sig

Robot
Megaföretaget Amazon släppte ett spel för en vecka sedan och ingen bryr sig

Crucible är inte ens med på listan över de 100 mest spelade på Steam.

#amazon, #crucible


Inaktiv

Jag personligen hoppas på att massan börjar tröttna på "hero shooter"-genren nu och populariteten går tillbaka till tidigt 2000-tal där RTS och taktiska shooters härjade fritt.
Red Alert 2, Generals, Rainbow Six 3, Swat..

Medlem

Gör man dåliga spel så bör man inte få många spelare heller. Spelar inte någon roll om man är megaföretag eller ej.

CFW
Medlem

Man kan också prova att lägga miljarderna (biljonerna?) på AAA(AA)-single player spel med fokus på story och karaktärer.....

Medlem

@anon_79617: Jag kan garantera dig att basebuilding RTS liknande c&c eller starcraft aldrig kommer komma tillbaka i en större tappning. Det kommer givetvis komma något här och där, men dessa kommer inte bli speciellt stora. Genren och gameplayet är för gammalt och är inte lämpat för multiplayer som majoriteten är intresserade av. Trots att du och en mer eller mindre betydande skara tycker det är kul kommer det inte locka en bred massa.

Skägg.
10 Chambers

Som en påpekade på Twitter, Amazon äger också Twitch... en ganska så stor kanal för att marknadsföra sina spel.


signatur
Medlem

Har även alpha-testat deras nya MMO som kommer i augusti (som blev delayad från en release nu i maj) och kan säga att det kommer att sluta i katastrof också, kan vara det sämsta MMOt jag spelat under dom senaste 20 åren, utan att överdriva. Det märks att det var en sista-minuten ändring att releasa det som ett "MMO". Kommer vara dött inom en vecka det med, blir inget bra första år för Amazon inom spelutveckling, det är en sak som är säker.

Medlem

Hero shooter kopia #75849404, inte så konstigt att det blir svalt mottaget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte ens hörttalas om.

De äla bra. Amazon verkar ju ändå vara ett skitföretag av den högre rangen.

Medlem

Det hjälper väl kanske om man sätter igång PR-kampanjen mer än kanske en vecka innan släpp. Jag hade aldrig ens hört talas om det där spelet i mitten av maj och så plötsligt började jag se annonser för det på sociala medier. Det var ju, ser man ju tydligt nu, inte tillräckligt.

phi
Medlem

Hur misslyckas man så katastrofalt med att marknadsföra spelet egentligen?

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

De äla bra. Amazon verkar ju ändå vara ett skitföretag av den högre rangen.

Det där gäller alla större företag. De är alla oetiska på något sätt.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag vet inte om det finns ett syfte med det, t ex att testa servers och släppa på folk efter hand. Ändå riskabelt, för om det är för få spelare samtidigt så påverkar det ju upplevelsen också i allt från väntetid innan match och att kunna få lämpligt motstånd.

Skrivet av sitman:

Jag kan garantera dig att basebuilding RTS liknande c&c eller starcraft aldrig kommer komma tillbaka i en större tappning. Det kommer givetvis komma något här och där, men dessa kommer inte bli speciellt stora. Genren och gameplayet är för gammalt och är inte lämpat för multiplayer som majoriteten är intresserade av. Trots att du och en mer eller mindre betydande skara tycker det är kul kommer det inte locka en bred massa.

Jag är inte helt lika skeptiskt, men å andra sidan så vill och hoppas jag så gärna. Det har ju kommit en del spel på sistone som åtminstone är delvis som förr. Även om mycket av hjälte-elementen är kvar och att det inte är lika mycket basbyggande och resurshantering.

Skrivet av Espresso_Bengt:

De äla bra. Amazon verkar ju ändå vara ett skitföretag av den högre rangen.

Men på något sätt har dom alltså blivit stora ändå. Antar att de flesta till syvende och sist röstar med plånboken och så blir det den billigare Amazon-beställningen istället för att markera vad man tycker om "de giriga skitföretagen". (Inte en toffla åt dig alltså, utan mer till gemene man.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@sitman: Kanske, men MOBA-genren är ju inte så långt från RTS-genren att det inte kan ske en crossover tillbaka dit, och MOBA är ju fortfarande väldigt, väldigt stort.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Har även alpha-testat deras nya MMO som kommer i augusti (som blev delayad från en release nu i maj) och kan säga att det kommer att sluta i katastrof också, kan vara det sämsta MMOt jag spelat under dom senaste 20 åren, utan att överdriva. Det märks att det var en sista-minuten ändring att releasa det som ett "MMO". Kommer vara dött inom en vecka det med, blir inget bra första år för Amazon inom spelutveckling, det är en sak som är säker.

Åh nej, det var väl inte Lord of the rings för det hoppas jag på att de lyckas med?!

Skrivet av Mirage:

Det där gäller alla större företag. De är alla oetiska på något sätt.

Det finns grader helvetet 😁

Inaktiv
Skrivet av Kago1316:

Åh nej, det var väl inte Lord of the rings för det hoppas jag på att de lyckas med?!

New World tror jag det heter.
Ser kul ut. Men det har fått mycket skit.

Håller också hoppet uppe om LotR mmo:t!

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Åh nej, det var väl inte Lord of the rings för det hoppas jag på att de lyckas med?!

New World heter deras MMO som ska komma i augusti, när man kollar på videos och all marknadsföring dom gjort så ser det riktigt bra ut, men verkligheten är något annat, kommer jämföras med Fallout 76 och Warcraft 3: Remastered, det är jag väldigt säker på.

Gnällkuk

Ja, det mest märkliga här är ju att man inte marknadsfört spelet typ alls. De flesta jag pratat med har bara rynkat på pannan och frågat om jag menar Destinys PVP-läge.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som en påpekade på Twitter, Amazon äger också Twitch... en ganska så stor kanal för att marknadsföra sina spel.

Jag vet inte riktigt hur bra Twitch är för att marknadsföra just nu. Hur går det t.ex för Valorant & Escape from Tarkov? Båda spelen verkar ha dött ut. Dessa två var extremt populära på Twitch. Svårt att kontrollera de som streamar. Folk blir bannade m.m. Kan vara en risk för märket.

Medlem

Detta spelet är så rushat, känns som early access helt klart.

Medlem

Jag har provat Crucible... och problemet är att det helt enkelt inte är roligt att spela.

Det är någon slags mix av Evolve och ett MOBA, där två lag driver omkring på kartan för att döda mobs och levela upp. Tanken är sedan att det spawnar stora hives som båda lagen måste fokusera på och slåss om att döda först.

Tyvärr så fungerar det inte. Vapnen känns otroligt tråkiga att använda, och det känns inte som man har någon vidare påverkan på det man skjuter på. Antagligen mycket på grund av att allting har så löjligt mycket hälsa som man måste nöta bort. Inget annat var vidare imponerande heller. Karaktärerna var väldigt simpla och kändes inte som de hade någon riktig personlighet. Monstren man skjuter på är så generiska att jag så här i efterhand inte ens kan komma ihåg hur de såg ut.

Amazon ska ha en applåd för att de försöker sin egen lilla twist på befintliga genre men det måste också vara underhållande, och det är det helt enkelt inte.

Skrivet av conthox:

Men på något sätt har dom alltså blivit stora ändå. Antar att de flesta till syvende och sist röstar med plånboken och så blir det den billigare Amazon-beställningen istället för att markera vad man tycker om "de giriga skitföretagen". (Inte en toffla åt dig alltså, utan mer till gemene man.)

Agreed. På så sätt är det tur att Amazon inte tagit ett grepp om fastlands Europa och Skandinavien än. Kanske för att det finns för mycket konkurrens eller för att folk och regeringar är skeptiska. Många städer i USA sade nej till Amazon när de ville bygga sitt nya headquarters där också.

Medlem
Skrivet av CFW:

Man kan också prova att lägga miljarderna (biljonerna?) på AAA(AA)-single player spel med fokus på story och karaktärer.....

Jag är lite elak och vill påstå att de är "in it for the money" och då tror man nog att online spel kan tjäna mera via sälja cosmetics, loot lådor, etc. Om det här spelet nu gör det vet jag inte, har inte bryt mig att läsa så noga.

Medlem

Amazon bör nog slappna av lite och förlita sig på att Rockstar grillar djävulen ur Lumberyard istället!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

För att vara ett megaföretag så verkar de ju inte lita på sin egna produkt då de inte gjort reklam för det. Detta är första gången jag hör om det. Ska dock testa deras mmorpg som släpps i sommar

Medlem

Hade inte hört talas om vare sig att spelet fanns ute eller att det varit på gång. Så Amazons marknadsföringsavdelning har ju failat deluxe.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag vet inte riktigt hur bra Twitch är för att marknadsföra just nu. Hur går det t.ex för Valorant & Escape from Tarkov? Båda spelen verkar ha dött ut. Dessa två var extremt populära på Twitch. Svårt att kontrollera de som streamar. Folk blir bannade m.m. Kan vara en risk för märket.

Tarkov har för stunden 64k tittare på Twitch så dött kan det ju inte va, Valorant verkar sämre till med sina 2k tittare men det närmar sig väl ett officiellt släpp så kanske har något skett som lett till en paus i intresset tills dess?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Angående Twitch-promo, håller med om att det är en risk på det sättet att man måste tajma det bra - WoW classic är ju ett exempel på ett lysande släpp och synergin med twitch - men det var ju organiskt och inte något oficiellt samarbete med Amazon eller så. När man tvingar sig fram som med Valorant tror jag det var en sämre ide att låta key-eventet rulla så långt från släpp, folk ledsnar liksom när de dessutom inte spelar fullversionen.

Det är också väldigt viktigt att spelet i beta-fas faktiskt är bra, det tror jag inte alla som använder sig av twitch promotion verkar förstå, annars blir det litet tvärtom av det hela. Det blir ju annorlunda än att rulla ett inspelat klipp, liksom.

12
Skriv svar