Yarr! Äntligen får vi Tall Tale-checkpoints i Sea of Thieves

Robot
Yarr! Äntligen får vi Tall Tale-checkpoints i Sea of Thieves

Så man slipper ta sig vatten över huvudet.

#rare, #sea-of-thieves, #xbox-game-studios


Ambassadör
Xbox

Mycket välkommet!


signatur

Jump in.

FtN
Medlem

Allt för att göra det lättare för noobs som vill förbli noobs som typ alla uppdateringar dom gör till detta spel man ska ju absolut inte spela för att bli bra längre

Medlem

Skönt så man kan slippa att göra om många timmars äventyrande bara för att någon skall förstöra för en.

Inaktiv
Skrivet av FtN:

Allt för att göra det lättare för noobs som vill förbli noobs som typ alla uppdateringar dom gör till detta spel man ska ju absolut inte spela för att bli bra längre

Lite samma som i WoW då eller? Skönt för folk som vill/måste spendera stor del av sin tid på annat än spel men ändå vill kunna ta del av spel som dessa.

International
Man of Mystery

För mig som inte är speciellt intresserad av PvP, speciellt inte den kaotiska stilen att bara vilja mörda alla andra spelare urskiljningslöst, så tröttnade jag rätt fort på Sea of Thieves tyvärr. Hade gärna sett det som ett solo/coop äventyrande eftersom jag gillar själva spelmekaniken och estetiken.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det som gör att jag inte spelar detta är för att det är ingen progression över huvudtaget. Man blir liksom aldrig bättre eller får bättre gear. Kanske är grejen med spelet men jag ser inte nöjet i att samla saker om jag inte kan få något bättre för det.

Medlem
Skrivet av FtN:

Allt för att göra det lättare för noobs som vill förbli noobs som typ alla uppdateringar dom gör till detta spel man ska ju absolut inte spela för att bli bra längre

Kan du förklara för mig vad de gör i denna som gör att din färdighet inte behövs längre?


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av FtN:

Allt för att göra det lättare för noobs som vill förbli noobs som typ alla uppdateringar dom gör till detta spel man ska ju absolut inte spela för att bli bra längre

Men du kan ju spela hela uppdraget i ett svep ändå om du vill? Såna här saker gör det möjligt för folk som inte alltid har den tid som behövs (småbarnsföräldrar) att ändå köra lite mer krävande grejer.


signatur
Redaktör
Skrivet av robbis:

Det som gör att jag inte spelar detta är för att det är ingen progression över huvudtaget. Man blir liksom aldrig bättre eller får bättre gear. Kanske är grejen med spelet men jag ser inte nöjet i att samla saker om jag inte kan få något bättre för det.

Ja, hela poängen är att alla ska ha samma förutsättningar, och det är skitbra för att nybörjare kan spela med erfarna spelare. Och nackdelen den du säger: ingen utveckling i längden, plus att det blir rätt jäkla tjatigt att slåss mot exakt likadana skelett som tar mer skada - det tar bara mer tid.


signatur
1
Skriv svar