Dark Souls, Demons Souls, Bloodborne

Medlem

Varje gång det kommer ett nytt spel från FS samlas jag, min sambo och hennes bror (alla ca 35 år) och spelar igenom spelet. Så har vi gjort ända sedan vi fastnade för DS1. Sambon tittar på medan jag och brorsan turas om och byter varje gång vi dör. Roligt nog blir det nästan alltid så att vi dödar ungefär lika många bossar var. Ofta har den ena ett par riktigt bra försök där det enda som krävs är ett fåtal slag till, då brukar den andra komma från ingenstans och döda bossen. Brorsan brukar vara lite bättre på bossar där man behöver vara långsam och metodisk, medan jag brukar föredra lite snabbare och mer hektiska bossar. Favoriten är nog BB, det spelet har något speciellt, men även Sekiro var något speciellt med en riktigt skön setting. Älskar alla knasiga figurer, bedjande f.d. människor och förvridna bossar och lagom diffusa storyn i alla spel från FS.

DS1 får bonuspoäng för Kingseeker Frampt. Första gången man möter den "saken" är priceless.

Medlem

Det började med att alla mina kompisar på den tiden köpte skyrim som kom ut nästan samtidigt som Dark Souls blev akutellt. Valde då Dark Souls istället då jag anser att Skyrim är fult och kände inte för att spela det. Detta var då pre DLC och pre nerf, föll platt för svårhetsgraden och den öppna nonlinear-ish världen. Körde några hundra timmar men insåg sedan att Demon's Souls fanns, körde den några hundra. sen har det bara rasslat på med 2,3 BB, Sekiro osv. Det jag älskar mest utav hela SoulsBorne har varit min resa i lore tillsammans med VaatiVidya och hans följe för att få ut det mesta av vad fromsoft lyckats skapa gällande mystik och lore på ett helt unikt vis. Blir nästan som att man tar ett spel till nästa nivå när man får en stor grupp människor att engagera sig även fast spelet är avstängt..... Coolt . \[T]/

Medlem

Tyvärr finns det spelare som mig som älskar spel men har bara testat de från och till i korta stunder. Vilket av spelen skulle ni rekommendera att spela först av alla FromSoftware spel och varför? Skulle gärna vilja komma in i diskussionen men brist på erfarenhet håller mig ifrån.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Tyvärr finns det spelare som mig som älskar spel men har bara testat de från och till i korta stunder. Vilket av spelen skulle ni rekommendera att spela först av alla FromSoftware spel och varför? Skulle gärna vilja komma in i diskussionen men brist på erfarenhet håller mig ifrån.

Vilket som skulle jag säga. Dark Souls-spelen hänger väldigt löst ihop rent storymässigt. Jag gillar Bloodborne mest dock, så jag lägger min röst på det spelet.

Skulle jag klassa Dark Souls-spelen blir det i följande ordning (bäst till inte lika bäst)

1. Dark Souls (Remastered-versionen är den bästa)
2. Dark Souls 3
3. Dark Souls 2 (Scholar of the first Sin är mycket bättre än originalet)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv
Skrivet av krislevin:

Tyvärr finns det spelare som mig som älskar spel men har bara testat de från och till i korta stunder. Vilket av spelen skulle ni rekommendera att spela först av alla FromSoftware spel och varför? Skulle gärna vilja komma in i diskussionen men brist på erfarenhet håller mig ifrån.

Dark Souls: Remastered.
Det är det första spelet i serien om man räknar bort Demon's Souls och det är bäst på det som fick mig att fastna för serien: atmosfär, världsbyggande, mystik, utforskande o.s.v.

Medlem

@anon_306295: ah, riktigt bra anledning att spela det. Demonsoul har man ju hört om i många sammanhang, och om jag inte minns fel, så är det nån slags remaster på gång, men det kan ju bara vara rykten. Just att komma in i spelet, inlevelsen, och att man verkligen njuter medan man spelar är ju viktigt för mig. Som konstnär så älskar jag att utforska och begrunda miljöer, karaktärer, varelser, ljus och sådant. Har tummen på den på Steam. Det är ganska stor chans att det blir ett köp!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@marsson90: Mmm, låter fint. Det verkar som att fler är nere i första spelet. Jag antar att det blir ett köp på Steam och sen så fort jag har tid emellan bilder och mitt eget spel, så kommer jag att utforska det på allvar. (Måste lära mig att fightas, har hört att det är svårt att bemästra, men mycket kul att kunna. Tack!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

@marsson90: Mmm, låter fint. Det verkar som att fler är nere i första spelet. Jag antar att det blir ett köp på Steam och sen så fort jag har tid emellan bilder och mitt eget spel, så kommer jag att utforska det på allvar. (Måste lära mig att fightas, har hört att det är svårt att bemästra, men mycket kul att kunna. Tack!

Hojta till om du vill ha någon att spela med via steam


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av krislevin:

@marsson90: Mmm, låter fint. Det verkar som att fler är nere i första spelet. Jag antar att det blir ett köp på Steam och sen så fort jag har tid emellan bilder och mitt eget spel, så kommer jag att utforska det på allvar. (Måste lära mig att fightas, har hört att det är svårt att bemästra, men mycket kul att kunna. Tack!

jag sticker väl ut lite kanske, men brukar rekommendera att folk börjar med DS3, och om man gillar det så bör man definitivt spela DS1 och 2. jag vet att många brukar rekommendera DS1 enbart av nostalgiska skäl och för att man "ska" börja där.

jag har spelat alla souls-spelen många gånger om och tycker absolut att DS1 (och 2!) ska upplevas, men som nybörjare tror jag det finns en risk att det känns gammalt och att man riskerar tröttna snabbt. det känns helt enkelt som ett säkrare kort att börja med DS3, som känns "modernare", för att sedan gå tillbaka till de tidigare delarna för att lära sig mer om lore osv.

jag började med bloodborne 2018, och efter det kände jag mig tvungen att kolla in DS3, vilket gjorde mig enormt nyfiken på DS1 och 2. sedan gick jag tillbaka och spelade igenom demon's souls, och här om veckan spelade jag igenom king's field 4 på PS2 (king's field serien är lite av föregångaren till demon's souls, som är föregångaren till dark souls).

hade jag började med DS1 tror jag helt ärligt att jag hade tröttnat ganska snabbt och i och med det inte fått uppleva nåt av ovan nämnda spel.

Medlem

Alla rankade utan summons och hur jag upplevde i min senaste playthrough. (Kör ganska generic build, melee 1/2 hand och sköld ibland)
DS1: Kalameet
DS2: Kommer ej ihåg.
DS3. Midir
Sekiro: Sista bossen

Men har svurit och rage:at åt de flesta

Inaktiv
Skrivet av quadratis:

jag sticker väl ut lite kanske, men brukar rekommendera att folk börjar med DS3, och om man gillar det så bör man definitivt spela DS1 och 2. jag vet att många brukar rekommendera DS1 enbart av nostalgiska skäl och för att man "ska" börja där.

jag har spelat alla souls-spelen många gånger om och tycker absolut att DS1 (och 2!) ska upplevas, men som nybörjare tror jag det finns en risk att det känns gammalt och att man riskerar tröttna snabbt. det känns helt enkelt som ett säkrare kort att börja med DS3, som känns "modernare", för att sedan gå tillbaka till de tidigare delarna för att lära sig mer om lore osv.

jag började med bloodborne 2018, och efter det kände jag mig tvungen att kolla in DS3, vilket gjorde mig enormt nyfiken på DS1 och 2. sedan gick jag tillbaka och spelade igenom demon's souls, och här om veckan spelade jag igenom king's field 4 på PS2 (king's field serien är lite av föregångaren till demon's souls, som är föregångaren till dark souls).

hade jag började med DS1 tror jag helt ärligt att jag hade tröttnat ganska snabbt och i och med det inte fått uppleva nåt av ovan nämnda spel.

Hur är DS3 modernare?
Varför tror du att du skulle tröttnat snabbt på ettan om du spelade det först?

Förstår inte varför man skulle tycka Dark Souls skulle kännas gammalt om man aldrig ens spelat ett Souls-spel. Finns inget gammalt med det spelet, mekaniken är fortfarande bättre än alla andra icke-Souls-spel.
I Dark Souls 3 besöker man också platser man besökte i ettan..

Den stora skillnaden mellan Dark Souls 1 och de senare spelen är att ettan är mycket mer förvirrande och brutal när det kommer till att färdas runt i världen. Man kommer fastna, tappa bort sig, inte veta vart man ska gå och dö mycket men det är också det som gör det till ett sånt äventyr.
Tror det blir en bättre upplevelse om man går in utan några förväntningar från de senare spelen som är mycket mer strömlinjeformade där man i princip går en rak väg från boss till boss.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hur är DS3 modernare?

gameplay. DS1 är bra mycket långsammare och styltigare än senare spel. med lock-on kan man bara rulla åt 4 olika håll, gentemot DS3 som har omnidirectional rolling. gränssnitt och menyer är långt mer raffinerade i DS3, osv. det känns helt enkelt som ett någolunda kontemporärt spel.

jämför tex artorias fighten i DS1 mot gael i DS3, så blir det ganska uppenbart.

jag säger inte att DS3 är bättre än DS1, jag har personligen väldigt svårt att ranka DS-spelen öht. jag föredrar tex världen i DS1 över världen i DS3. jag säger bara att som nykomling så tror jag DS1 kan kännas gammalt och långsamt. speciellt när man inte har något annat som lockar. efter att jag klarat DS3 för första gången så var jag verkligen sjukt sugen på att spela DS1 enbart för lore-anledningar, och struntade helt i att det kändes som ett ~10 år gammalt spel.

Medlem

Lirat alla utom Demons Souls och håller med om att de är de bästa spelen. Jag ber varje månad att From ska släppa Demons Souls på PS Now för det finns ju tydligen på japanska versionen... Eller att de släpper en remaster.

Favorit boss är svårt men tycker nog att Darkeater Midir, Manus och Sister Freide är bästa Souls bossarna.

Är väldigt osäker på vilken boss i BB jag gillar mest, tycker de flesta bossar är välgjorda där. Orphan of Kos är nog en av de svårare Fromsoft bossarna skulle jag nog säga. BB har jag lyckats ta Platinum i.

Guardian Ape och Swordsaint Isshin var två rikigt bra och roliga fighter från Sekiro. Isshin ligger också väldigt högt som en av de svårare Fromsoft bossarna.

Många väljer att skippa DS2 och det kanske inte är det bästa i serien men det är fortfarande ett mästerverk till spel. Tvåan har också väldigt bra DLC med många bra bossfighter. Burnt Ivory King och Sinh The Slumbering Dragon är nog de bästa DS2 bossarna.

Ser väldigt mycket fram emot Elden Ring, hoppas även på en Bloodborne uppföljare och som sagt tillgång till Demons Souls.

Inaktiv
Skrivet av quadratis:

gameplay. DS1 är bra mycket långsammare och styltigare än senare spel. med lock-on kan man bara rulla åt 4 olika håll, gentemot DS3 som har omnidirectional rolling. gränssnitt och menyer är långt mer raffinerade i DS3, osv. det känns helt enkelt som ett någolunda kontemporärt spel.

jämför tex artorias fighten i DS1 mot gael i DS3, så blir det ganska uppenbart.

jag säger inte att DS3 är bättre än DS1, jag har personligen väldigt svårt att ranka DS-spelen öht. jag föredrar tex världen i DS1 över världen i DS3. jag säger bara att som nykomling så tror jag DS1 kan kännas gammalt och långsamt. speciellt när man inte har något annat som lockar. efter att jag klarat DS3 för första gången så var jag verkligen sjukt sugen på att spela DS1 enbart för lore-anledningar, och struntade helt i att det kändes som ett ~10 år gammalt spel.

Fast anledningen till att du tyckte det "kändes som ett 10 år gammalt spel" är för att du spelade 3an först. Hade du spelat ettan först hade du inte märkt av att spelet var gammalt för det finns inget speciellt i mekaniken som är "gammalt", det är bara annorlunda från de senare spelen.
En ny spelare vet ingenting om omnidirectional rolling eller liknande saker.

Medlem

Jo tack det är fantastiska spel. Gillar alla souls spelen + bloodborne. From Sofwtare har sådan fingertopps känsla på spelmekaniken och atmosfärsbyggande om du frågar mig.
Favo boss är en bra fråga... hmm... men skulle nog gissa på att jag rankar Abyss Watchers från DS3 högst.
Musiken som spelas under den bossfighten är så j-a bra så det lyfter hela den fighten rätt upp til himmelriket


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har kört DS1 och DS3, prövat Bloodborne lite men mitt första försök föll mig inte riktigt i smaken. Lär ge det en chans till snart igen.
DS3 är nog det absolut bästa Action-RPGet jag har kört.

Soul of Cinder i DS3 är för mig den mest minnesvärda bossfighten. Det finns en elegans och ett lugn i fighten, samtidigt som det är uppenbart att det är en snubbe som inte vill något annat än att se mig brinna i all evighet. Är nog den boss där jag blev mest nöjd med mig själv när jag till slut fick ihjäl fanskapet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Ca 100 timmar fördelat på 2 vändor i DarkSouls på 360n - sparade inte i molnet vilket jag trodde när jag rensade hddn... Startade upp på min One - allt borta. 😳

Har precis återhämtat mig och nu börjat om, några år senare. Fortfarande lika kul! Minns inte vilken rustning och vapen som jag gillade mest, men körde länge med svärdet man får precis i början genom att skjuta pil på drakens svans, samt den yxa man får genom att kapa Gargoylens svans. Vet att jag även hade ett claymore som köttade allt i sin väg.

Av någon jävla oförklarig anledning så har jag inte skaffat 2an och 3an. Kanske fick jag en liten överdos av 1an.. 😜


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag märkte en rolig sak när man kör DS2. Jag kan tycka loren blir VÄL svårtolkad ibland. Men en sak jag gillade var när man klarat alla DLCs (och grundspelet) och fått alla kronor.
Om man har på sig en krona tappar man inte humanity när man dör.

Det kanske inte LÅTER så ballt, men när jag tänkte på det... Då har man ju inte blivit botad. Men man har typ löst förbannelsen.

Det var ingen som sa det utan något jag bara reflekterade över. DET tyckte jag var ett smart grepp. Men en del annat var väl vagt.

Medlem

Själv skippade jag Dark souls 1 och 2 för det verkade allt för rage-inducing. Kul med svåra spel där man ska dö om och om igen men inget för mig. Provade sen Bloodborne hos en kompis (mest för att han vill få lite underhållning av att jag skulle dö så mycket) men efter 30 min var jag hooked. Direkt när jag kom hem köptes spelet och jag fixade platinum i det. Dog 300 ggr var 290 var mitt fel resten var lite teknik problem. En handkontroll med driftande styrspak fick sätta livet till

Efter BB blev det självklart att spela igenom DS1 vilket jag tyckte var väldigt lätt jämfört med BB. Troligen för att man i BB spelar mer aggressivt med fokus på parry och dodge medan man i DS1 om man är nybörjare hamnar i att blev mer passiv och blocka attacker. Smough och Ornstein som många säger är det svåraste tog jag på andra försöket utan problem.

Lite samma med DS2 och DS3. Om man kör BB först blir de övriga mycket lättare.

Så mitt tips till alla börja med Bloodborne (bäst i serien enligt mig) så lär man sig spela mer aggressivt vilket hjälper i de andra spelen. Kommer man från Dark Soul in i Bloodborne kommer man få en lite chock för att de är så olika medan spelstilen i BB är kompatibelt med DS men inte åt andra hållet.

Medlem

Sammanträffande, jag dammade av ps3'an igår för en gångs skull utmana Dark Souls 1 igen som jag aldrig vart klar med alla dessa år sedan. Jag har bara kört klart Bloodborne tidigare cooperative men en polare, förutom det så har jag bara provat väldigt lite Demon Souls, Sekiro och Dark Souls 3.
Men en sak har jag tusan mig svurit att om jag klarar Dark Souls 1 så ska jag se till att jag också tar upp tvåan.
Igår så för första gången så testade jag själv att hjälpa en random spelare för att besegra Gargoylerna på taket. Oerhört förvånande att det finns folk som spelar fortfarande Dark Souls 1 på PS3'an.

Själv så avslutade jag igår när jag vart besegrad av Gargoylerna på egen hand och vart slagen utför taket och klockan var 23:50. Tyvärr var det dags att gå och lägga sig som en ansvarig vuxen...hahaha

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Du borde ge tvåan en chans till
Har du spelat Bloodborne? Om inte så är även det spelet riktigt jäkla bra alltså!
Det jag gillar med alla dom här spelen är att det är svårt ibland och det ska vara svårt för då blir segern så himla skön som det ska vara, ett riktigt endorfinrus
Sen tycker jag att dom har helt rätt design på alla bossar dom gjort, stora, snygga, gör ONT, olika faser och många till antal.
Själv har jag inte heller spelat ut alla spelen men jag har kört igenom Bloodborne, Dark Souls 3 och sen kört en bit i dom andra men just nu ska jag spela ut första Dark Souls Prepare to Die på PC
Jag kör som sorcerer och allt gick helt ok tills jag råkade ramla in hos Capra Demon och han gav mig så jävla mycke stryk
Den är svår som magiker för det är väldigt tight där plus hundarna så hinner man inte kasta spells, men sen när man tog sig upp i trappen så gick det bra
Favoritboss från DS3 måste nog bli Nameless King och från Bloodborne är det nog Darkbeast Paarl men det är svårt att välja för alla är bra!

2an förtjänar att brinna i helvetets eviga eldar. Fyfan vilket dåligt och stelt spel.
För att inte tala om de värdelösa bossarna.
Att man dessutom behövde köpa Scholar of the first sin för att spelet skulle bli "bra" är bara pinsamt.

Medlem
Skrivet av loerk:

2an förtjänar att brinna i helvetets eviga eldar. Fyfan vilket dåligt och stelt spel.
För att inte tala om de värdelösa bossarna.
Att man dessutom behövde köpa Scholar of the first sin för att spelet skulle bli "bra" är bara pinsamt.

Du överdriver 2an är ett bra spel. Inte lika bra som 1 och 3 men det blir som att jämföra Star Wars originaltrilogin. Alla 3 är bra, olika på sina sätt men ändock riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av loerk:

2an förtjänar att brinna i helvetets eviga eldar. Fyfan vilket dåligt och stelt spel.
För att inte tala om de värdelösa bossarna.
Att man dessutom behövde köpa Scholar of the first sin för att spelet skulle bli "bra" är bara pinsamt.

Vaaaa tvåan var det som fick mig att riktigt fastna för serien. Dock så var det innan BB och DS3 hade släppts så kan förstå varför vissa får ett dåligt intryck av den nu för tiden. Personligen tycker jag tvåan är riktigt nice.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Du överdriver 2an är ett bra spel. Inte lika bra som 1 och 3 men det blir som att jämföra Star Wars originaltrilogin. Alla 3 är bra, olika på sina sätt men ändock riktigt bra spel.

Man behöver inte göra om i princip ett helt spel, om spelet faktiskt är bra.
Dark souls 2 har värdelösa copy pasteade bossar, och en enda svår boss i hela spelet.
För att inte tala om hur värdelöst dåliga animationer spelet har.

Så nej, jag överdriver inte.

Skrivet av 1337Figaro:

Vaaaa tvåan var det som fick mig att riktigt fastna för serien. Dock så var det innan BB och DS3 hade släppts så kan förstå varför vissa får ett dåligt intryck av den nu för tiden. Personligen tycker jag tvåan är riktigt nice.

Kanske det var om det var det första man körde.
Men det är mycket sämre än både DS1 och 3.

Att det nu på senare tid populariseras förstår jag inte.
Det kan iofs bero på att det bara är de som tyckte om skiten som fortfarande pratar om det.

Medlem

@quadratis: hmm, tack. Ja du har antagligen rätt angående detta, och jag litar på dig i och med din erfarenhet. Roligt att höra om din historia med de spelen. Jag har nu köpt 3:an med Season Pass, och då tillkommer Ashes of Ariandel (häftigt namn) och The Ringed City. Jag har åsidosatt lite tid ikväll, och kommer att svepa mig in i det.

Är det mycket lore och story också? Det tycker jag ger mycket, och är en viktig del av ett spel.
Tack för tipsen. Då är det dags.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@marsson90: oj häftigt. Hojtar till när jag har kommit in i spelet lite, och lärt mig det. (Man vill ju inte skämma ut sig totalt:)). Coolt. Tack.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Quake-konnässsör

@loerk:

Dark Souls 2 är den mest delade titeln i serien bland spelarna, vissa tycker om den andra gillar den inte alls. Tror de försökte göra lite som Dark Souls 2 och ha samman kopplade områden, men de misslyckades ganska brutal skulle jag säga. Själv tycker jag spelet är okej, absolut inte lika bra som Dark Souls 1 eller Dark Souls 3, men svagaste spelet i serien. Var tänkt ifrån börjat att Dark Souls 2 skulle vara betydligt mörkare spel än vad Dark Souls 1 var, om man nu ser i tidigare trailers. Facklorna skulle ha betydligt större betydelse i spelet, och skulle vara det ända sättet för att kunna lokalisera sig i de mörkare områdena i spelet. Men någonstans i utvecklingen så sket i den spelmekaniken. Men spelet skulle nog inte bli bättre för det, mer att atmosfären i spelet skulle ändras.

Den ända bossen man har klara minnen av så är Looking Glas Knight, tyckte uppsättningen till den striden var rätt så bra. Nästan lite samma som Penetrator från Demons Souls.

Medlem

jag får alltid en känsla av att de som hatar på DS2 som mest är de som inte klurat ut AGL / ADP mekaniken, och gick med i company of champions det första de gjorde, sen sitter och klagar på att spelet är orättvist svårt och brist på i-frames.

Inaktiv

2an var en besvikelse för mig för det var fulare än ettan, designen var sämre, allt är matt och grått, alla texturer är platta och animationerna är inte lika naturliga. Fanns få coola områden(men flera ganska mysiga) och bossarna var typ alla likadana, väldigt många humanoider med spjut och sköld.
Dock är det fortfarande ett riktigt bra spel även om jag själv aldrig orkat ta mig igenom det, tyckte spelet aldrig tog slut utan bara fortsatte och fortsatte.

Medlem

Okej jag har ju inga att prata med detta om.
Jag har kommit till nameless king? Och känner ingen motivation att försöka mot honom. Jag har kanske gjort en 8 försök. Men detta var fruktansvärt tråkigt/kasst med hur kameran och synen är i första fasen. Ser ju inte vad gubben gör där uppe, det känns så rng.

Friede var jag säkert upp mot 20 försök, minst, innan jag klarade. Men där fanns alltid motivationen. Funderar på skippa med achievment :/


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

123
Skriv svar