Valhalla blir en bro från äldre Assassin's Creed-spel till senare – och kommande!

Robot
Valhalla blir en bro från äldre Assassin's Creed-spel till senare – och kommande!
Medlem

Så jag som bara spelat Odyssey kommer att ha min underkäke på plats under större delen av spelet? Låter väl Ok, är ändå ganska svårt att dricka kaffe annars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Så jag som bara spelat Odyssey kommer att ha min underkäke på plats under större delen av spelet? Låter väl Ok, är ändå ganska svårt att dricka kaffe annars.

Jag undrar samma sak, jag har inte spelat klart Origins eller Odyssey men håller på med Odyssey nu så vore ju tråkigt att missa massa Ah-moments om man inte spelat Origins.

Medlem

Från att första AC avtäcktes har jag älskat serien i teorin. Har testat spelen men tycker alltid dom är såååå tråååååkiga, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag undrar samma sak, jag har inte spelat klart Origins eller Odyssey men håller på med Odyssey nu så vore ju tråkigt att missa massa Ah-moments om man inte spelat Origins.

De syftar på alla spel i serien. Så du kommer missa "aha!" tillfällen om du inte spelat:

Assassin's Creed
Assassin's Creed II
Assassin's Creed: Brotherhood
Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed III
Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed Rogue
Assassin's Creed Unity
Assassin's Creed Syndicate
Assassin's Creed Origins
Assassin's Creed Odyssey


signatur

I drank what?

Medlem

Betyder det här att de kommer gå tillbaka till en intressant, övergripande story som binder ihop de senare spelen i nutid? Har varit rätt så jävla menlöst sen trean..

CFW
Medlem

Låter bra, måste bara mentalt ställa om Eivor till Ivar i hjärnans hörsel- och läsreceptorer, then my body is ready.

Ambassadör
Xbox

Måste.spela.ikapp.


signatur

Jump in.

Medlem

En sammanfattning på youtube innan man börjar att spela känns rätt.

Det jag alltid har gillat med Assassins Creed är just storheten i historien/loren.

Tycker dock att det har fungerat bäst i teorin snarare än i praktiken. Om det löses nu så kommer upplevelsen Valhalla att bli stor.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

Jag undrar samma sak, jag har inte spelat klart Origins eller Odyssey men håller på med Odyssey nu så vore ju tråkigt att missa massa Ah-moments om man inte spelat Origins.

Då är min fråga: Varför ska du börja spela Valhalla om du inte spelat alla AC innan?

Jag undrar hur du missat så bra spel som Origins och Odyssey, skäms på dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då är min fråga: Varför ska du börja spela Valhalla om du inte spelat alla AC innan?

Jag undrar hur du missat så bra spel som Origins och Odyssey, skäms på dig.

Helt ärligt, så tycker jag att dialoger utan för "The Animus" har varit rätt svaga i de äldre spelen, så har inte var allt för intresserad av dem nu i AC - Odyssey. i Origins tror jag inte ens att jag kom så långt att se någon dialog

Medlem

Spelar Origins nu och tycker det är grymt bra. Hinner väl igenom Odyssey också innan det är dags för detta.

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

Helt ärligt, så tycker jag att dialoger utan för "The Animus" har varit rätt svaga i de äldre spelen, så har inte var allt för intresserad av dem nu i AC - Odyssey. i Origins tror jag inte ens att jag kom så långt att se någon dialog

Varför vill du se vad som är utanför the animus? Det är ju det värsta med alla spel. Jag vill spela historien och nutid har varit det sämsta med alla spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför vill du se vad som är utanför the animus? Det är ju det värsta med alla spel. Jag vill spela historien och nutid har varit det sämsta med alla spel.

Jag uppfattade det som att det var den storyn som knyts ihop, men så kanske de inte var. i sånna fall är det inga problem alls. för planerar att spela igenom både Origins och Odyssey innan Valhalla. Om jag kan slita mig från MHW ett tag.

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

Jag uppfattade det som att det var den storyn som knyts ihop, men så kanske de inte var. i sånna fall är det inga problem alls. för planerar att spela igenom både Origins och Odyssey innan Valhalla. Om jag kan slita mig från MHW ett tag.

Nej det är troligen historia som knyts ihop. Origins och Odyssey har ett samband. Den Canon man är i Odyssey har ett samband med karaktärerna i Origins eftersom det är några 100 år efter. Jag spoilar nu men spelar du Legacy of the first blade, alltså expansionen så får du se varför.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej det är troligen historia som knyts ihop. Origins och Odyssey har ett samband. Den Canon man är i Odyssey har ett samband med karaktärerna i Origins eftersom det är några 100 år efter. Jag spoilar nu men spelar du Legacy of the first blade, alltså expansionen så får du se varför.

Att behöva köpa ett DLC för att få storyn sammanknuten är fan illa dock.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Att behöva köpa ett DLC för att få storyn sammanknuten är fan illa dock.

Ok kan du inte spendera 45kr på ett dlc så respekterar jag det. Jag tycker synd om dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Många spel sedan man gav upp på storyn i Assassins spel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok kan du inte spendera 45kr på ett dlc så respekterar jag det. Jag tycker synd om dig.

Det handlar inte om det. ta en jämförelse: du måste betala 45:- extra för att se de sista 15 minuterna på en film, där de avslöjar något viktigt om föregående/kommande filmer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok kan du inte spendera 45kr på ett dlc så respekterar jag det. Jag tycker synd om dig.

för det första så är det väl ändå 250 spänn de tog för DLC till en början och nu är det 125 kr.

Men håller med tidigare talare att det är väl ändå bedrövligt att du ska behöva köpa ett tillägg till ett spel för att få storyn förklarade för dig.

Det är lite som att Läckberg skulle börja sälja 10 sidor tillägg till sina böcker för 250 kr om du vill veta vem mördaren är.

Avstängd
Skrivet av Rydell1986:

för det första så är det väl ändå 250 spänn de tog för DLC till en början och nu är det 125 kr.

Men håller med tidigare talare att det är väl ändå bedrövligt att du ska behöva köpa ett tillägg till ett spel för att få storyn förklarade för dig.

Det är lite som att Läckberg skulle börja sälja 10 sidor tillägg till sina böcker för 250 kr om du vill veta vem mördaren är.

Jag köper alltid deluxe-versionen så brukar inte ha koll på vad dom kostar. Man får ju med alla dlc då.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar